کد مطلب: ۵۶۲۴۰۵

اخبار بد کرونایی/ این بار از هرمزگان!

اخبار بد کرونایی/ این بار از هرمزگان!

معاون کل وزارت بهداشت گفت: در حالی‌که هرمزگان ۲٫۲ دهم درصد جمعیت کشور را دارد، ۹ الی ۱۱ درصد بستری را در این چند هفته اخیر به خود اختصاص داده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، ایرج حریرچی در عین حال درباره تعطیلی استان هرمزگان با توجه به شرایط بحرانی کرونا در این استان گفت: نمی‌توانیم به طور کامل در این استان تعطیلی ادارات و صنوف را داشته باشیم و به اندازه‌ای که لازم باشد تعطیلی در نظر می‌گیریم.

شرایط فوق حاد کرونایی استان هرمزگان موجب شد معاون کل وزارت بهداشت روز گذشته به این استان سفر و از بخش‌های مختلف درمانی استان بازدید کند.

جلسه فوق العاده ستاد استانی مقابله با ویروس کرونا با حضور ایرج حریرچی و همچنین استاندار هرمزگان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان و اعضای این ستاد برگزار شد و جوانب مختلف بیماری و مشکلات استان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

حریرچی، پس از پایان این جلسه گفت: وضعیت کرونای استان هرمزگان تحت کنترل است.

وی افزود: ما در ۱۷ ماه گذشته در استان‌های مختلف شاهد پیک کرونا بودیم که هرمزگان به دلیل مدیریت مناسبی که بوده و همراهی مردم و به دلیل خصوصیات اقلیمی که داشته آن‌ موج‌ها را تجربه نکرده است.

معاون کل وزارت بهداشت گفت: این پیک دوم و حاد استان هرمزگان است و میزان بستری‌های کرونایی قابل توجه است و بر همین اساس نسبت به سایر استان‌ها شاهد بالا بودن درصد بستری هستیم.

وی تصریح کرد: هرمزگان در حالی‌که ۲٫۲ دهم درصد جمعیت کشور را دارد ۹ الی ۱۱ درصد بستری را در این چند هفته اخیر به خود اختصاص داده است.

حریرچی بیان کرد: در مجموع اگر ۱۷ ماه کرونایی را حساب کنیم استان هرمزگان از متوسط کشوری با درصد بیماری، بستری و مرگ و میر پایین‌تری روبرو بوده است.

معاون کل وزیر بهداشت در واکنش به پرسشس مبنی بر اعمال تعطیلات گسترده در این استان برای کنترل موج کرونا، گفت: تعطیلی‌ها بر اساس معیارهایی که ستاد ملی کرونا مشخص کرده است انجام می‌شود، ما دو نوع تعطیلی داریم یک نمونه تعطیلی مربوط به دستگاه‌های دولتی است و نوع دوم تعطیلی مربوط به صنوف است، هرچند تعطیلی مفید است اما باید تاب‌آوری مردم و صنوف را نیز در اعمال این تعطیلات در نظر گرفت.

حریرچی تاکید کرد: در تعطیلی‌ها هم بسیاری از سازمان‌ها مانند نیروی انتظامی، کادر بهداشت و درمان، سوخت رسانی، برق و شهرداری باید کار کنند و اینطور نیست که با لفظ بتوانیم تعطیل کنیم اما با توجه به شرایط خاص این استان به میزانی که لازم باشد تعطیل می‌کنیم.

منبع: تسنیم

آخرین اخبار کرونا را در صفحه ویروس کرونا در تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.