خبر مهم:

کد مطلب: ۲۹۹۴۲۲

اتفاقی که شاخص بورس را صعودی کرد

اتفاقی که شاخص بورس را صعودی کرد

امروز بورس تهران شاهد افزایش 1578 واحدی شاخص کل بود. دلیل این رشد چیست و چرا نمادهای فولاد و کگل بیشترین تاثیر مثبت را در شاخص کل داشتند؟

به گزارش تجارت‌نیوز، امروز 20 شهریور ماه سال 1397، ارزش معاملات بورس اوراق بهادار تهران به 10630 میلیارد ریال رسید و شاخص کل بورس با رشد 1578 واحد در رقم 148577جای گرفت. همچنین ارزش معاملات فرابورس به 5138 میلیارد ریال رسید و شاخص با افزایش 9 واحد در رقم 1696 جای گرفت.

در معاملات امروز بازار سرمایه نماد‎های «فولاد، کگل، کچاد، فخوز، اخابر» بیشترین تاثیر مثبت را در شاخص کل و نمادهای «فارس، شبندر، پارس، شپنا، پارسان» بیشترین تاثیر منفی را در شاخص کل امروز داشتند.

محمد گرجی‌آرا، کارشناس و تحلیلگر بازار سرمایه در گفتگو با «تجارت‌نیوز» درباره دلایل رشد 1578 واحدی شاخص کل بورس در چهارمین روز معاملات هفته جاری، گفت: در جریان معاملات امروز بازار سرمایه سقف رقابت محصولات فولادی در بورس کالا باز شد که برداشته شدن سقف نوسان قیمتی محصولات فولادی در بورس کالا باعث شد که نمادهای فولادی و سنگ آهن پیشرو در بازار سرمایه امروز باشند.

این تحلیلگر بازار سرمایه تاکید کرد: در گذشته محصولات فولادی با سقف رقابت پنج درصد در بورس کالا معامله می‌شدند که این موضوع رانت گسترده‌ای برای فعالان این بخش ایجاد کرده بود، اما در شهریور ماه امسال سقف نوسان قیمتی محصولات فولادی در بورس کالا به 15 درصد افزایش یافت و امروز هم به دستور وزارت صمت سقف نوسان قیمتی محصولات فولادی در بورس کالا برداشته شد.

این کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: در جریان معاملات امروز بازار سرمایه نمادهای پترویی و پالایشی منفی معامله شدند که بیشتر به دلیل اصلاح قیمتی این نمادها پس از گذراندن یک دوره رشد مثبت بوده است، بنابراین برای این نمادها اتفاق خاصی در بازار سرمایه رخ نداده است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.