کد مطلب: ۵۴۹۴۶۶

بازارگردانی ۱۰ شرکت بورسی از امروز تمام می‌شود

بازارگردانی ۱۰ شرکت بورسی از امروز تمام می‌شود

عملیات بازارگردانی ۱۰ شرکت از امروز (سه‌شنبه، ۱۸ خرداد) در بورس اوراق بهادار تهران تمام می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، شرکت بورس تهران اعلام کرد: پیرو درخواست یک صندوق سرمایه‌گذاری اختصاصی بازارگردانی، انجام عملیات بازارگردانی شرکت‌‌های سرمایه‌گذاری‌ سایپا (وساپا)، سرمایه‌گذاری‌ رنا (ورنا)، زامیاد (خزامیا)، سایپاآذین‌ (خاذین)، رادیاتور ایران‌ (ختور)، فنرسازی‌زر (خزر)، کمک‌فنرایندامین‌ (خکمک)، لیزینگ رایان‌ سایپا (ولساپا)، سایپاشیشه‌ (کساپا) و پلاسکوکار (پلاسک) توسط صندوق سرمایه‌گذاری اختصاصی بازارگردانی مذکور در پایان روز معاملاتی جاری (سه‌شنبه) پایان خواهد یافت.

این در حالی است بازارگردانی به روش مبتنی بر حراج در نماد معاملاتی «حسیر» از فردا (چهارشنبه) در فرابورس ایران آغاز خواهد شد.

در حالی از ۱۰ مهر پارسال تمامی شرکت‌های بورسی و تا ۱۵ مهر شرکت‌های حاضر در فرابورس ملزم به معرفی بازارگردان شدند که به گفته مدیر نظارت بر ناشران بورس، همه ناشران پذیرفته شده در بورس موظفند برای انعقاد قرارداد بازارگردانی و معرفی بازارگردان به بورس اوراق بهادار تهران یا فرابورس ایران اقدام کنند.

بر این اساس در صورت اجرا نکردن این ابلاغیه، ناشران متخلف محسوب و جرایم برای آنان در نظر گرفته می‌شود که این جرایم و ضمانت اجرایی شامل تذکر، اخطار، محدودیت موقت یا دائم در دسترسی به سامانه معاملات، تعلیق یا لغو مجوزهای صادره توسط سازمان، محرومیت دریافت خدمات از ارکان بازار سرمایه برای مدت معین، جریمه نقدی، محرومیت از تصدی در هیئت مدیره اشخاص تحت نظارت، سلب صلاحیت و لغو پذیرش می‌شود.

منبع: تسنیم

آخرین اخبار حوزه بورس را در صفحه بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • فرشاد

    خدا رو شکر

  • ناشناس

    چه بازار گردانی سهام مردم 80 درصد ریزش کرد فقط پول مردم را به یغما بردن این بازار بدون مسول صددرصد بهتر اداره می شود

  • حسین

    بورس را باید به دست اهل آن سپرد. نه اینکه دولت ها دخالت کنند. اقتصاد دست نا اهلان افتاده. وغارتگران.. باید فردی را درراس. بورس قرار داد که مستقل باشد.

  • ناشناس

    پس این بانک آینده با نماد وآیند چرا هشت ماهه هیچ بازرگردانی نداره تو قله خالی کردن سر مردم پس این سازمان بورس چرا پیگیری نمیکنه چرا در این بانکو تخته نمیکنه به کی وکجا باید شکایت کرد

  • امیر علی

    تنها کار این بازگردان ها این بود که نذارن صف خرید باقی بمونه. هر وقت صف خرید میشد، آبشاری عرضه می کردند و صف خرید می ریخت و سهم فقط یک تا دو روز مثبت می موند.
    کاشکی اصلا نمی اومدن

  • ناشناس

    بدون بازار گردان بهتره اینا نه تنها کمک به نقدینگی نکردن بلکه باعث افت قیمت نوسان از مردم شدن وجلوی رشد سهم رو گرفتن وحال با افت 70 الی 80 درصد حاضر به خرید نیستن باید کلاجمع کنن

  • فرشاد

    درست مثل چهارراهها
    تا وقتی پلیس راهنمایی رانندگی نیست و مردم به چراغ راهنما توجه میکنند اصلا مشکلی نیست.
    ولی متاسفانه وقتی سر و کله پلیس راهنمایی رانندگی پیدا میشه، هرج و مرج بیداد میکنه و چهارراه قفل میشه.