کد مطلب: ۲۹۹۱۹۵

افزایش رقم تخلف مالی نظام مهندسی ساختمان تهران به ۱۲ میلیارد تومان

افزایش رقم تخلف مالی نظام مهندسی ساختمان تهران به ۱۲ میلیارد تومان

در حالی هفته گذشته رئیس سازمان نظام مهندسی استان تهران رقم تخلف مالی جدید این سازمان را ۷.۶ میلیارد تومان اعلام کرده بود که خبر می‌رسد این تخلف مالی به مرز ۱۲ میلیارد تومان رسیده است.

شنبه هفته گذشته رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران چند روز پس از انتشار اخباری مبنی بر کشف تخلف مالی جدید در سازمان تحت مدیریتش از آتش‌بس با وزارت راه و شهرسازی خبر داد و گفته بود: عادت داریم مسائل منفی را مُد کنیم و مچ گیری کنیم. باید طراحی ساختار کرده و سیستم را اصلاح کنیم و افشاگری می‌کنیم. به جای مذاکره و جمع‌بندی درست استفاده کردن از تریبون همدیگر را محکوم می‌کنیم. این باعث ایجاد جو منفی شده و امیدها به یاس تبدیل می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز، احمد خُرم با اشاره به فساد 40 میلیاردی سازمان نظام مهندسی یادآور شد:‌ این تخلف در قوه قضاییه در دست بررسی بوده و هنوز حکمی -برای آن- صادر نشده است.

پرونده 4 سال است که در قوه قضاییه گیر کرده است. پول مذکور بلوکه شده که البته سود آنرا دریافت می‌کنیم. نحوه هزینه کرد این سود یک بحث است و این‌که سود نگیریم از هر مرجعی صادر شود که سود نگیریم شائبه ایجاد می شود. سود بانکی سپرده‌های حق الزحمه در یک حساب خاص واریز می‌‌شود.

وی درباره اختلاس 7 میلیارد تومانی جدید از سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران و در پاسخ به تسنیم در خصوص جزئیات این تخلف گفت: با جعل امضای بنده و یک فقره از چک‌ها هم که بدون امضا بنده - چک‌ها در بانک صادرات نقد شده است.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران با یادآوری این‌که با این اقدام سریع روی این قضیه، سازمان در شعبه بانک صادرات حضور یافت، تاکید کرد: اول حدود 3.5 میلیارد تومان کشف شد.

نایب رئیس سازمان در بانک مستقر شد به همراه حراست و تمام چک‌های بالای 50 میلیون تومان را بازدید کردند که 7 فقره چک هم در این بازدید کشف شد که مجموعا مبلغ 7 میلیارد و 200 میلیون تومان تا عصر 5 شنبه به حساب سازمان برگشت.

هم زمان شکایت کردیم منتها با صحبت با متخلفان و برخورد مثبت با آنها اعلام شد اگر پول را برگردانید قطعا تخفیف در مجازات خواهید داشت. تا الان تقریبا همه پول برگشت داده شده است.

خرم بیان کرد: در این اختلاس دو سه نفر از کارکنان دخیل بوده‌اند که هنوز مشخص نیست بانک دخالت داشته یا خیر. در انتهای بازجویی می‌توان در این رابطه قضاوت کرد.

منبع: تسنیم

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.