کد مطلب: ۳۷۲۱۵۹

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

ارزانی قیمت خودرو و کوپن‌هایی که در راهند

ارزانی قیمت خودرو و کوپن‌هایی که در راهند

قیمت‌های متفاوت خودرو طی چند روز اخیر خبرساز و موجب شد با دستور مقام قضایی سایت‌های اینترنتی برای حذف قیمت‌ها وارد عمل شود، روزنامه‌ها با اشاره به سخنان رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودروی تهران از نزولی شدن قیمت‌ها در بازار خودرو خبر می‌دهند. کوپنی شدن برخی از کالاها نیز به تیتر یک برخی از روزنامه‌ها تبدیل شد.

«قیمت‌ها در بازار خودرو نزولی شد» تیتری است که با توجه به ممنوعیت درج قیمت خودرو در سایت‌های تبلیغاتی به سخنان رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودروی تهران از کاهش قیمت خودرو خبر داد. اظهارات اسحاق جهانگیری، معاون اول رییس‌جمهور در خصوص کوپنی شدن برخی از کالاها منجر شد تا برخی از روزنامه‌ها از این خبر به عنوان تیتر مهم خود استفاده کنند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، دو روزنامه «جمهوری اسلامی» و «مردم‌سالاری» به اخبار حوزه خودرو پرداخته‌اند و هر دو با تیتر یکسان «قیمت‌ها در بازار خودرو نزولی شد» به این بازار اشاره کردند.

این دو روزنامه با استناد به گزارش ایسنا نوشتند: در چند هفته اخیر بازار خودرو به یک‌باره با التهاب شدیدی روبه‌رو شد، به‌گونه‌ای که به‌صورت روزانه قیمت‌ها در این بازار افزایش می‌یافت.

در این گزارش کارشناسان علت التهابات بازار خودرو را به انتشار آگهی فروش خودرو با قیمت‌های بالا برای قیمت‌سازی در سایت‌های فروش خودرو دانستند.

سایت‌های تبلیغاتی قیمت را از آگهی‌های خود حذف کردند

این دو روزنامه در ادامه نوشتند: به دنبال بالا گرفتن این انتقادات سرانجام مسئولان قضایی وارد عمل شده و سرپرست دادسرای ناحیه 31 تهران دستور حذف قیمت‌های بازار خودرو و مسکن را از آگهی‌های خریدوفروش اینترنتی به مدیران سایت‌های واسط ابلاغ کرد. به دنبال آن رئیس مرکز مبارزه با جرایم ملی و سازمان‌یافته پلیس فتا ناجا نیز هشدار داد که این سازمان رصد دائمی بر فعالیت این‌گونه سایت‌ها بر فضای مجازی خواهد داشت.

به دنبال این اقدامات سرانجام سایت «دیوار» روز پنج‌شنبه از حذف نمایش قیمت‌ها از آگهی‌های خریدوفروش خودرو خبر داد.

در این گزارش آمده، رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودروی تهران از نزولی شدن قیمت‌ها در بازار خودرو خبر داد.

روزنامه خراسان نیز برای اشاره به سخنان معاون اول رییس‌جمهور از تیتر «جهانگیری: شاید مجبور شویم به سمت کوپنی شدن برخی کالاها برویم» استفاده کرده است.

این روزنامه در توضیح این خبر نوشت: اسحاق جهانگیری در حاشیه بازدید از نمایشگاه کتاب گفت: الان با توجه به شرایط جدید اقتصادی دو بحث ایجاد شده است و به سمت محدودیت‌های بیشتری داریم پیش می‌رویم، پس احتمالا نقش دولت پررنگ‌تر می‌شود.

طبق این گزارش، معاون اول رییس‌جمهور به این موضوع اشاره کرده است که شاید مجبور شویم در برخی کالاها به سمت سهمیه‌بندی و کوپنی شدن پیش برویم.
وی همچنین در پایان به موضوع پرداخته که ما باید به‌زودی تصمیمی بگیریم که آینده کشور را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

اما روزنامه دنیای اقتصاد به جز ذکر صحبت‌های اسحاق جهانگیری درباره کوپنی شدن کالاهای اساسی، به‌طور مبسوط‌‌‌تری به اظهارات معاون اول رییس‌جمهور پرداخته است.

دنیای اقتصاد در بخش‌ها دیگر با عنوان «دو سیاست دولت درباره کالاهای اساسی» به دیگر صحبت‌های جهانگیری پرداخته است.

این روزنامه در توضیح این دو سیاست از زبان معاون اول رییس‌جمهور چنین آورده است: یکی آنکه آن بخش از کالاهای اساسی که بخش عمده آن در داخل کشور تامین می‌شود و فقط بخش کمی از آن از بیرون می‌آید را از ارز ۴۲۰۰ تومان به ارز نیمایی ببریم و مابه‌التفاوت آن به کسانی که استفاده‌کننده هستند، پرداخت شود.

جهانگیری همچنین گفت: در همین هفته یا هفته آینده با وزیر محترم یا کسانی که نمایندگان مسئولان و مطبوعات هستند، جلساتی خواهیم داشت یا با فرمول ارز نیمایی عمل خواهیم کرد یا [بر اساس] همان نرخ ارز سال گذشته سیاست‌گذاری خواهیم کرد.

