کد مطلب: ۲۱۶۶۹۶

نماینده مردم شاهرود:

استیضاح ربیعی به نفع کشور نیست

استیضاح ربیعی به نفع کشور نیست

نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس گفت: زمان استیضاح ربیعی به‌واسطه تزلزلی که در شب عید برای حقوق ۴۰ میلیون اعضای تامین اجتماعی و بازنشسته پیش می‌آید به کشور لطمه می‌زند.

سید حسن حسینی شاهرودی ضمن بیان اینکه استیضاح حق مجلس و نمایندگان نیز حق‌دارند تا از این مقوله بهره گیرند، تاکید کرد: نکته اصلی این است که در چه شرایطی باید استیضاح صورت گیرد؟ این مقوله وقتی در مجلس بیان می‌شود به‌نوعی تزلزلی را در وزارتخانه ایجاد می‌آورد و باید به آن نگاه ویژه‌ای کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، وی افزود: اگر این استیضاح روی نیاورد، مدت‌ها تأثیرات منفی خودش را در وزارتخانه خواهد گذاشت تا مجددا به حالت عادی خودش بازگردد و اگر روی آورد باز چند ماهی باید منتظر بود که وزیر جدید معرفی شود و مسائل مختلف آن؛ لذا از خودِ استیضاح مهم‌تر، زمان آن است.

باید فایده و هزینه را سنجید

عضو خانه ملت گفت: شرایط ویژه و خاص در یک وزارتخانه می‌طلبد که نمایندگان به این تزلزل شدیدی که در یک وزارتخانه ایجاد می‌شود، تن دهند و ازنظر بنده در وزارتخانه‌ای مانند کار، تعاون و رفاه اجتماعی که در شرایط بسیار حساسی به سر می‌برد این امر کمی دشوار است.

حسینی شاهرودی تاکید کرد: امروز تزلزل در وزارتخانه مذکور در اوج مشکلات حقوق و صندوق‌های متعددی که زیرمجموعه این وزارتخانه هستند، ازجمله صندوق تامین اجتماعی، فولاد و کارآفرینی و منابع عظیم اعتباری که باید ماهانه مبلغی را برای حقوق مردم پرداخت کنند صحیح نیست.

وی افزود: ۴۰ میلیون نفر جامعه آماری ما تحت پوشش وزارت کار، رفاه و تعاون وجود دارند و از سوی دیگر شرایط حاد اقتصادی که گرفتار آن هستیم باید در این استیضاح به صورت ویژه دیده شود چراکه یکی از بنگاه‌های اقتصادی ما که قسم مهم اقتصاد کشور را رقم می‌زند، تامین اجتماعی است که منابع نقدی مردم را به بنگاه‌های اقتصادی بدل کرده و در شرایط بحران اقتصادی تلنگر زدن به این وضعیت، ممکن است باعث فروپاشی آن‌ها شود.

ربیعی نیازمند فرصت

نماینده شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی گفت: یک وجه دیگر این است که هزینه‌های متقبل شده وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای طرح تحول سلامت با این استیضاح معلق می‌ماند و باعث افزایش بدهکاری کلان دولت و صندوق به وزارت بهداشت و درمان می‌شود.

حسینی شاهرودی سال آتی را سال ویژه‌ای در مقوله یارانه‌ها دانست و تأکید کرد: سه دهک از یارانه بگیران سال آتی کم می‌شوند و این امر احتمالا باعث ایجاد تنش‌هایی خواهد شد لیکن این شرایط حاد و حساس نیازمند این است که بنگریم چه هزینه‌هایی و چه فایده‌هایی این استیضاح برای ما داشته است.

وی افزود: ما قائل هستیم که ربیعی تمام تلاش خودش را برای این وزارتخانه به‌کار بسته اما مشکل بیشتر ساختاری و ریشه‌ای است همچنین وی تحرکات بسیار خوبی را داشته اما وارث شرایط نامناسبی است که دولت و مجلس می‌بایست آن‌ها سامان دهند، از سوی دیگر من معتقدم که باید فرصت بیشتری را به این وزیر دهیم تا برنامه‌هایش را صورت دهد.

منبع: مهر

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.