کد مطلب: ۴۲۹۴۱۳

اولین قیمت نفت در معاملات هفته جدید میلادی / طلای سیاه در یک ماه ۲۱ درصد افت کرد

اولین قیمت نفت در معاملات هفته جدید میلادی / طلای سیاه در یک ماه 21 درصد افت کرد

گزارش‌ها نشان می‌دهد، طی یک ماه گذشته و پس از شیوع ویروس کرونا، قیمت نفت بیش از 21 درصد افت کرده است. در معاملات امروز هر بشکه نفت خام برنت با قیمت 53.63 دلار معامله شد.

درحالی‌که قیمت نفت از ابتدای سال 2020 روند نزولی به‌خود گرفته بود، در چند هفته اخیر و با شیوع ویروس کرونا با افت قابل توجهی مواجه شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، طی یک ماه گذشته قیمت نفت بیش از 21 درصد افت کرده است. هر بشکه نفت خام برنت که ماه گذشته با قیمت 68.91 دلار معامله می‌شد، در ساعات ابتدایی معاملات امروز به 53.63 دلار رسید.

ساعاتی بعد اما طلای سیاه اندکی رشد کرد و به 54.37 دلار رسید.

علی‌رغم آنکه تولیدکنندگان اوپک‌پلاس اعلام کرده‌اند احتمالا تولید خود را با هدف ایجاد تعادل در بازار، 600 هزار بشکه دیگر در روز کاهش خواهند داد، نگرانی‌های مربوط به عرضه کاهش نیافت.

وزرای اوپک و کشورهای متحد آن هنوز در مورد برگزاری زودهنگام نشست این گروه در ماه فوریه و رایزنی درباره سیاست‌های آتی تولید نفت تصمیم‌گیری نکرده‌اند. قرار بود این نشست اوایل ماه مارس برگزار شود.

البته کمیته فنی اوپک یک نهاد تصمیم‌گیرنده نیست و تنها به این گروه مشاوره می‌دهد.

تحلیلگران بر این باورند که کاهشِ کمتر از یک میلیون بشکه در روز برای ایجاد تعادل میان عرضه و تقاضا احتمالا کمک چندانی به افزایش قیمت‌ها نخواهد کرد.

شیوع ویروس کرونا، تمدید تعطیلات سال نو و توقف فعالیت‌های اقتصادی در چین، تشدید نگرانی‌ها درباره وقوع رکود اقتصادی را به‌دنبال داشته است.

به‌گفته برخی کارشناسان اقتصادی، شیوع ویروس کرونا ممکن است تقاضای چین برای نفت را در سه ماهه اول سال، 250 هزار بشکه در روز کاهش دهد.

بر اساس آخرین گزارش‌ها، تعداد قربانیان این ویروس مرگبار در حال حاضر به ۹۰۸ نفر رسیده و بیش از ۴۰ هزار نفر به آن مبتلا شده‌اند.

جدیدترین اتفاقات مربوط به نفت را می‎توانید در سلسله اخبار قیمت نفت تجارت‌نیوز ملاحظه کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.