کد مطلب: ۲۱۳۹۰۳

احداث ۵۰ راهدارخانه پیش‌ساخته در سال ۹۷

احداث ۵۰ راهدارخانه پیش‌ساخته در سال ۹۷

مدیرکل دفتر فنی و ابنیه سازمان راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای از بازسازی و نوسازی ۵۰ باب راهدارخانه سنتی با استفاده از تکنولوژی پیش‌ساخته خبر داد.

مدیرکل دفتر فنی و ابنیه سازمان راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای درباره اقدامات دفتر اداره کل فنی، ابنیه و امور پیمان‌های سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای اظهار داشت: پیش از اقدام سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای مبنی بر ادغام ادارات کل حمل‌و‌نقل و پایانه‌های استان‌ها با ادارات راهداری به عنوان زیرمجموعه ادارات کل راه و شهرسازی استانها، وظیفه دفتر فنی سازمان راهداری صرفا به ساخت و احداث پایانه‌های مرزی، پایانه‌های مسافری و ساختمان‌های اداری این ادارت کل معطوف بود. اما بعد از ادغام و با توجه به گستردگی کار سازمان راهداری، وظایف دفتر فنی نیز گسترده‌تر شد و علاوه بر احداث ساختمان های مذکور، وظیفه احداث پاسگاه های پلیس راه بر اساس قانون به این اداره کل محول شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، طالبی ادامه داد: دفتر فنی و ابنیه سازمان راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای در‌حال حاضر متولی ساخت و نگهداری تمام ابنیه و ساختمان‌های این سازمان اعم از ساختمان‌های اداری، عملیاتی، راهدارخانه ها، پاسگاه های پلیس و دیگر سازه‌های مورد نیاز این سازمان محسوب می‌شود.

طالبی درخصوص احداث راهدارخانه‌های پیش‌ساخته گفت: قرار است سازمان راهداری تعدادی از راهدارخانه‌های کشور را به صورت پیش ساخته احداث کند مطالعه این طرح در حال حاضر به اتمام رسیده و برگزاری آن را به مسابقه گذاشته‌ایم تا فاز یک آن اجرا شود. بعد از تصویب طرح در سازمان، فرآیند امضای قرارداد با برنده مناقصه به اجرا درخواهدآمد.

وی خاطرنشان کرد: در کشور ۶۵۰ باب راهدارخانه داریم که بخشی از آنها فرسوده هستند که باید بازسازی و نوسازی شوند. تعدادی از آنها هم نیاز به نگهداری و تعمیرات دارند. به همین دلیل مصرّیم که از تکنولوژی سازه‌های پیش‌ساخته استفاده کنیم چون ویژگی های گسترده ای همچون عمر طولانی، هزینه‌های پایینتر نگهداری، سرعت ساخت و احداث بالاتر از روش‌های ساخت‌و‌ساز سنتی و … دارد.

این مقام مسئول در سازمان راهداری افزود: قرار است سال آینده ۵۰ باب از راهدارخانه‌های فرسوده در کشور با استفاده از تکنولوژی پیش ساخته، در یک بازه زمانی کوتاه بازسازی و نوسازی اساسی شوند.

وی درباره تفاوت هزینه ساخت سازه‌ها و ابنیه‌های سازمان راهداری به دو صورت پیش‌ساخته و سنتی گفت: از نظر ارقام نهایی ساخت و احداث، این دو روش تفاوت چندانی ندارند. اما سود ساخت‌وساز به صورت پیش‌ساخته در طول زمان خود را نشان می دهد؛ چراکه هزینه‌های نگهداری این سازه‌ها بسیار کمتر از ساختمان‌های سنتی ساز است که سرجمع یه سود سازمان راهداری است.

منبع: مهر

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.