کد مطلب: ۴۲۵۵۷۸

از سرگیری پروازهای هلند از آسمان ایران

از سرگیری پروازهای هلند از آسمان ایران

یک شرکت هواپیمایی هلندی که به حساسیت نسبت به امنیت پروازهایش معروف است، اعلام کرد پروازهای خود از فراز آسمان ایران و عراق را از سر می‌گیرد.

به گزارش تجارت‌‌نیوز ، شرکت هواپیمایی«کی‌ال‌ام» هلند روز پنجشنبه اعلام کرد استفاده از حریم هوایی ایران و عراق در پروازهایش را از سر می‌گیرد.

به نوشته پایگاه «اویِیشن ۲۴»، این شرکت هلندی که امنیت پرواز را مهم‌ترین اولویت خود می‌داند و از سیستم‌های تحلیل مدیریت امنیت بهره می‌گیرد، اعلام کرده است پرواز بر فراز آسمان کشورهای ایران و عراق امن هستند.

علاوه بر سیستم تحلیلی این شرکت هواپیمایی، گروهی متشکل از متخصصان خطوط هوایی مختلف هلند، سرویس‌های اطلاعاتی، واحدهای ضدتروریسم، وزارت دفاع و وزارت کشور و روابط خارجی و وزارت زیرساخت‌ها و مدیریت منابع آبی نیز این تصمیم را مورد تایید قرار دادند.

علاوه بر هلند، انگلیس و آلمان نیز اعلام کرده‌اند پروازهای تجاری بر فراز آسمان ایران و عراق می‌توانند از سر گرفته شوند.

همچنین هفته گذشته، آژانس امنیت هوانوردی اتحادیه اروپا نیز پرواز در ارتفاع ۷۶۲۰ متری هنگام عبور از آسمان ایران و عراق را امن اعلام کرده بود.

یک فروند هواپیمای بوئینگ ۸۰۰-۷۳۷ متعلق به شرکت هواپیمایی اوکراین اینترنشنال که ‌با شماره پرواز ۷۵۲ در ساعت ۶:۱۲ هجدهم دی ماه ‌از فرودگاه امام خمینی(ره) به مقصد کی‌یف پرواز کرده بود، در ساعت ۶:۱۸ در حوالی صبا شهر از توابع استان تهران سقوط کرد.

این هواپیما دارای ۱۶۷ مسافر و ۹ نفر خدمه پروازی بود‌ و همه سرنشینان آن جان باختند. طبق اعلام رسانه‌ها، ۱۴۷ سرنشین این هواپیما ایرانی بودند و در آن اتباع کشورهای افغانستان، سوئد، اوکراین و کانادا هم حضور داشتند.

ستادکل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در خصوص سقوط هواپیمای مسافربری خطوط هوایی اوکراین اطلاعیه‌ای صادر و اعلام کرد: «بر اثر بروز خطای انسانی و به صورت غیر عمد، هواپیمای مذکور مورد اصابت قرار گرفته که متاسفانه موجب به شهادت رسیدن جمعی از هموطنان عزیز و جان باختن تعدادی از اتباع خارجی می‌گردد».

شرکت‌های هواپیمایی خارجی به بهانه ناامن بودن آسمان ایران و عراق، به خاطر افزایش تنش‌ میان تهران و واشنگتن مسیر پرواز‌های خود را تغییر داده بودند.

منبع: فارس

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.