کد مطلب: ۱۸۳۷۳۴

افزایش شکاف میان قیمت دلار دولتی و آزاد

افزایش شکاف میان قیمت دلار دولتی و آزاد

اختلاف بین دلار آزاد و دولتی که در چند ماه گذشته افزایش یافته بود در حال حاضر به حدود ۶۰۰ تومان رسیده است.

هر چند اخیرا صحبت‌های زیادی درباره تک‌نرخی شدن نرخ ارز مطرح شده است اما به عقیده مسئولان بانک مرکزی مقدمات این کار به ویژه برقراری روابط بانکی با بانک‌های خارجی هنوز به نقطه مطلوب نرسیده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، البته طی ماه‌های گذشته نیز اقداماتی در راستای حذف ارز دولتی انجام شده که می‌توان به حذف ارز مسافرتی به عنوان نمونه آن اشاره کرد.

همچنین در حدود دو سال گذشته از تعداد کالاهایی که واردات آن‌ها با ارز دولتی انجام می‌شد نیز به مرور کاسته شده است با این وجود هنوز نرخ ۳۹ ارز دولتی توسط بانک مرکزی اعلام می‌شود.

بانک مرکزی همگام با افزایش نرخ دلار در سال جاری نرخ دلار مبادلاتی را نیز افزایش داده است. دلار مبادلاتی که در ابتدای سال ۳۲ هزار و ۴۲۰ ریال نرخ‌گذاری شده بود امروز به قیمت ۳۶ هزار و ۶۴ ریال رسید که نشان دهنده رشد ۳ هزار و ۶۴۴ ریالی از ابتدای سال تاکنون است.

با این وجود اختلاف قیمت بین ارز دولتی و آزاد در این بازه زمانی افزایش یافته است و امروز این اختلاف ۵ هزار و ۹۶۶ تومان بود.

هرچند این رقم نسبت به روز نخست ماه جاری کاهش یافته اما این در حالی است که اختلاف قیمت بین دو ارز آزاد و دولتی که در بهار امسال روند نزولی داشت از ابتدای تابستان در پی رشد نرخ ارزافزایش یافته است؛ به طوری که از ابتدای سال تاکنون این اختلاف حدود ۹۰ تومان افزایش یافته است.

منبع: ایبنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.