کد مطلب: ۱۶۸۲۵۳

اختصاص ۲۲۱ هزار صندلی قطار برای زائران اربعین

اختصاص ۲۲۱ هزار صندلی قطار برای زائران اربعین

معاون مسافری راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران گفت: برای جابه‌جایی زائران اربعین، امسال ۲۲۱ هزار صندلی قطار اختصاص یافته است.

میرحسن موسوی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به تمهیدات در نظر گرفته برای جابه‌جایی زائران اربعین اظهار کرد: بیش از ۷۰ قطار در مسیر جنوب و ۴۵ قطار فوق‌العاده برای ایام اربعین از مسیر شهرهای مختلف به مسیر ایستگاه راه‌آهن شلمچه و بالعکس پیش‌بینی شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز، وی افزود: بر اساس برنامه‌ریزی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، امسال ۲۲۱ هزار صندلی برای جابه‌جایی زائران اربعین حسینی در نظر گرفته شده است.

موسوی با اشاره به افزایش ۲۱ درصدی حجم جابه‌جایی مسافران با قطارها به نقاط مرزی نسبت به سال گذشته بیان کرد: خدمات‌رسانی ۲۴ ساعته ریل‌باس در جابه‌جایی زائران از ایستگاه راه‌آهن خرمشهر تا ایستگاه شلمچه در ۳۰ دقیقه نیز از دیگر خدمات راه‌آهن به زائران است.

معاون مسافری راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: همچنین بیش از ۷۰ رام قطار در مسیر جنوب فعال هستند و برای این کار پیش‌بینی ۴۵ رام قطار فوق‌العاده برای ایام اربعین در مسیر ایستگاه راه‌آهن شلمچه و به عکس صورت گرفته است.

موسوی گفت: امسال با هماهنگی دفاتر خدمات مسافرتی قم چهار زوج قطار ترکیبی برای ایستگاه قم تا کربلا پیش‌بینی شده که زائران را از قم به شلمچه می‌برند و پس از انجام تشریفات گذرنامه حدود ۳۵ کیلومتر را در عراق طی کرده و از ایستگاه راه‌آهن بصره تا ایستگاه راه‌آهن کربلا را با قطارهای کشور عراق سفر می‌کنند.

وی تاکید کرد: قطارهای فوق‌العاده برای زائران اربعین برای امسال که نسبت به پارسال ارتقا یافته، پیش‌بینی شده بود به طوری که قبلا صندلی‌دار بودند اما برای رفاه مسافران و ارتقای کیفیت جابه‌جایی، تمامی این قطارها ۴ و ۶ تختخوابه شده‌اند.

منبع: مهر

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.