کد مطلب: ۵۷۳۰۳۴

دبیرکل حزب‌الله لبنان خبر داد:

ارسال نخستین کشتی سوخت از ایران به لبنان / هشدار به آمریکا و اسرائیل

ارسال نخستین کشتی سوخت از ایران به لبنان / هشدار به آمریکا و اسرائیل

دبیرکل حزب‌الله لبنان در سخنرانی خود به مناسبت روز عاشورا، از ورود نخستین کشتی حامل سوخت از ایران به این کشور، طی ساعات آینده خبر داده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، سیدحسن نصرالله در سخنرانی امروز خود به مناسبت روز عاشورا، از ورود نخستین کشتی حامل سوخت از ایران طی ساعات آینده خبر داد. وی همچنین افزود که این کشتی تنها محموله نخواهد بود و کشتی‌های دیگری نیز افزوده می‌شوند.

وی ادامه داد: من به آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها می‌گویم که وقتی کشتی ظرف چند ساعت از ایران حرکت می‌کند، ما آن را «قلمرو لبنان» می‌دانیم.

دبیرکل حزب‌الله لبنان در بخش دیگری از سخنان خود گفت: ایران هرگز در امور داخلی لبنان دخالت نکرده است و ما ابزار دست این دولت عزیز نیستیم. ایران هرگز متحدان خود را تنها نگذاشته است و دست قطع شده قاسم سلیمانی در زمین فرودگاه بغداد بزرگترین مدرک است.

وی افزود: ایران هرگز در تشکیل و استعفای دولت‌ها در لبنان دخالت نکرده است. کشورهایی که از طریق سفارتخانه های خود دخالت می کنند مشخص هستند ( ایلنا ).

لحظه اعلام‌ خبر حرکت کشتی حامل سوخت ایرانی به لبنان/نورنیوز

بحران سوخت در لبنان

حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان روز ۱۲ مرداد اعلام کرده بود برخی از اعضای این گروه برای تکمیل بحث درباره واردات سوخت از ایران، در تهران هستند و به زودی از راه زمینی و دریایی سوخت وارد لبنان می‌شود.

وی که در نشست مبلغان سخن می‌گفت همچنین وعده داد که داروهای ایرانی نیز وارد بازار لبنان شود.

او در واکنش به برخی کارزارهای لبنانی‌ها علیه داروهای ایران گفت: «کسانی که می‌گویند داروهای ایرانی سم است، از آن استفاده نکنند.»

این سخنان در حالی بیان می‌شود که وی سال گذشته در یک سخنرانی تلویزیونی گفته بود: «هنگامی که ایران با فروش مشتقات نفتی و بنزین آن هم با لیره لبنان موافقت کند، بدین معناست که ایران لطف و فداکاری بزرگی انجام می‌دهد.»

وی در عین حال تاکید کرده بود که روابط با ایران به این معنا نیست که بخواهیم لبنان را به مدل ایرانی تبدیل کنیم.

حزب‌الله لبنان دو هفته پیش، از انتخاب نجیب میقاتی به‌عنوان نخست وزیر جدید این کشور حمایت کرده بود ( یورونیوز )

آخرین اخبار حوزه انرژی را از صفحه انرژی و کالای تجارت‌نیوز دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    این بابا نصرالله به ماچه ربطی داره اون کشور دیگه ما بیچاره ایران

  • علی خوش روان

    من افتخار میکنم به این عظمت وقدرت !!! درود بر ایران سرافراز !!!! اما انتظار میرود دولت به وضع معیشت مردم برسد تا پشتیبان نظام باشند

  • ناشناس

    پول لبنان که بدتر از مال ما بی ارزشه

  • ناشناس

    لبنان برادر ماست

  • ناشناس

    ماکه راضی نیستیم خدای ما هم راضی نیست