کد مطلب: ۴۳۶۹۰۲

تجارت‌نیوز بررسی کرد:

افت ۴ درصدی قیمت نفت / ترامپ سفر از اروپا به آمریکا را ممنوع کرد

افت 4 درصدی قیمت نفت / ترامپ سفر از اروپا به آمریکا را ممنوع کرد

پس از آنکه ترامپ روز گذشته اعلام کرد، به‌مدت یک‌ماه تمامی سفرها از اروپا به آمریکا ممنوع است، قیمت نفت در معاملات امروز با افت چهار درصدی مواجه شد.

پس از آنکه آمریکا به دلیل شیوع ویروس کرونا و همه‌گیری این بیماری، سفر اروپایی‌ها به ایالات متحده را ممنوع کرد، قیمت نفت در معاملات امروز کاهش یافت.

به‌گزارش تجارت‌نیوز ، هر بشکه نفت خام برنت در معاملات امروز با 4.5 درصد کاهش به 34.27 دلار رسید. همچنین، نفت خام وست‎تگزاس اینترمدیت چهار درصد افت کرد و به‌ازای 31.65 دلار در هر بشکه معامله شد.

سقوط بی‌سابقه قیمت نفت پس از آن آغاز شد که جمعه هفته گذشته عربستان سعودی در واکنش به مخالفت روسیه برای تمدید توافق کاهش، اعلام کرد تولید خود را 10 تا 12 میلیون بشکه در روز افزایش می‌دهد.

این کشور همچنین تخفیف‌های قابل توجهی را از ماه آپریل برای مشتریانش در نقاط مختلف جهان در نظر گرفته است.

س از انتشار این خبر، قیمت نفت در معاملات روز دوشنبه بیش از 30 درصد کاهش یافت و بازارهای سهام در سراسر جهان با افت بی‌سابقه‌ای مواجه شدند.

پس از عدم حصول توافق میان کشورهای اوپک و متحدان اوپکی به رهبری روسیه، امارات متحده عربی نیز به‌تازگی اعلام کرده تولید نفت خود را افزایش به و چهار میلیون بشکه در روز خواهد رساند.

توافق کاهش تولید در حالی از میان می‌رود که به دلیل شیوع گسترده ویروس کرونا و افت قابل توجه تقاضا برای نفت، بازار طلای سیاه طی هفته‌های گذشته با افت مواجه بوده و بیش از هر زمانی به مدیریت نیاز دارد.

در عین حال، اداره اطلاعات انرژی آمریکا و اوپک، چشم‌انداز خود از تقاضا برای نفت را کاهش داده‌اند.

داده‎‌های هفتگی در آمریکا نشان می‌دهد، ویروس کرونا تاثیر قابل توجهی بر ذخایر نفت این کشور نداشته است. در‌حالی‌که ذخایر نفت در ایالات متحده 7.7 میلیون بشکه افزایش یافته اما ذخایر بنزین و دیزل به‌دلیل مسائل فصلی به‌شدت با کاهش مواجه شده است.

در ساعات پایانی روز چهارشنبه، دونالد ترامپ هرگونه سفر از اروپا به آمریکا را به‌مدت یک ماه ممنوع اعلام کرد.

جدیدترین اتفاقات مربوط به نفت را می‎توانید در سلسله اخبار قیمت نفت تجارت‌نیوز ملاحظه کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.