کد مطلب: ۵۵۸۲۰۴

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

سهام شرکت‌های نفتی و پتروشیمی را بخریم یا بفروشیم؟

سهام شرکت‌های نفتی و پتروشیمی را بخریم یا بفروشیم؟

اعتصاب کارکنان نفت و پتروشیمی دو هفته‌ای است که ادامه‌ دارد اما تاثیر این اعتصابات بر سهام شرکت‌های نفتی و پتروشیمی چیست؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، کارکنان پیمانی و قراردادی نفت و گاز دو هفته‌ای است که در اعتراض صنفی به وضعیت دستمزد و مزایای خود اعتصاب کرده‌اند اما آیا با ادامه این وضعیت سهام شرکت‌های نفت و پتروشیمی ارزش خود را از دست خواهند داد؟

پیام الیاس کردی، کارشناس بازار سرمایه درباره تاثیر اعتصاب کارگران بر سهام شرکت‌های نفت و پتروشیمی به تجارت‌نیوز می‌گوید: اعتصاب کارگران تا امروز نه تنها تاثیری بر ارزش سهام شرکت‌های نفتی و پتروشیمی نداشته است که روند قیمت آنها رودبه صعود بوده است.

او ادامه می دهد: قیمت نفت از ۷۰ دلار رد شده و پیش‌‌بینی می‌شود روندی صعودی داشته باشد اما باید در نظر بگیریم همان طور که ممکن است قیمت نفت در بازار جهان و دلار در بازار ایران،صعودی شود امکان کاهش سریع آن هم وجود دارد. بنابراین هیچ نگاه روشنی درباره قیمت نفت وجود ندارد و نمی‌توان چشم‌انداز دقیقی برای سهام نفتی‌‌ها ترسیم کرد.

الیاس کردی تاکید می‌کند: با وجود این اما در حال حاضر خرید سهام‌ شرکت‌های نفت و پتروشیمی توصیه می‌شود زیرا احتمال ارزنده شدن آنها بیشتر از کاهش قیمت آنهاست و البته با مهار کرونا در جهان مصرف و قیمت نفت و فرآورده‌های نفتی رو به افزایش خواهد بود.

مطالعه گزارش « چرا بنزین نیست » پیشنهاد می‌شود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    سهام شرکتهای پالایشی و نفتی بخرید ۵۵۰۰ بفروشید ۵۰۰!!!!

    • ناشناس

      چطوری حساب کردی 5500 میشه مگر فرمایشی است

  • ناشناس

    با توجه به ارزش و قیمت چرا باید الان ترسید از خرید سهام نفتی؟ کارشناسه داره دست و پاش میلرزه که قیمت کاهش پیدا نکرده??

  • ناشناس

    اگر فروشنده نباشید بازار مستعد رشد است.

  • ناشناس

    سهام پتروشیمی خیلی از لحاظ بنیادی بهتر از نفتیه

    • مریم

      دوست عزیز سهام پتروشیمی مدت ۱۵ روزی هست که نزدیک به ۴۰ الی ۵۰ درصد رشد کردن مثل نوری و بوعلی و جم و حالا دیگر نزدیک به اصلاحشون رسیده .
      مثلا نوری ۱۵ روزه نزدیک به ۴۵ درصدد رشد کرده و نزدیک اصلاحش هست و ۲۰ تیر وقت تقسیم سودش هست

  • ناشناس

    سهامهای ایران همه باارزشن فقط دست ی مشت دلال و مردمی ک دوس دارن بخودشون ضرر بزنن هست اگ نرن تو صف فروش میبینید چ قیمتهایی پیدا میشه واسشون

  • مکی

    بازاربورس دگه افتاددست نوسانگیراوقماربازها .توضیح:مثلایک سهم درروزصدهابارمعامله میشه.وعزیزان سهامدارخردبایدبدونند.سهام اونا بی انتهاست وسهم ماهابسیارمحدود.مااگرسهم محدودمون فروختیم ۵درصد گران شددگه نمیتونیم بخریم.امااین نوسانگیران قماربازپشتشون سازمان بورسه. نتیجه:حالاماضعفا دراین بازارباخریدیا فروشمون میتونیم تاثیربربازارداشته باشیم؟بدیهی است که نه…..فدای سهامداران خرد…..

  • بینام

    سهام پالایشی یکم کنترل شده است و نمی خوان به سهامدار سود برسه .چه معنی داره که یک سهام قیمت کف و اولیه آن 10 هزار تومان خرید شده ولی الان به زور با قیمت 7 هزار تومان بفروش میره .
    این سهام جای سوال داره و بو دار هستش.

  • سینا

    آخه این چه عدالتی هستش من داخل پتروشیمی بصورت پیمانکاری مشغول بکارم با نفر کناریم که همزمان میام و میرم و بیشتر از اون کار نکنم کمتر هم کار نمیکنم در بهترین حالت باید نصب اون حقوق بگیرم در صورتی که مدرک دوتامون یکی ساعت کار یکی تخصص یکی تازه امسال یه کم نزدیک شدیم سال قبل یک سومش حقوق می‌گرفتم تازه هیچ امنیت شغلی هم نداریم

  • ناشناس

    صندوق سینا بهگزین در سهم زقیام تخلفات زیادی دارد آنها با له کردن سرمایه های مردم ثروتهای زیادی به دست آوردن و فکر می کنن زرنگ هستند دزدی زرنگی نیست احمقها تاوان دارد حق خلق خداش و قابل بخشش و توبه نیست چوب خدا صدا ندارد تاوان این زرنگی و گردن کلفتی را خواهید دید به امید خدا