خبر مهم:

کد مطلب: ۵۹۰۳۳۸

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

طرح جهش مسکن در کدام شهرها اجرا می‌شود؟

طرح جهش مسکن در کدام شهرها اجرا می‌شود؟

ثبت‌نام طرح جهش مسکن از ۲۸ مهرماه آغار شده و تا ۲۸ آبان ماه ادامه دارد. طرحی که در آن افراد می‌توانند برای خرید مسکن ارزان ثبت‌نام کنند. اما طرح جهش مسکن در همه شهرها اجرا نمی‌شود و برخی از متقاضیان باید در شهرهای مجاور درخواست خرید خانه را بدهند. 

به گزارش تجارت‌نیوز ، آنگونه که معاون مسکن و ساختمان وزارت راه گفته طرح جهش مسکن در برخی از شهرها اجرا می‌شود و در برخی از شهرها نه. بر این اساس آن شهرهایی که طرح جهش مسکن در آنها اجرا نمی‌شود، می‌توانند درخواست خرید خانه در شهر مجاور را بدهند.

در جدول زیر، اسامی و لیست کامل شهرهایی که طرح جهش مسکن در آنها اجرا می‌شود و یا نمی‌شود و لیست شهرهایی که متقاضیان می‌توانند در آنها خانه‌دار شوند، آمده است.

طرح جهش مسکن طرحی است که در آن قرار است سالانه یک میلیون مسکن ارزان ساخته شود. اولویت این طرح با مستاجران و افراد فاقد مسکن دهک‌های اول تا سوم است. اما بقیه متقاضیان هم می‌توانند در این طرح ثبت‌نام کنند. اما مشروط بر اینکه خانه نداشته باشند و از سال ۸۴ تاکنون از تسهیلات خرید مسکن استفاده نکرده باشند.

متقاضیان ثبت‌نام در طرح جهش مسکن می‌توانند برای ثبت‌نام وارد سامانه ثمن به نشانی saman.mrud.ir شوند و ثبت‌نام کنند.

جدول زیر، شامل اسامی شهرهایی است که در آنها می‌توان برای طرح جهش مسکن ثبت‌نام کرد. در این جدول مشخص شده که کدام متقاضیان طرح جهش مسکن می‌توانند در شهر خود برای طرح مسکن رئیسی ثبت‌نام کنند و کدام متقاضیان باید شهرهای مجاور را انتخاب کنند.

البته یکی از شروط ثبت‌نام در طرح جهش مسکن این است که افراد به مدت پنج سال ساکن شهری باشند که تقاضای خرید خانه را در آن می‌دهند. اما این بند احتمالا برای متقاضیانی که ساکن شهرهای فاقد زمین هستند،‌ حذف می‌شود و افراد باید ساکن شهر مجاور باشند.

123 1 scaled

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    سلام چرا شهرستان مرودشت ثبت نام نداره

  • گل

    سلام چرا در رفسنجان مسکن رئیسی اجرا نمیشه ما خونه نداریم چکار کنیم

  • ناشناس

    تو لیست استان فارس چرا مرودشت ثبت نام نداره ؟تکلیف شهر ما چی میشه؟

  • ناشناس

    چرا رئیس جمهور همه ی شهر ها را در طرح جهش مسکن مهر قرار نداده است الان من که ساکن بیرجند و هفده سال است مستاجرم این طرح به ما تعلق نگرفته خواهشاً پیگیری کنند مسئولین

  • ناشناس

    خواهشاً یک فکری به حال مستاجرین بیرجند هم بکنید جناب آقای رئیسی امید ما به شما بود خواهشاً پیگیری کنید

  • ناشناس

    چرا کرمانشاه در لیست نیست؟
    آخه مگه میشه یکی بیاد یه کاره تکمیل و تمام انجام بده تو این مملکت

  • ناشناس

    این چه بازیه سر مردم بیچاره دراوردین. یعنی چی توبعضی شهرها تولید مسکن دارن وبعضی شهر ها نه. مشاوره‌ای کیا هستن جناب رئیسی. وچرا هیچ رسانه ای این سوالو از هیئت دولت نمیکنن؟ چرا همه خفه خون گرفتن؟ اینم از عواقب یکدست شدن قدرت …

  • یزدانی

    سلام چرا رشت تویه لیست نیست قبلا شهر ها رو اعلام کرده بودین الان فقط برای استان گیلان شاندرمن و ماسال در نظر گرفته شده ما چطور از رشت برای اونجا خونه بخریم واقعا لطفا یه فکری کنید
    برای وام ودیعه مسکن همه که هیچ بانکی پاسخگو نیست
    یکی میگه بوجه نداریم یکی میگه فقط به آقایون وام میدیم یکی میگه ضامن بیار و فقیه هم اجاره نامه به اسم مرد باشه این چه تدبیریه مردم گرفتارن بانک ها هم همکاری نمیکنن پس مسئول بانک مرکزی داره چیکار میکنه که نمیتونه رسیدگی کنه سر پیچی بانک ها رو

  • ناشناس

    سلام چرا خراسان جنوبی شهرستان قائن نیست ؟؟؟؟

  • ناشناس

    گندش بزنن!من تابه الان۱۷ ساله مستاجرم نه خانه دارم نه ماشین!چرا کرمانشاه توی لیست ثبت نام نیست