کد مطلب: ۲۰۸۱۴۰

احضار آخوندی و ربیعی به مجلس برای ارائه توضیحات پیرامون سقوط هواپیما

احضار آخوندی و ربیعی به مجلس برای ارائه توضیحات پیرامون سقوط هواپیما

آخوندی و ربیعی درحالی امروز برای توضیح درباره سقوط هواپیما در یاسوج به کمیسیون عمران مجلس می‌روند که در جلسه روز دوشنبه مجلس نمایندگان در نامه‌ای به رئیس‌جمهور خواستار استعفای آن‌ها شدند.

هواپیمای ای تی آر ۷۲ - ۶۰۰ متعلق به هواپیمایی آسمان صبح روز یکشنبه فرودگاه مهر‌آباد را به مقصد یاسوج ترک کرد. این هواپیما در حوالی سمیرم به کوه دنا برخورد و سقوط کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، نیروهای امدادی بعد از سه روز جستجو، روز گذشته لاشه‌های این هواپیما و جسد 45 مسافر آنرا پیدا کردند و هنوز جسد 20 مسافر دیگر آن پیدا نشده است.

بعد از سقوط این هواپیما، نمایندگان در جلسه روز دوشنبه مجلس، ضمن تهیه طرح استیضاح عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی و علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و تقدیم آن به هیئت رئیسه مجلس، نامه به حسن روحانی رئیس‌جمهور نوشته و خواستار استعفاء یا برکناری این 2 وزیر شدند.

هواپیمایی آسمان با مدیرعاملی حسین علایی متعلق به صندوق بازنشستگی کشوری و از زیر مجموعه‌های وزارت تعاون است.

مدیر عامل هواپیمایی آسمان تا کنون درباره این سقوط اظهار نظری نکرده است.

نمایندگان مجلس معتقدند که این 2 وزیر نه تنها توان مدیریت بحران را ندارند بلکه انگیزه‌ای برای کار کردن هم ندارند.

همچنین محمدرضا رضایی نماینده جهرم و رییس کمیسیون عمران مجلس در اظهار نظری گفت که قصور سازمان هواپیمایی و هواپیمایی آسمان در سقوط هواپیما مشهود است و بهتر است تا مسئولین استعفاء دهند.

وی گفت که کمیسیون علاوه بر وزیر راه، از مسئولین سازمان هواپیمایی کشور، هواپیمایی آسمان و دیگر نهادهای مربوط خواست تا امروز چهارشنبه در جلسه کمیسیون حاضر شوند و درباره تا سقوط هواپیما توضیحات خود را ارائه کنند.

در هر حال امروز چهارشنبه روز سرنوشت سازی برای آخوندی و ربیعی در مجلس است.

از یک طرف آنها باید با توضیحات خود اعضای کمیسیون عمران مجلس را از سقوط این هواپیما قانع کند و از طرف دیگر برخی نمایندگان به دنبال استیضاح آنها هستند و عده‌ای هم با توسل به رئیس‌جمهور به دنبال عزل و برکناری‌شان.

البته این روزها که مجلس درگیر بررسی لایحه بودجه در صحن مجلس است، طبق آئین نامه داخلی مجلس هیچ طرحی حتی استیضاح یک وزیر در دستور کار مجلس قرار نمی‌گیرد و شاید وزیر راه و تعاون از این فرصت کمی بهره ببرند اما استیضاح این 2 وزیر که در ماههای گذشته هم در مجلس مطرح بوده، این بار کمی جدی‌تر از گذشته است.

منبع: آخرین خبر

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.