کد مطلب: ۴۸۲۸۸۰

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

عرضه اولیه بعدی چیست؟ / لیستی از آخرین نمادهای در صف عرضه اولیه

عرضه اولیه بعدی چیست؟ / لیستی از آخرین نمادهای در صف عرضه اولیه

شرکت صنایع چوب خزر کاسپین یا پالایشگاه ستاره خلیج فارس یا شرکت صنایع غذایی کورش یا شرکت فرآوری معدنی اپال کانی پارس؛ کدام یک ممکن است زودتر به عرضه اولیه در بازار سهام برسند. آخرین اخبار می‌گویند احتمالا شرکت کورش.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در هفته اخیر شرکت صنایع چوب خزر کاسپین با نماد چخزر به عنوان یکی از شرکت‌های زیرمجموعه شستا از روز گذشته، ۱۶ مهر ماه ۹۹ در بازار دوم فرابورس درج نماد شد تا در نوبت عرضه اولیه‌های جدید بازار سهام قرار بگیرد.

همچنین اعلام شد شرکت پالایشگاه ستاره خلیج فارس که یکی از بزرگ‌ترین پالایشگاه‌های ایران است، قرار شده در 45 روز آینده در بازار عرضه شود و این موضوع باعث شده تا برخی از فعالان بازار این اتفاق را سیگنالی برای آینده مثبت بازار بدانند.

علاوه بر این، علی ابراهیمی، مدیر دپارتمان بازار سرمایه گروه صنعتی گلرنگ گفته است: تمامی موارد برای عرضه اولیه غکورش فراهم است و منتظر موافقت شرکت بورس تهران هستیم.

از سوی دیگر، شرکت فرآوری معدنی اپال کانی پارس از زیرمجموعه‌های غیرمستقیم بانک پارسیان با پذیرش و درج نماد اپال در صف عرضه اولیه و ورود به بازار سهام قرار گرفت.

این اخبار درحالیست که پیش از این نیز تجارت‌نیوز لیستی از عرضه اولیه‌های در انتظار را منتشر کرده بود.

استقلال و پرسپولیس، پتروشیمی‌های الوند و بوعلی، شرکت پالایشی ستاره خلیج فارس، شرکت حمل و نقل ریلی رجا، پتروشیمی اروند، شرکت تامین‌سرمایه تمدن، شرکت صنایع غذایی کورش، شرکت اوپال پارسیان سنگان، شرکت چوب خرز کاسپین، فروشگاه شهروند و روزنامه همشهری از مهمترین عرضه‌ اولیه‌های احتمالی پاییز امسال خواهند بود.

طبق آخرین اخبار به نظر می‌رسد از میان این لیست عرضه اولیه غکورش از همه نزدیکتر باشد.

آخرین اخبار درباره عرضه اولیه را در صفحه عرضه اولیه تجارت‌نیوز دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • رباذلب

    ذردذر

  • مهتاب

    سلام دوستان میشه راهنمایی کنید عرضه اولیه را کی بفروشیم ؟من ثامید و بپیوند وسپهر … دارم موقع فروشش کی هست؟

    • محمد

      حداقل6ماه

    • رهگذر

      اگر کسی عرضه اولیه های سال 97 و 98 را نگه داشته بود با 10 برابر قیمت فروخته بود

    • ناشناس

      هر وقت که داشتی ضرر می کردی بفروش لازم نیست سود آن چنان از یک سهم بکنی مثلا این نماد بهت دویست هزار تومن سود داده وقتی داشتی ضرر می کردی بفروش حتما نباید شود زیادی بده

    • ساناز

      اگ حوصله صبر داری تا ۶ ماه یا یه سال نفروش اگ نداری همی الان بفروش ب نظر من

    • ناشناس

      وسپهر را باید دروز پیش میفروختی

    • ناشناس

      از اون موقع قیمت همه چی بیست برابر شده پس بازم ضرر میکرده

    • ناشناس

      طبق بررسی های که من میکنم و چیزی که ثابت شده بهتون میگم در اولین اصلاح بفروش یعنی اولین فرصتی که صف فروش خواست راه بیفته

