کد مطلب: ۵۲۱۲۷۶

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

احتمال سقوط قیمت طلا قبل از سال ۱۴۰۰

احتمال سقوط قیمت طلا قبل از سال ۱۴۰۰

احتمال کاهش قیمت طلا در آخرین روزهای سال بالا گرفت. امروز اونس جهانی با یک گام بلند حدود ۲۱ دلار عقب نشست و ریزش دیگری در بازار طلا رقم زد.

به گزارش تجارت‌نیوز بازار طلای جهان این روزها رکوردهای پی در پی ریزش قیمت را می‌شکند. امروز هر اونس طلا ۱۷۰۲.۳ دلار معامله شد که نسبت به دیروز ریزش ۲۰.۸ دلاری را نشان می‌دهد.

این در حالی است که طلا در یک ماه گذشته ۱۴۱.۴ دلار معادل ۷.۶۷ درصد کاهش قیمت داشته است.

دیگر عامل تاثیرگذار بر بازار طلای ایران یعنی بهای دلار هم با وجود برخی سیگنالهای منفی، توسط بانک مرکزی مهار شد و بهای اسکناس امریکایی هفته گذشته حدود ۲۳۳ دلار در صرافی ملی کاهش قیمت داشت.

در حال حاضر بهای یک گرم طلا حدود یک میلیون و ۲۰ هزار تومان است و اگر قیمت دلار در آخرین روزهای سال همین روند را ادامه دهد و ریزش بهای طلا در بازار جهان ادامه داشته باشد، بهای طلا در بازار ایران و تا پیش از عید نوروز به زیر یک میلیون تومان می‌رسد.

هرچند که اگر مذاکرات ایران و امریکا در سال آینده به نتیجه مشخص نرسد امکان دارد کانال قیمتی زیر یک میلیون تومان برای سال ۱۴۰۰ دیگر تکرار نشود.

سوی دیگر معادله یعنی پیوستن ایران به FATF و برداشته شدن تحریم ایران اما ممکن است نه تنها قیمت هر گرم طلا را به زیر یک میلیون تومان برساند که احتمال تثبیت آن را در این بازه قیمتی در سال جدید بالا می‌برد.

با این وجود احتمال گفته شده، چندان قوی به شمار می‌آید و علامتهای اقتصادی بیشتر سیگنال منفی می‌دهد.

رشد قابل توجه نقدینگی، کاهش ذخایر ارزی و ادامه جدل لفظی بین مقامات ایران و امریکا و همچنین رشد نرخ تورم از جمله علامتهایی هستند که احتمال کاهش بیشتر قیمت طلا در سال آینده را ضعیف می‌کنند.

برای تحلیل آینده بازار ارز گزارش ۶ سیگنال مهم برای دلار شب عید را بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    به به !؟نمی دونیم چراباامدن دولت تروریستی جدیدآمریکاباتوجه به اینکه هیچ اتفاق خاص نیافتاده همه امیدوارند!!؟؟یه چیزی مشخصه کلیه بازارهاتوسط کاسبان تحریم اداره میشه وهروقت بخوان گرون تر می فروشند!؟

  • ناشناس

    نه کجا ارزان میشه

  • پروین هزارخانی

    خبر خوبی بود مچکرم

  • مهدی

    چرا خبر کذب میدی بازار خراب شه.ارزونتر از این نمیشه

  • ناشناس

    هر چی ک هست سودش واسه شما سرمایه داراس. واسه ما بدبخت بیچاره ها ک فرقی نمیکنه.راست میگید مرغ و …… رو ارزون کنید ملت نمیرن از گشنگی.تا حالا قرار بودمرغ ارزون تر بشه ولی گرونتر شد