کد مطلب: ۵۰۶۰۶۱

سه نماد بورسی که افزایش سرمایه داشتند

سه نماد بورسی که افزایش سرمایه داشتند

سه شرکت گام‌هایی را در چند خوان سرمایه برداشته‌اند. بانک سینا،‌ شرکت مهرکام پارس و پلیمر آریا ساسول از جمله این شرکت‌ها هستند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، سه شرکت گام‌هایی را در چند خوان سرمایه برداشته‌اند. بانک سینا،‌ شرکت مهرکام پارس و پلیمر آریا ساسول از جمله این شرکت‌ها هستند.

وسینا

بانک سینا با برگزاری یک مجمع توافق سهامداران را برای افزایش سرمایه ۱۵۴ درصدی از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها گرفت. بانک سینا که در سال گذشته به میزان ۱۷۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان افزایش سرمایه داشت توانست بازدهی ۳۴۰‌درصدی را عاید سهامداران خود کند. سرمایه این بانک هزار میلیارد تومان است و مقرر شد ۱۵۳۸ میلیارد و ۳۸۵ میلیون تومان دیگر به سرمایه آن افزوده شود. هدف از انجام این افزایش سرمایه اجرای مفاد ۱۴ قانون حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی کشور و حمایت از کالاهای ایرانی مصوب ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ مجلس شورای اسلامی و اصلاح ساختار مالی است.

000

خمهر

شرکت مهرکام پارس نیز در تاریخ ۱۵ دی ماه با برگزاری مجمع عمومی فوق‌العاده برنامه افزایش سرمایه ۶۰۰ میلیارد تومانی خود را به تصویب رساند. براساس افزایش سرمایه دو مرحله‌ای این شرکت از مبلغ ۱۸۶ میلیارد و ۱۷۶ میلیون تومان ۴۷۶ میلیارد و ۵۹۴ میلیون و ۹۰۹ هزار تومان خواهد بود که ۱۸۸ میلیارد تومان آن از محل مطالبات و آورده نقدی سهامداران و ۲۸۸ میلیارد و ۵۹۴ میلیارد تومان از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌ها خواهد بود.

هدف از انجام افزایش سرمایه خمهر خروج از شمولیت ماده ۱۴۱ قانون تجارت عنوان شد. موضوع افزایش سرمایه خمهر نیز خروج از شمولیت ماده ۱۴۱ اصلاحیه قسمتی از قانون تجارت (اصلاح ساختار مالی)، تامین مخارج سرمایه‌ای جهت اجرای طرح و سرمایه در گردش بیان شده است.

0001

آریاساسول

شرکت پلیمر آریاساسول نیز توانست افزایش سرمایه ۱۰۰ درصدی خود را به موافقت و تصویب صاحبان سهام خود درآورد. افزایش سرمایه این شرکت از محل سود انباشته انجام می‌شود و سرمایه این مجموعه از ۴۵۸ میلیارد و ۳۸۴ میلیون تومان به ۹۱۶ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان افزایش می‌یابد. طبق گفته مدیران این شرکت به منظور اجرای سریع پروژه ارزشمند احداث واحد ۳۰۰ هزار تنی پلی‌اتیلن جدید آریاساسول، این افزایش سرمایه از محل سود انباشته در دستورکار قرار گرفت تا بخشی از منابع مورد نیاز برای طرح توسعه تامین شود.

منبع: دنیای اقتصاد

آخرین اخبار بازار سهام را در صفحه اختصاصی بورس بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    افزایش سرمایه یعنی تنبیه برای سهامدار اول اینکه هرگز سراغ بورس نیاید دوم اگرم اومدید نمادی که افزایش سرمایه داره رو نخرید چون بنده وقتی که شتران افزایش سرمایه داد قیمت هر سهم 1500تومن بود وقت باز شدن نزدیک نصف سرمایمو بلوکه کردن بقیشه 1580فروختم الان بقیه که ازاد شده 900تومن ازاد شده!! این هم افزایش سرمایه مضحک

    • ناشناس

      شتران سهام عدالت زیاد توی سبدش هست و با فروش سهام عدالت منفی میشه

    • ناشناس

      فقط خودروها خوب هستن سهام عدالت ندارن

    • ناشناس

      پترول هم سهام عدالت توی سبدش هست آیا . جمع کنید ف س ا د کل بورس رو گرفته

    • ناشناس

      دقیقاهمین بلارادرموردآریاساسول بسرمن آورد ۸ملیون تومن آریاداشتم الان که ۱۰۰درصدافزایش سرمایه خورده کلاپولم شده ۸ملیون و۳۰۰تومن اونم نصفش بلوکه شده لابدبایدبشینم هروقت نصفه قیمت شدآزتدبشه بتونم بفروشم

  • ناشناس

    هر سهمی افزایش سرمایه داد فرار کنید که سرمایتون بلوکه میکنن

  • ناشناس

    هرکاری سازمان بورس میکنه کلاهبرداری

  • دولت بی کفایت

    مسئولین بورس استعفا استعفا

  • دولت بی کفایت

    خدا ازشون نگذره تو نفت چقدر کلاهبرداری کردن پول ملت رو کشیدین بالا

    • ناشناس

      آه وناله فایده ای نداره فقط نفروشید

  • ناشناس

    یه سوال ساده؟
    شرکتی مثل شتران که سهامش تو قیمت ۵۰۰۰ تومن به مردم فروخته.چرا الان حقوقی اون شرکت همون سهام با با قیمت ۱۰۰۰ تومن نمیتونه بخره؟
    این پولهایی که با فروش سهام ۵۰۰۰ تومن جمع کردن چی شده؟
    هر شرکتی باید توانایی خرید تمام سهامی که به مردم فروخته را داشته باشه حتی با قیمت که به مردم فروخته(۵۰۰۰)
    مگر اینکه تو اون شرکت دزدی شده باشه

  • ناشناس

    ای هلدینگ خلیج فارس ، افزایش سرمایه پترول چه شد . 6 ماهه پول فروش پتروشیمی مدبران اقتصاد 9 هزار میلیارد تومان کجاست . چقدر ف س ا د

  • ناشناس

    باعرض ادب سلام شب بخیر آقا یان محترم کارگزاری مفید بنده از کارگزاری آگاه تعداد ۶شش سهم سپیدارسیستم آسیا خریداری کردم ودر تاریخ ۱۹/ ۱۰ ساعت ۲۲و۴دقیقه ۴۹ثانیه در خواست انتقال ازکارگزای آگاه به کارگزاری مفید دادم ودر همان ساعت باز در خواست الباقی مانده حساب از کارگزاری آگاه به کارگزاری مفید به مبلغ ۱۰۹۷۹۱ هزارتومان تومان واریز به کارگزاری مفید بنام احمدغلامی واریز کنید وپیام که از سوی کارگزاری آگاه آمد برایم قرار بر این شد روز یکشنبه همین هفته ساعت اداری انجام شود هنوزاز انتقال خبری نیست نه از۶شش سهم سپیدارسیستم آسیا به کارگزاری مفید ومبلغ یاد شده بیزحمت استدعا دارم لطفا عنایت فرمایید نسبت به موارد فوق انجام دهید با تشکر فراوان غلامی احمد