کد مطلب: ۷۲۱۶۳۶

ایتالیا تولید گاز را افزایش می‌دهد

ایتالیا تولید گاز را افزایش می‌دهد

دولت جدید ایتالیا امتیازهای حفاری برای منابع گاز در دریای آدریاتیک را گسترش می‌دهد تا تولید سالانه را به شش میلیارد مترمکعب افزایش داده و قیمت انرژی برای شرکت‌ها را پایین بیاورد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، گیلبرتو پیچتو فراتین، وزیر امنیت انرژی و محیط زیست در کنار جورجیا ملونی، نخست وزیر ایتالیا در کنفرانس مطبوعاتی به خبرنگاران اعلام کرد: امتیازهای ۱۰ ساله برای حفاری در فاصله ۹ تا ۱۲ مایلی سواحل ایتالیا در دریای آدریاتیک برای استخراج حداکثر ۱۵ میلیارد متر مکعب گاز در نظر گرفته شده است. در پیش نویس این طرح که توسط رویترز مشاهده شده است، سقف استخراج ۱۰ میلیارد متر مکعب در دوره ۱۵ ساله، تعیین شده است.

به نقل از ایسنا، ملونی گفت: تحت برنامه‌های دولت ایتالیا، گاز از تولید ملی جدید به شرکتهای انرژی‌بر ایتالیایی با قیمت بین ۵۰ تا ۱۰۰ یورو به ازای هر مگاوات فروخته خواهد شد که در مقایسه با قیمت بازار گاز اروپایی، ارزان‌تر است.

ایتالیا در تلاش برای یافتن منابع جدید تامین گاز برای جایگزین کردن با واردات از روسیه است که منبع ۳۸ درصد از کل مصرف این کشور در سال گذشته و پیش از حمله نظامی مسکو به اوکراین بود.

افزایش برنامه ریزی شده تولید داخلی تنها بخش کوچکی از نیازهای ایتالیا را تامین می‌کند و توافق‌های وارداتی که اخیرا با کشورهایی مانند الجزایر، نروژ، کنگو و جمهوری آذربایجان امضا شده است، کمک بیشتری می‌کنند.

مدافعان محیط زیست می‌گویند رم باید اقدامات بیشتری برای تسریع توسعه منابع انرژی تجدیدپذیر مانند نیروی خورشیدی و بادی انجام دهد.

بر اساس گزارش رویترز، کشورهای اروپایی روز جمعه موافقت کردند امسال مشخص کنند چگونه اعتبار صادرات برای پروژه‌های سوخت فسیلی خارجی را محدود خواهند کرد اما پس از مخالفت ایتالیا، پیش نویس طرح مذکور برای پایان دادن به چنین حمایتی را مسکوت گذاشتند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.