کد مطلب: ۳۲۳۱۷۴

استقبال ناگزیر مشتریان از چند خودرو آشنا

استقبال ناگزیر مشتریان از چند خودرو آشنا

افزایش شدید قیمت‌ها، قطع یا کاهش شدید تولید، سه اتفاقی است که یکی یا هر سه، طی ماه‌های اخیر برای خودروهای جدید تولیدی رخ داده است.

افزایش شدید قیمت‌ها، قطع یا کاهش شدید تولید، سه اتفاقی است که یکی یا هر سه، طی ماه‌های اخیر برای خودروهای جدید تولیدی رخ داده است؛ برخی از خودروهایی که از سال ١٣٩٤ به بعد و در طول 3سال گذشته به سبد محصولات خودروسازان افزوده شده‌اند، دیگر در ایران تولید نخواهند شد.

به گزارش تجارت‌نیوز، برخی دیگر دچار افزایش قیمت بیش از 100 درصدی شده‌اند و عده‌ای دیگر به‌جز افزایش قیمت شدید، کاهش تیراژ تولید را هم تجربه کرده‌اند.

در این میان خودروهای تولید داخل با پلت‌فرم قدیمی، یعنی آنهایی که تا قبل از سال ٩٤ نیز در چرخه تولید بوده‌اند، تنها افزایش قیمت شدید را تجربه کرده و از دو آسیب دیگر مصون مانده‌اند.

همین موضوع سبب شده است بازار کم‌کم به‌سمت گزینه‌های قدیمی سوق پیدا کند و خودروهایی که برخی از آنها قرار بود طی سال جاری و آینده تولیدشان متوقف شود، حال به پرطرفداران بازار بدل شوند.

پراید، تیبا، پژو٤٠٥‌، پژو پارس‌، ٢٠٦ و خانواده سمند در این دسته قرار می‌گیرند. حتی در مورد خودروهای چینی نیز این موضوع صادق است و چینی‌های قدیمی‌تر، این روزها برای خرید مستقیم از شرکت تولیدکننده در دسترس‌تر هستند.

با این اوصاف باید گفت کم‌کم برخی از مصرف‌کنندگان خودرو که علاقه‌ای به این خودروهای قدیمی ندارند، به‌دلیل در دسترس نبودن گزینه‌های جدیدتر یا افزایش سرسام‌آور قیمت‌ها، به اجبار به این دسته از خودروهای تولیدی قدیمی روی خواهند آورد و در ماه‌های آینده شاهد افزایش تقاضا برای آنها خواهیم بود.

منبع: اخبار خودرو

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.