کد مطلب: ۱۸۸۱۱۱

افزایش بودجه اتحادیه اروپا

افزایش بودجه اتحادیه اروپا

رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا خواهان افزایش بودجه اتحادیه اروپا پس از خروج انگلیس از این اتحادیه شد.

رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا در همایشی در اندیشکده استراتژی‌های سیاسی از ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا خواست پول بیشتری برای بودجه مشترک این اتحادیه پس از برگزیت بپردازند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، ژان کلود یونکر اعلام کرد: فرض او بر این است که انگلیس در سال ۲۰۱۹ از اتحادیه اروپا خارج خواهد شد و اتحادیه نیاز دارد تا برای جبران میلیاردها یورو خسارت ناشی از برهم خوردن شراکت با انگلیس وارد عمل شود.

وی گفت: اگر می خواهیم سیاست‌های اتحادیه اروپا را دنبال کرده و آن‌ها را به طور مناسبی تامین مالی کنیم، بیش از یک درصد تولید ناخالص داخلی همه اعضا برای بودجه مورد نیاز است.

یونکر افزود: فکر می کنم اروپا بیش از روزی یک فنجان قهوه ارزش داشته باشد. (یونکر معتقد است وجوه مورد نیاز برابر با مبلغی است که باید برای نوشیدن یک فنجان قهوه در روز توسط شهروندان اتحادیه اروپایی هزینه شود.)

یونکر با تاکید بر ضرورت نوسازی و انعطاف پذیر کردن صندوق انسجام و هم بستگی و سیاست‌های مشترک بخش کشاورزی اتحادیه اروپا گفت مایل نیست درآمد دو بخشی را که بیش از ۵۰ درصد بودجه اتحادیه اروپا را تامین می کند کاهشی شدید یابد.

بودجه اتحادیه اروپا دارای سه منبع عمده است: منابع دریافتی از اعضا بر حسب درآمد ناخالص ملی، درآمدهای مبتنی بر مالیات بر ارزش افزوده و تعرفه‌های گمرکی که در مرزهای خارجی اتحادیه اروپا جمع‌آوری می‌شود. این سه منبع بیش از ۷۰ درصد کل بودجه اتحادیه اروپا را تشکیل می‌دهند.

منبع: شینهوا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.