کد مطلب: ۴۶۸۴۸۳

سهم تو، راهکاری فناورانه برای اعتبارسنجی سیگنال‌های بورسی

سهم تو، راهکاری فناورانه برای اعتبارسنجی سیگنال‌های بورسی

“سهم تو” پلتفرمی است که با تکیه بر ابزارهای جستجو و داده‌کاوی قدرتمند، سیگنال‌های خرید و فروش توصیه شده توسط بیش از 300 کانال تلگرامی بورسی را به صورت هوشمند ارزیابی می‌کند.

در اخبار، مهمانی‌ها، جمع دوستان، کوچه و بازار، تاکسی و مترو و … در همه جا صحبت بورس است. از همه اینها بیشتر، کافی است تنها یک عبارت مرتبط به بورس را در شبکه‌های اجتماعی جستجو کنید تا سیلی از پیام‌ها و کانال‌های بورسی به سوی شما روان شود. طبق آمار سازمان بورس، در حال حاضر حدود 12 میلیون کد بورسی در کشور وجود دارد. نکته جالب آن است که حدود یک میلیون و 300 هزار کد بورسی در سه ماهه اول سال 1399 فعال شده‌اند، یعنی حدود 10 درصد از کل فعالین بازار سرمایه. بازدهی بسیار بالاتر از نرخ تورم، امکان سرمایه‌گذاری در مقیاس‌های کم و زیاد، امنیت سرمایه، سهولت خرید و فروش و امکان فعالیت غیر حضوری، از دلایل اقبال عمومی به بورس هستند.

در چنین شرایطی تعداد کثیری از افراد تازه‌کار، بدون تجربه و آموزش، برای یافتن سهام مناسب سردرگم هستند. به خصوص اینکه تعداد نمادهای بورسی زیاد است و البته عموم مردم حوصله و دانش تحلیل شخصی نداشته و نیز تمایلی به استفاده از خدمات سبدگردانی (به علت کارمزد بالا) ندارند.

در روزگاری که شبکه‌های اجتماعی در تمام عرصه‌های زندگی مردم حضور دارند، قابل پیش‌بینی بود که سر و کله آنها در بورس هم پیدا شود. تلگرام سردرمداری را بر عهده گرفته و حالا یکی از کلیدی‌ترین روش‌های یافتن سهام برای تازه‌واردان و افراد کم‌تجربه است. افراد بعضا شناخته شده و در اکثر موارد گمنام یا با اسامی مستعار عجیب و غریب، اقدام به تاسیس کانال‌های سیگنال‌دهی کرده‌اند.

شاید در ابتدا باورکردنی نبود، اما حالا این اتفاق رخ داده و سیگنال‌های بی‌نام و نشان تلگرامی جزء جدایی‌ناپذیر بازار بورس شده‌اند. تحلیلگران غیر قابل ردیابی تلگرام با استفاده و گاهی سوءاستفاده از تکنیک‌های روانشناسی مخاطب، با دادن وعده سودها و تارگت‌های فضایی، مخاطبان نا آشنا به بورس را به کانال خود جذب می‌کنند. بدیهی است که کیفیت و بازدهی سیگنال‌های اعلام شده توسط کانال‌های مختلف یکسان نیست. مشکل بزرگ این کانال‌ها یک طرفه بودن و عدم امکان ثبت بازخورد است. در حقیقت هیچ بستری برای پیگیری نتایج سیگنال‌های و راستی‌آزمایی تحلیل‌های کانال‌های گمنام وجود ندارد.

از سوی دیگر تعداد این کانال‌ها و تحلیلگران در تلگرام بسیار زیاد و البته رو به رشد است. اینجا چالش جدیدی رخ داده، بدین ترتیب که تازه‌واردان حالا به جز انتخاب سهام با چالش جدیدی به نام انتخاب کانال و سیگنال نیز مواجه هستند! نکته‌ای که وجود دارد این است که اکثر این کانال‌ها پر عضو و مملو از تبلیغات و تعریف از خود هستند. در نهایت مشخص نیست که چه افرادی با چه سطحی از دانش و با چه انگیزه‌هایی مشغول اعلام سیگنال‌های خرید و فروش هستند. هیچ‌گونه امکانی نیز برای ارزیابی عملکرد این کانال‌ها وجود ندارد که این مساله به ضرر تحلیلگران حرفه‌ای و با تجربه تمام شده است، چرا که در هیاهوی کانال‌های بی‌تام و نشان و پر سر و صدا محو شده‌اند.

مجموعه " سهم تو " با رویکردی فناورانه سعی در رفع این نیاز فعالان بورسی دارد. "سهم تو" پلتفرمی است که با تکیه بر ابزارهای جستجو و داده‌کاوی قدرتمند، سیگنال‌های خرید و فروش توصیه شده توسط بیش از 300 کانال تلگرامی بورسی را به صورت هوشمند ارزیابی می‌کند.

IMG 20200810 091559

" سهم تو " از این طریق اطلاعات مفید و کاربردی بسیاری را در اختیار مخاطبان قرار می‌دهد. به عنوان مثال در "سهم تو" شما می‌توانید:

از توصیه شده‌ترین نمادها برای خرید و فروش مطلع شوید.

با جستجوی هر نماد بورسی، اطلاعات جامعی از میزان توصیه به خرید و فروش، تحلیل تکنیکال، حجم و قیمت معامله و بسیاری دیگر از داده‌های ارزشمند مربوط به نماد را به دست آورید.

از بازدهی و کیفیت سیگنال‌های اعلام شده توسط کانال‌ها و تحلیلگران تلگرامی، مطلع شوید. بدین ترتیب می‌توانید بهترین کانال‌ها را برای معرفی سهم و سیگنال پیدا کنید.

IMG 20200810 091701

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • هادی

    بنظرم خیلی ایده خوبی میاد حتما به سایتشون سر میزنم