کد مطلب: ۴۲۸۸۰۷

افزایش خوش‌بینی‌ها به بازار طلا علی‌رغم افت قیمت

پیش‌بینی تحلیلگران کیتکو از آینده قیمت طلا

پیش‌بینی تحلیلگران کیتکو از آینده قیمت طلا

بر اساس تازه‌ترین نظرسنجی کیتکو، اکثریت تحلیلگران وال‌استریت و سرمایه‌گذاران خرد مین‌استریت، همچنان به روند صعودی بازار طلا خوش‌بین هستند.

علی‌رغم افت بیش از یک درصدی قیمت جهانی طلا در هفته‌ای که گذشت، اکثریت تحلیلگران وال‌استریت و سرمایه‌گذاران خرد مین‌استریت، همچنان به روند صعودی این بازار تحت تاثیر شیوع ویروس کرونا خوش‌بین هستند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، این ویروس مرگبار تاکنون جان 722 نفر را گرفته و 34 هزار نفر به آن مبتلا شده‌اند.

پس از مداخله بانک مرکزی چین و تزریق میلیاردها دلار با هدف تقویت بازارهای مالی، تقاضا برای دارایی‌های امن از جمله طلا کاهش یافت و این روند موجب شد، قیمت جهانی طلا در هفته‌ اول فوریه 1.19 درصد کاهش یابد.

هر اونس طلا در آخرین روز از معاملات هفته گذشته به هزار و 570 دلار رسید.

اوله هنسن، تحلیلگر ارشد ساکسوبنک که از خوش‌بین‌ها به بازار طلاست در این زمینه گفته است: تاثیر شیوع این ویروس بر کاهش رشد اقتصادی چین و دیگر کشورها و در نهایت بر بازارهای مالی را نمی‌توان نادیده گرفت.

در آخرین نظرسنجی هفتگی کیتکو که در هفتم فوریه انجام شده، 12 تحلیلگر حرفه‌ای وال‌استریت شرکت کردند که از میان آنها هشت نفر معادل 67 درصد افزایش قیمت و یک نفر معادل هشت درصد کاهش قیمت طلا را پیش‌بینی کردند. همچنین سه نفر معادل 25 درصد هیچ نظری در مورد روند قیمت فلز زرد نداشتند.

از سوی دیگر، از میان 966 نفر سرمایه‌گذاران خرد که در این نظرسنجی شرکت کردند، 570 رای‌دهنده، معادل 60 درصد افزایش قیمت طلا و 232 نفر، معادل 24 درصد کاهش قیمت این فلز گرانبها را پیش‌بینی کردند. 164 رای‌دهنده یا 17 درصد نیز نظری در مورد روند قیمت طلا نداشتند.

نظرسنجی کیتکو

در آخرین نظرسنجی انجام‌شده هفته گذشته اکثریت سرمایه‌گذاران مین‌استریت و تحلیلگران وال‌استریت در مورد آینده کوتاه‌مدت بازار فلز زرد خوش‌بین بودند و اتفاق نظر داشتند، با این حال پیش‌بینی آنها صحیح نبود.

دنیل پاویلونیس، تحلیلگر ارشد موسسه آر‌جی‌او فیوچرز، معتقد است: در صورت تشدید نگرانی‌ها از شیوع ویروس کرونا، خرید طلا افزایش می‌یابد و رشد قیمت فلز زرد پیش‌بینی می‌شود.

فیل فلین، تحلیلگر ارشد در موسسه پرایس فیوچرز گروپ در این زمینه گفته است: افزایش امیدها برای مهار ویروس کرونا موجب شد از اواسط هفته گذشته قیمت طلا کاهش یابد. اما جدیدترین آمار و گزارش‌ها نشان می‌دهد که این ویروس به سرعت در حال گسترش است و بنابراین احتمالا مردم باز هم به خرید طلا به‌عنوان دارایی امن اقدام خواهند کرد.

فیلیپ استریبل، استراتژیست ارشد در موسسه بلو لاین فیوچرز هم به آینده فلز زرد خوشبین است. او اما گفته است: دلیل خوش‌بینی من تنها شیوع ویروس کرونا نیست. گزارش‌های اقتصادی در آمریکا نشان می‌دهد، علی‌رغم ایجاد 225 هزار شغل در بخش غیرکشاورزی آمریکا، نرخ بیکاری در این کشور به 3.6 درصد افزایش یافته است.

چارلی ندوس، تحلیلگر برجسته موسسه لاسال فیوچرز، با اشاره به تازه‌ترین داده‌های منتشرشده در آمریکا، سطح حمایتی هزار و 560 دلار را برای طلا پیش‌بینی کرده است.

به‌گفته او، طلا در هفته پیش رو اندکی تقویت می‌شود اما نمی‌توان انتظار رشد قابل توجه را داشت.

جیم ویکوف، تحلیلگر موسسه کیتکو متالز هم در این زمینه گفته است: طلا اخیرا در مقابل صعود قابل توجه بازار سهام، مقاومت جدی از خود نشان داد. بنابراین می‌توان به آینده کوتاه‌مدت آن امیدوار بود.

جدیدترین اتفاقات مربوط به طلا را می‌توانید در سلسله اخبار قیمت جهانی طلا تجارت‌نیوز ملاحظه کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    تو آمار main street مجموع آمار ارائه شده ۱۰۱ هست که به این علت هست که احتمالا اعداد رو به سمتبالا رند کردید، علم آمار علم دقیقی هست، و باید از قوانین قدر مطلق برای رند کردن استفاده میکردید

  • ناشناس

    آقا چرا با مردم بازی می‌کنید؟ قیمت طلا مشخصا بالا میره شاید چند برابر، مگر اینکه قیمت بنزین پایین بیاد

    • ناشناس

      كاملا درسته

  • دکتر مهدی

    باسلام
    قیمت طلا درشرایط فعلی تحلیلی سیاسی دارد ونمیتوان صرفا این فلزگرانبها رااقتصادی بررسی کنیم
    باشیوع دادن ویروس کرونا توسط صهیونیستها وتمامی کسانی که تحلیلگر سیاسی هستند کاملا علت انرا میدانند و پرواضح است که لابی صهیونیستی پیش ازشیوع این ویروس در چین واکسن وداروی انرا تهیه ودردست دارد
    من پیش بینی میکنم دراوایل ماه اینده چین به واکسن ان دسترسی پیدامیکند وتمامی بررسی ها وتحلیلگر های اقتصادی جهان مجبور به کاهش طلا وورود به بازار سهام وپیش بینی سقوط این فلز وافزایش نرخ دیگر فلزات خواهندشد

  • ناشناس

    اقتصاددایران دروضعیت سقوط آزاد می باشد,,,قیمت طلاوسکه بطور یقین همانند بقیه چیزها چندبرابررخواهدشد.

  • محمد

    سلام دوستان طلا خرید کنیم یا دست نگه داریم