خبر مهم:

کد مطلب: ۴۶۲۷۹۴

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

ارزش روز دارا یکم چقدر است؟ / ارزش اولین ETF دولتی زیر ۵ میلیون شد

ارزش روز دارا یکم چقدر است؟ / ارزش اولین ETF دولتی زیر ۵ میلیون شد

در پایان معاملات ۲۵ تیر ماه، ارزش ۲۰۰ واحد صندوق ETF دولتی «دارا یکم» با افتی ۳٫۴ درصدی به ۴ میلیون و ۹۸۱ هزار تومان رسید.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در پایان معاملات بورس روز چهارشنبه ۲۵ تیرماه، قیمت هر واحد «دارا یکم» با افتی ۳٫۴ درصدی به ۲۴ هزار و ۹۰۹ تومان رسید. با این حساب ارزش کل ۲۰۰ واحد اولین ETF دولتی به ۴ میلیون و ۹۸۱ هزار تومان رسید تا روند نزولی این صندوق همچنان ادامه داشته باشد. این در حالی است که حدود دو هفته پیش هر واحد این صندوق ۳۲ هزار و ۸۷۹ تومان نیز معامله شده بود.

1 3 15

افت ۳٫۴ درصدی اولین صندوق ETF دولتی در حالی اتفاق افتاده است که خالص ارزش دارایی‌های (NAV) این صندوق امروز ۲۹ هزار و ۸۲۷ تومان محاسبه شد که ۱۶ درصد بالاتر از قیمت پایانی دارا یکم بوده است. در معاملات امروز حجم معاملات این نماد ۵ میلیون و ۴۲۲ هزار واحد بوده که تقریبا معادل میانگین حجم معاملات این ماه بوده است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • Ali reza

    سلام . من دارایکم رو از بانک ملت خریداری کردم .سه چهار روز میش متوجه شدم سهام تو پورتفوی من نیست .با تحقیق متوجه شدم با تغییر کارگزار ناظر امکانش هست .چون اپلیکیشن آگاه (کارگزار بنده )کار آمد نبود با کامپیوتر اقدام به تغییر کارگزار ناظر کردم . ولی هنوز میزان سود قابل مشاهده نیست .چون همچنان در پورتفوی من ثبت نشده نمیدونم چند روز طول میکشه تاثبت بشه و اگر ثبت نهایی نشه بهتره چکار کنم . . دوستان اگر کسی راهنمایی کنه واقعا ممنونش میشم .

    • ناشناس

      سلام ،من چندین بار خودم تغییر کارگزاری زدم نیومد ،رفتم کارگزاری مرکزی برام انجام دادن بعد از ۵ روز اومد
      شما هم مراجعه کنید حضوری خودشون انجام بدن

    • ناشناس

      سلام. بنده هم بعد از 12 روز که تغییر کارگزار ناظر زدم و انجام نشد مستقیم به کارگزاری رفتم و دستی انجام دادند و در پورتفوی سفارشات اومد.

  • .

    ارزش دارا یکم انقدر نیست که دارید مفت سهامتون رو از دست میدید.
    قیمت فروش رو فروشنده میگه نه خریدار!! اگر چند روز فروشنده نباشید ارزش سهام میره بالا ارزش این صندوق بالاتر از صندوق های بعدی هست.
    پس چوب حراج نزنید به سهام با ارزشتون.

  • reza nz

    کار ناظر در نماد دارا یکم خوب نبود ناظر در مورد دارا یکم سلیقه ای عمل کرد و اعمال سلیقه ناظر زیان جبران ناپذیری به سهامدار دارا وارد کرد.دوستان در فارس من از دارا یکم حمایت کنید.
    ای ناظر خدا رهمیشه بر کارها و اعمالت نظارت دارد کاری نکن عده ای ضرر کنن دین ما در مورد حق الناس سفارش زیادی کرده است.