    • ناشناس

      در اولین فرصت که منفی شد

    • ابولفضل

      سلام دو مورد داره اول روزی که خرید وفروش آغاز میشه حالا بعد ۱۰روز هر روز یه نگاه بنداز ببین خریدو فروش کی شروع میشه و داره قیمت بالا پایین میشه بفروش من خودم همون روز حالا ۱۵روزه ۲۰روزه که بیشتر نمیشه …دوم: ۲روز صبر کنی روز سوم احتمال داره دوباره قیمت بره بالا اگه روز سوم نرفت بالا بفروش.چخزرو نگاه کنی میبینی بعد یک یا دو روز دوباره سود داد.ولی در حال حاضر اکثرن همون روزمعامله میفروشن.اهل ریکسی ۲روز نگهدار .نظر شخصی نیست کلا عرضه اولیه ها علمیش اینه.پرسود باشی

    • ابولفضل

      نگهداشتی ترشی بندازی وسپهر داشتم یک ملیون بود خریدش.همون روزه معامله که میشه عرضه اولبه سودشو داده تمام من وسمهرو اوه کطه فروختم ۶۰۰هزار سود کردم.

  • رهگذر

    واقعا مثلا استقلال پرسپولیس سود بده هستند که عرضه اولیه می شود متاسفانه الان یک تکه زمین خالی یا دو تا اسم را عرضه اولیه میکنند تا نقدینگی مردم را بگیرند . صورتهای مالی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس در 10 ال اخیر 1 ریال سود داشته ؟ بر چه اساسی اینها در بورس پذیرفته می شوند مگر این صورتهای مالی بررسی نمی شوند اصلا این دو باشگاه صورت مالی دارند؟ اگر منظور ارزش گذاری برند است مگر در ایران اصلا این کار مرسوم است اگر مرسوم است چرا از حباب بورس حرف می زنید چطور وقتی ارزش یک کارخانه را محاسبه میکنید فقط صورتهای مالی را می بینید و اگر قیمت سهام بیشتر از صورتهای مالی بود اسمش را حباب می گذارید بعد برای این دو باشگاه برای برند ارزش گذاری میشود؟ اینجوری بورس را دارید نابود میکنید که هر شرکت کاغذی را به مردم غالب میکنید

  • اکبر حسین زاده

    بهتره مثل خودرو، عرضه اولیه رو هم قرعه کشی بکنن. چون حداقل یه تعدادی به سود می رسند. نه اینکه 10 تا سهم بدن به هر کس

    • محمد

      همینجوری کم اختلاس میکنن؟؟

  • صبحان

    تا بازار مثبت هست باید عرضه اولیه ها انجام بشه تا صعود کنه نه اینکه وقتی که بازار افت کرد و اعتماد مردم کم شد بخوانید عرضه اولیه کنید. همچنین هرچه که تعداد کارخانه های عرضه شده در بورس بیشتر بشود حباب خیلی کمتر و در واقع صفر میشود و کنترل بازار راحتتر.

  • ناشناس

    ممنون بابت اطلاع رسانی تون

  • اسی

    ممنون بابت اطلاع رسانی تون

  • س ن ی

    چرا روز بعد عرضه اولیه هیچکس موفق به خرید نمیشه؟ البته به جز آنهایی که رباط نسب کردن.
    واقعا” چرا سازمان یا ناظر یایک نفر در این مورد دخالت نمیکنه؟
    اوردر من ساعت 8 و 45 دقیقه 5 ./. سانیه ثبت شد. جایگاهم شد 25874 علت این چیست؟
    واقعا” کی باید جواب بده؟
    اگر کسی دلیلشو میدونه لطفاگ راهنمایی کنه
    با تشکر.

  • ابولفضل

    از رئیس بورس خواهش میکنم حداقل هفته ای یک عرضه یا ۲هفته یه عرضه اولیه را به بورس بیاورند .اکثر کسانی که از بورس سر در نمی اورند وسواد ندارند امیدشان به عرضه اولیس وبیشترشانن فقیر و عرضه اولیه یه منبع درآمد براشون.باتشکر

  • ابولفضل جکی

    باعرض سلام حالا که داره بازار سبز میشه عرضه اولیه هارو بیشتر کنید ممنونم