کد مطلب: ۲۶۸۵۷۷

اختصاص تسهیلات برای خرید تضمینی محصولات کشاورزی

اختصاص تسهیلات برای خرید تضمینی محصولات کشاورزی

بر اساس مصوبه هیات وزیران، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران موظف است مبلغ ۱۰ هزار میلیارد (10/000/000/000/000) ریال تسهیلات از طریق بانک‌های عامل برای خرید تضمینی و توافقی محصولات کشاورزی در اختیار سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران قرار دهد.

هیات وزیران به پیشنهاد وزارت جهاد کشاورزی، در مورد تضمین خرید محصولات کشاورزی ، تصمیم‌هایی اتخاذ کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، به نقل از سازمان برنامه و بودجه کشور؛ هیات وزیران به پیشنهاد وزارت جهاد کشاورزی و به استناد ماده ۳۶ قانون الحاق برخی مواد به قوانین تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت، در مورد تضمین خرید محصولات کشاورزی، تصمیم‌هایی اتخاذ کرد.

متن کامل این تصویب‌نامه که با امضای اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور برای اجرا به وزارت جهاد کشاورزی و سازمان برنامه و بودجه کشور و با شماره ۴۱۵۹۵/ت۵۵۳۷۱هـ ابلاغ شد، به این شرح است:

۱- بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران موظف است در اجرای تبصره (۵) ماده واحده قانون تضمین خرید محصولات اساسی کشاورزی، مصوب ۱۳۶۸، مبلغ ۱۰ هزار میلیارد (10/000/000/000/000) ریال تسهیلات از طریق بانک‌های عامل برای خرید تضمینی و توافقی محصولات کشاورزی در اختیار سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران قرار دهد.

۲- سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران موظف است برنامه عملیاتی مربوط به پیش‌بینی خرید تضمینی و توافقی محصولات کشاورزی در سال ۱۳۹۷ را به همراه جدول گردش نقدینگی و برنامه زمان‌بندی دریافت و بازپرداخت تسهیلات بانکی به سازمان برنامه و بودجه کشور ارائه کند. سازمان برنامه و بودجه کشور پس از تایید برنامه یادشده تسهیلات را تعهد و تضمین می‌نماید.

۳- این تضمین نافی وظایف بانک‌ها برای وصول مطالبات ناشی از اعطای تسهیلات نیست و سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران موظف است تسهیلات را در سررسید مقرر از محل فروش محصولات خریداری شده و ضرر و زیان، بازپرداخت نماید.

۴- بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران موظف است ضمن هماهنگی دقیق با بانک‌های عامل به نحوی اقدام نماید تا قبل از دی‌ماه سال‌جاری، تمامی تسهیلات مربوط پرداخت شود و امکان ورود موثر در بازار، همراه با کسب رضایت تولیدکنندگان فراهم شود.

منبع: مهر

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.