دنیای اقتصاد در بخش دیگری با عنوان «انتقاد از برخی واردکنندگان کاغذ» از نقد معاون اول رییس‌جمهور به برخی واردکنندگان کاغذ با ارز ۴۲۰۰ تومانی پرداخت.

در این گزارش آمده که جهانگیری از پیگیری موضوع عده‌ای که ارز ۴۲۰۰ تومانی دریافت کرده، کاغذ وارد کردند اما در آن شبکه‌ای که وزارت ارشاد در نظر داشت، آن را توزیع نکرده‌اند، خبر داده است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • هادی

    چرا اخبار کذب میگین اتفاقا با کاری که کردین قیمتا بالاتر هم رفته…دیگه هرکسی میزنه توافقی ..بعد زنگ میزنی بهشون قیمت نجومی میگه کار رو از ریشه درست کنید نه اینکه صورت مسئله رو پاک میکنید

  • مصرف کننده مظلوم

    این طرح حذف قیمت‌ها فقط به نفع مخابرات شده نه مصرف کننده خودرو
    باید طرح حذف خودروسازان داخلی پیاده بشه تا وضعیت خودرو سامان بگیره

  • ناشناس

    به جای کلمه ارزانی از پایین آمدن استفاده کنید تا خواننده تصور نکند سواد نویسنده سوراخ شده است.

    • ناشناس

      مشکل از مردم ماست که هر چی گرون میشه چندبرابر میخرن اگه نخرن و بازار راکد بمونه احتمال افت چند برابری وجود داره نه تنها ماشین بلکه همه چی،من که دیگه خسته شدم از این وضعیت سرم داره سوت میکشه

  • ناشناس

    سلام تا ما میام ۲تومن ۲تومن بزارم روپول برم یه ماشین بگیرم یعنی جم بشه….یک دفعه تکون میخوره ۲۰تومن میره روش …….فقط خداوند ظهور امام زمان برسونه تا نفس راحت این مردم بکشن…انشاالله.

    • ناشناس

      6ماه میخوام پیکان وانت بگیرم بخدا الان نمیتونم 83 هم بگیرم با این مسئولینی که داریم […]

    • مریم

      […] ملت خواهشا فکرتون رو درست کنید تا مشکلات حل بشه .. از ملست که برملست

  • امیر حسین

    تورو خدا فکری به حال مردم کنید هرکس هر قیمتی که دلش میخواد میگه .این که نشد قانون .ما باید دیگه تا آخر عمرمون حسرت خونه دار شدن به گور ببریم

  • ناشناس

    داریم خرد میشیم. جای شعار دادن سیاستو عوض کنید. پشت مشکلات اقتصادی دو چیزه: فساد در مدیریت کشور و تحمیل هزینه سیاست بر اقتصاد. دیگه به حد خفگی رسیده. جای شعار جنگ دادن یا اصلاح کنید شرایطو یا اگر ادامه پیدا کنه این وضع دیگه فرصت اصلاحی نخواهد ماند.

  • نابغه

    بجای کوپن کردن پولش رو بریزید حساب مردم تا دزدی بوجود نیاد

  • مفلوک فلک زده

    آره شما همیشه هم درست میگید هم همه چیز میدونید هر روز یه راهکار امتهان میکنید ک این شده وضع،اینقدر دل ما پره ک زدیم ب بی عاری دیگه دلار بشه 50تمن قبول میکنیم گوشت ک سهل ،هرکی هرچی داره هرچقدر ک میگه من ک خسته شدم میخرم بدون چونه 15روزه خیر سرم میخوام ماشین بخرم ساعتی میره بالا ازاون روزی ک قیمت سایت توافقی کردین ب هرکی زنگزدم قیمت نمیده میگه حالا بیا راه میایم اصلا سردرگمیم،قیمت نداریم از کجا باید قیمت دراریم تو این قانون جنگل،نه ناظری ن ،،،!شما ک میگی اومده پایین بذار ماهم ببینیم،هرکدوم از حرفای من اشتباه یا دروغه هرکی هرچی دلش خواست بیاد بهم بگه،آزاده

    • ناشناس

      دقیقا وسط جنگل بین گرگها زندگی میکنیم .

  • حقمون به حق خور رسید

    حرفی با این گرونی و وضعیت نا به سامان وجود نداره که!!!!فقط باید خودخوری کرد وگرنه چه کسی توجه میکنه از دردهامون که بخوایم شکوه و شکایت کنیم،فقط خدا به داد برسه

  • ناشناس

    خود کارخانه ها وشرکتهای دولتی که هم از حمایت دولت وارز دولتی بهرهمندند و کلی تسحیلات بانکی از اولین هایی بودند که قیمتهای محصولاتشان را گران کردند خودروسازان یکیشون محصولات پتروشیمی مثل روغن و روان کارها فعلا روشون نمیشه بنزینو گرون کنند ولی تا دی ماه این کار را هم میکنند خدایا به داد این مردم نجیب برس