  • ناشناس

    من روز چهارشنبه برای گرفتن کپی از مدارکم رفته بودم کافی نت و شاهد بودم که چند نفر از عزیزان سالمند که سهام دارا یکم را خریده بودند به کمک کارمند کافی نت در حال فروش بودند . کارمند می گفت آقا یا خانم ۲۳۰۰۰ یا ۲۴۰۰۰ تومان خوبه ؟ آنها هم می گفتند هر طور صلاح میدانی پسرم .
    حال این یک نمونه ساده که بنده با آن برخورد داشتم

  • محمد

    عزیزان هر کی میگه نفروشید با پشت دست بزنید تو دهنش.هر کی فروشنده است بفروشه خریدار زیاده اون احمقایی هم ک هی تحلیل میارن داره سهام سقوط میکنه از این حرفها ی مشت چرندیات بیش نیست و فقط دارن مردم گمراه میکنند.بفروشید هر کی خواست و دوست داشت بفروشه بازم دارم میگم تا دلت بخواد خریدار تمام سهم های شما هست شما بفروشید ما وسیله ب نام جارو برقی داریم میخریم همه رو مکش میکنیم.

    • ناشناس

      خودتم فهمیدی چی گفتی ???? از طرفی میگی بفروشیم , از طرفی میگی اونهایی که میگن سقوط میکنه احمقن و چرند میگن ?پس چرا بفروشیم ?

  • ناشناس

    سلام مشخص نیست چه کسانی پشت این دارایکم نشسته اند هدفشان از اینکه نمیگذارند در تایم روزانه خرید و فروش بشه چیه آیا می خواهید مبلغ را به کف قیمتی که واگذار کردید برسانید پس تکلیف ما چیه که بلای سی هزارتومان خرید سنگین کردیم اگر ناظر نمی خواهد کاری بکند بگویید که مردم بیشتر ضرر نکنند دولت آمده دارایکم را به مبلغ هر برگه ده هزار تومان واگذار کرده آیا سودی را که به آندسته از مردمی که دو میلیون خرید کرده اند را ما باید پرداخت کنیم کسی هم پاسخگو نیست و ناظر هم خودش را زده بخواب ما هر روز میگیم درست میشه ولی بی فایده است چه اشتباهی کردیم دارایکم خرید کردیم

  • اژدر خان

    سلام به همه دوستان
    این ریزش بسیار حتمی بود. چند روز پیش در سایت سهام یاب نظری کاملا تحلیلی رو نوشتم. دوستان محبت کردند و جدی نگرفتن.
    شنبه دو هفته پیش با تحلیل براشون نوشتم این سهام NAV خیلی بالایی داره(منظورم زمانی بود که بالای 28000 بود). نسبت p/eش بالاست. طبق محاسبات نمودار رشدش فیبوی بالای 0.47 داره و باید تا فیبوی 0.22 پایین بیاد. به زبان ساده واسه دوستای تازه وارد باید می رسید به زیر 23000 که امروز همگی شاهدش بودید. ببینید، یک سری از مسایل در بورس کاملا تحلیلی و با محاسبه هستش.با این که خیلی از سیاست سفته بازانه دولت در این روزها که در بورس ایجاد کرده راضی نیستم، ولی با تمام احترام به شما عزیزان، خیلی چیزها رو نمیشه به دولت نسبت داد. ورود و خروج از یک سهم در بورس باید با تحلیل باشه. اما متاسفانه خیلی از افراد همش دوست دارن سهمشون رشد شارپی داشته باشه. بدون هیچ تحلیلی وقتی همه می خرن، میایم تو صف خرید و وقتی همه می فروشن میایم تو صف فروش. باور کنید این مسایلی که تازه در بورس ایجاد شده و موج نوسانی زیادی ایجاد کرده فقط به خاطر رفتار هیجانی هست. به خاطر رفتار هیجانی می بینید که NAV بالاتر از اون چیزی شد که باید باشه. و این یعنی حباب.
    می بخشید. زیاد حرف زدم. امیدوارم همه تون پر روزی باشید و آرزو می کنم انشاالله روزی برسه که همگی سهام دار باشیم نه سفته باز.

  • حامد

    عزیزان تمام بورس ها چه دولتی چه خصوصی حباب بودن تمام کارشناسای bbc و voa و ایران اینترنشنال گفته بودن این حباب میترکه و دیدین ترکید تمام بورس اای دولتی و خصوشی همه دارن روزی ۵درصد ضرر میدن درجریان باشین

  • حامد

    درجریان باشین این حباب ترکید

  • سمیه

    من 3 تا سهم دارا یکم یعنی 6.میلیون پول دادم ولی اصلا وارد پرتفوی نمیشه بعد از یک هفته دوندگی فهمیدم که.کلا این 6 میلیون هیچ شده و هیچ ارگانی هم.ماسخگو نیست