کد مطلب: ۳۲۰۷۸۳

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در گفتگو با تجارت‌نیوز خبر داد:

«افزایش دستمزدها» مجددا مطرح شد

«افزایش دستمزدها» مجددا مطرح شد

یک عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: از آقای شریعتمداری درخواست کردم که بعد از حمایت از اقشار آسیب‌پذیر باید جلسه شورای عالی کار هر چه سریع‌تر برای تغییر در دستمزدها تشکیل شود. چرا که به علت نوسانات ارزی، حقوق آنها به یک سوم تقلیل پیدا کرده است.

از ابتدای فروردین ماه امسال تاکنون روند تورم جهش قابل‌توجه داشته است.

به گزارش تجارت‌نیوز، کارگران از جمله اولین اقشاری هستند که در برابر جهش‌های سرسام‌آور تورم متضرر خواهند شد. نمایندگان کارگران در شورای عالی کارفرمایی پیش‌تر خبر از ارائه درخواست جهت تغییر در دستمزدها را داده بودند. این در حالی است که در چند ماه گذشته درخواست کارگران به در بسته خورده و هنوز حتی موفق به برگزاری جلسه شورای عالی کار برای بررسی این موضوع نشده‌اند.

در همین راستا، زهرا ساعی، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در گفتگو با تجارت‌نیوز، از درخواست نمایندگان مجلس از وزیر جدید کار در خصوص تغییر در دستمزد کارگران خبر می‌دهد وی همچنین از تعلل دولت در زمینه توزیع سبد کالایی انتقاد می‌کند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس می‌گوید: در جلسه اخیر مجلس که آقای شریعتمداری حضور داشتند بر اجرای هر چه سریع‌تر این سبد حمایتی خصوصا برای اقشار آسیب‌پذیر تحت پوشش کمیته‌ امداد و بهزیستی تاکید کردیم. بنده از آقای شریعتمداری درخواست کردم که بعد از حمایت از اقشار آسیب‌پذیر باید جلسه شورای عالی کار هر چه سریع‌تر برای تغییر در دستمزدها تشکیل شود. چرا که به علت نوسانات ارزی، حقوق آنها به یک سوم تقلیل پیدا کرده است.

وی ادامه می‌دهد: بنابراین به نظرم ابتدا دولت باید از اقشار آسیب‌پذیر حمایت کند و در مراحل بعدی با تغییر در دستمزدها به فکر حمایت از کارگران و کارمندان باشد. تغییر در دستمزدها خواسته اصلی نمایندگان است. بنده به آقای شریعتمداری نیز عرض کردم که سال 97 به مرور در حال اتمام است. اگر سریع‌تر شورای عالی کار تشکیل نشود و تغییر در دستمزدها اعمال نشود، فرصتی باقی نخواهد ماند. چرا که تا چند وقت دیگر باید به بحث دستمزد سال 98 ورود کنیم.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.