کد مطلب: ۲۵۴۹۹۴

افزایش تولید شیر و گوشت با توسعه نژادهای دام‌های کوچک پربازده

افزایش تولید شیر و گوشت با توسعه نژادهای دام‌های کوچک پربازده

معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی گفت: توسعه نژادهای دام کوچک پربازده و پرورش گاوهای دومنظوره از برنامه های این وزارت برای افزایش تولید شیر و گوشت در کشور است.

مرتضی رضایی با اشاره به تولید سالانه نزدیک به ۱۰.۵ میلیون تن شیر در کشور، اظهار داشت: سالانه ۸۸۰ هزار تن گوشت قرمز، ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تن گوشت مرغ، ۹۰۰ هزار تن تخم‌مرغ و حدود ۸۵ هزار تن عسل در کشور تولید می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ،رضایی،تامین پروتئین حیوانی مورد نیاز مردم را از اهداف اصلی معاونت امور تولیدات دامی عنوان کرد و گفت:طی سال‌های اخیر، وزارت جهاد کشاورزی برنامه‌هایی را در جهت توسعه نژادهای دام کوچک پربازده با استفاده از نژادهای اصلاح شده خارجی و داخلی و با تمرکز بر سیستم‌های بسته و نیمه‌بسته در دستور کار خود قرار داده است.

رضایی،پرورش گاوهای دومنظوره با هدف افزایش بهره‌وری و افزایش تولید شیر و گوشت در کشور را از اولویت‌های وزارت جهاد کشاورزی اعلام و خاطرنشان کرد: در افق ۱۴۰۴، اصلاح نژاد حداقل ۵ میلیون راس دام کوچک و افزایش حداقل ۱۰۰ هزار تن گوشت قرمز پیش‌بینی شده است.

وی با اشاره به این که در سال ۹۶ بسته حمایتی با کارمزد مناسب برای دامداران در نظر گرفته شده بود،یادآور شد: امسال نیز بسته‌های حمایتی جهت اصلاح نژاد دام سبک با نرخ سود حداکثر ۶ درصد برای دامداران در نظر گرفته شده است.

رضایی گفت: ترغیب دامداران برای استفاده از ترکیبات ژنتیکی و نژادی جدید در حوزه دامپروری از برنامه‌های معاونت امور تولیدات دامی است.

منبع:مهر

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.