کد مطلب: ۳۲۶۷۶۹

افزایش حقوق سال ۹۸ کارمندان چقدر است؟

افزایش حقوق سال ۹۸ کارمندان چقدر است؟

مسئولان دولتی می‌گویند افزایش حقوق ۲۰ درصدی سال آینده کارمندان باید به تایید نهایی دولت برسد، با این حال تمهیدات مناسبی در ایبناره اندیشیده شده است.

در ضوابط مالی ناظر بر تهیه و تدوین لایحه بودجه سال ۱۳۹۸ و در بخش مربوط به بودجه هزینه‌ای، ضریب ریالی افزایش حقوق برای دستگاه‌های اجرایی ملی و استانی به صورت متوسط ۲۰ درصد پیش‌بینی شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز،همچنین در پیش‌بینی بودجه‌ای صورت گرفته برای سال آینده، افزایش حقوق و دستمزد شاغلان بخش‌های دولتی در نهایت منوط به تصویب توسط هیات وزیران شده است و در عین حال، دولت پیش‌بینی کرده که میزان افزایش حقوق و دستمزد مشمولان قانون کار و مستمری بگیران نیز به میزان ۲۰ درصد باشد.

محمدباقر نوبخت؛ رییس سازمان برنامه و بودجه در آخرین جلسه هیات وزیران به خبرنگاران اعلام کرد که میزان افزایش حقوق کارکنان و بازنشستگان در پیش نویس لایحه بودجه سال ۹۸ کشور منظور شده و در حال حاضر نیز دولت برای تعیین نهایی و تصویب میزان افزایش حقوق‌ها در سال آینده در حال بررسی است.

رییس سازمان برنامه و بودجه اظهارداشت: در یک تا دو هفته آینده دولت میزان افزایش حقوق و دستمزد سال آینده شاغلان در دستگاه‌های دولتی و اجرایی را نهایی و سپس اعلام خواهد کرد.

نوبخت همچنین تاکید کرد: تلاش دولت این است که از طریق ارایه بسته‌های جبرانی، کسری حقوق و دستمزد شاغلان را از طریق اصلاح بودجه در طول سال جبران کند. با توجه به ویژگی بودجه ۹۸ و اینکه دولت باید خود را برای مقابله با تحریم‌ها آماده کند، منابع و مصارف متفاوت خواهد بود و دولت منابع مطمئن قابل دستیابی را در بخش درآمدهای نفتی و مالیاتی در قالب لایحه بودجه مطرح کرده است.

در عین حال، محمود واعظی؛ رییس دفتر رییس‌جمهور نیز با اشاره به افزایش حقوق شاغلان در سال آینده گفت که افزایش حقوق‌ها سازوکار خاص خود را دارد و ابتدا باید منابع بودجه‌ای آن فراهم شود.

واعظی تصریح کرد: دولت تمهیداتی را برای افزایش حقوق سال آینده کارکنان دستگاه‌های دولتی اندیشیده و در قالب لایحه بودجه طی آذرماه تقدیم مجلس خواهد کرد. برای امسال نیز از طریق بسته‌های غذایی و جبرانی اقدام خواهد شد تا در سال آینده افزایش حقوق انجام شود.

منبع:ایبنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.