کد مطلب: ۶۵۵۱۳۰

یک‌ هزار و ۶۰۰ نفر به ظرفیت پذیرش رشته‌های تجربی اضافه شد

یک‌ هزار و ۶۰۰ نفر به ظرفیت پذیرش رشته‌های تجربی اضافه شد

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: یک هزار و ۶۰۰ نفر به ظرفیت پذیرش دانشگاه‌ها در رشته پزشکی اضافه شده که دانش آموختگان آن متعهد به خدمت در مناطق محروم می‌شوند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، رئیس سازمان سنجش آموزش کشور روز چهارشنبه با دانشجویان دانشگاه بین‌الملل امام خمینی (ره) دیدار کرد.

عبدالرسول پورعباس در این دیدار گفت: برای کنکور سال تحصیلی جاری در استان قزوین بیش از ۲۱ هزار داوطلب در پنج گروه آزمایشی و در کشور بیش از یک میلیون و ۴۸۰ هزار داوطلب داریم.

براساس گزارش ایرنا ، پورعباس افزود: دفترچه آزمون سراسری نیز برای حفظ آرامش، آسایش، راحتی، سرعت عمل و امنیت به سه دفترچه و پاسخنامه تفکیک می‌شود.
هر دفترچه و پاسخنامه اختصاصی در اختیار داوطلبان و در یک لفافه پلاستکی قرار می گیرد.

وی اضافه کرد: در حال حاضر طیف عظیمی از داوطلبان در رشته تجربی متقاضی هستند که کمترین ظرفیت را در این گروه داریم. رتبه بعد متعلق به گروه انسانی و ریاضی است.

همچنین گروه هنر و زبان در رتبه بعدی قرار دارند.

او افزود: در استان قزوین تمایل داوطلبان به سمت گروه ریاضی و زبان های خارجه خیلی کم است که نشان می‌دهد در حوزه آموزش و پرورش باید فعالیت و تشویق صورت گیرد و عوامل انگیزیشی ایجاد شود تا داوطلبان به سمت این گروه‌ها هدایت شوند.

وی گفت: استان قزوین در رشته ریاضی جزو استان‌های انتهای جدول است. درحالیکه در رشته تجربی و انسانی در رتبه ۱۲ و ۱۳ قرار دارند. این روند نشان می‌دهد آموزش تحصیلی باید در این مسیر صورت گیرد تا در آینده از لحاظ توازن نیروی تخصصی در سطح استان و کشور با مشکل مواجه نشویم.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.