کد مطلب: ۱۹۰۷۹۹

افتتاح ۲ پروژه ریلی در دهه فجر

افتتاح ۲ پروژه ریلی در دهه فجر

عضو هیئت‌‌مدیره شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور از افتتاح دو پروژه ریلی همزمان با دهه فجر خبر داد.

جبار علی ذاکری با اشاره به پیش‌بینی بهره‌برداری از پروژه ملایر-فیروزان-کرمانشاه و مراغه-ارومیه حدفاصل مهاباد تا ارومیه در دهه فجر اظهار کرد: مقدمات این کار فراهم شده و هفته آینده کمیسیون تعیین سرعت راه‌آهن برای بررسی مسیر ملایر-کرمانشاه اعزام می‌شود تا پس از بررسی، پیمانکار پروژه ظرف یک ماه نواقص را به‌منظور بهره‌برداری برطرف کند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، وی با یادآوری این‌که خط‌آهن 110 کیلومتری فیروزان-کرمانشاه با هدف اتصال استان کرمانشاه به شبکه ریلی آغاز شد و از شهرهای زاگرس و بیستون عبور می‌کند، افزود: خط‌آهن مهاباد-ارومیه نیز از مبد مهاباد آغاز و پس از عبور از شهر نقده به ارومیه منتهی می‌شود.

وی با اشاره به وضعیت بودجه و اعتبارات شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل در سال 97 تصریح کرد:‌ رویکرد تامین مالی پروژه‌های ریلی در شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل از تمرکز بر بودجه عمرانی کشور به استفاده از فاینانس و استفاده از صندوق توسعه ملی تغییر کرده است.

معاون ساخت و توسعه راه‌آهن، بنادر و فرودگاه‌های شرکت ساخت تاکید کرد: امسال به دنبال نهایی کردن خطوط اعتباری فاینانس 5 پروژه ریلی هستیم.

ذاکری با اعلام این‌که قرارداد تجاری خط آهن کرمانشاه-خسروی بین ایران و چین هفته گذشته نهایی و مبادله شد، اظهار کرد: مذاکرات فشرده‌ای با پیشنهادکنندگان فاینانس برای پروژه‌های ریلی همدان-سنندج، رشت-آستارا، چابهار-زاهدان، میانه-اردبیل و میانه-تبریز در حال انجام است که با توجه به صدور مجوز این پروژه‌ها از سوی دولت، امیدواریم امسال بتوانیم از این شرایط برای به سرانجام رساندن پروژه‌ها استفاده کنیم.

منبع: تسنیم

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.