کد مطلب: ۴۸۷۵۰۵

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

سایپا چقدر گران کرد؟ / افزایش قیمت فراتر از انتظار!

سایپا چقدر گران کرد؟ / افزایش قیمت فراتر از انتظار!

هرچند به نظر می‌رسید خودروسازان مجاز به افزایش حداکثر ۲۵ درصدی در قیمت‌ محصولات خود در سه ماهه سوم سال جاری شده‌اند، اما تنها در کوییک آر دنده‌ای میزان افزایش قیمت آن بیش از 37 درصد بوده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، همزمان با آغاز پیش‌فروش خودرو در سایپا، رئیس شورای رقابت در نامه‌ای خطاب به وزیر صنعت، معدن و تجارت، دستور افزایش قیمت کارخانه محصولات برای سه ماهه سوم سال ۱۳۹۹ را صادر کرد.

پیش از این شورای رقابت برای این سازوکار دستورالعمل تنظیم قیمت صادر کرده و حداکثر تا سقف تورم بخشی اعلامی توسط بانک مرکزی را مجاز دانسته بود.

خیلی از رسانه‌ها از جمله ایسنا این میزان افزایش را احتمالا ۲۵ درصد گزارش داده و نوشته بودند: در نامه رئیس شورای رقابت، ملاک افزایش قیمت خودرو طبق نرخ تورم بخشی که بانک مرکزی اعلام کرده، در سه ماهه سوم امسال اعلام شده است. شنیده‌ها حاکی از این است که خودروسازان مجاز به افزایش حداکثر ۲۵ درصد در قیمت‌ محصولات خود در سه ماهه سوم سال جاری شده‌اند.

با این حال، هرچند به نظر می‌رسید خودروسازان مجاز به افزایش حداکثر ۲۵ درصدی در قیمت‌ محصولات خود در سه ماهه سوم سال جاری شده‌اند، اما تنها در کوییک آر دنده‌ای میزان افزایش قیمت آن بیش از 37 درصد بوده است.

طبق گزارش باشگاه خبرنگاران از اعلام قیمت جدید کوئیک ، سایپا کوییک آر دنده‌ای در نسخه پایه را از قیمت ۱۰۱ میلیون و ۶۶۰ هزار تومان به بهای تمام شده ۱۴۰ میلیون تومان رسانده و از این پس حواله داران این هاچ بک کراس اقتصادی، باید این عدد را جهت تکمیل وجه خود در نظر بگیرند. آیا دیگر محصولات سایپا هم به همین میزان یعنی حدود 37 درصد افزایش یافته است؟

در این مورد اقتصادنیوز نوشته است: در فهرست پیش‌فروش جدید 5 خودرو مشترک وجود دارند که تمامی آنها در طرح آبان‌ماه بین 21 تا 38 درصد گران‌تر شده‌اند. براساس طرح جدید «ساینا دنده‌ای» در این مرحله نسبت به مرحله قبل رشد 21.7 درصدی قیمت داشته، قیمت تیبا2 نیز 22.6 درصد نسبت به مرحله قبل افزایش قیمت داشته است.این افزایش قیمت در خصوص تیبا صندوقدار به 22 درصد می‌رسد. رشد قیمت سایپا 151 نیز نزدیک به 39 درصد است.

1 36

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    اگه جایی برای نظارت به حقوق مصرف‌کننده و قیمتا داشتیم اینجا باید یه کاری میکرد که هیییییییچ کاری نکرد! همه جور تخلفی کرد سایپا! پیش‌پیش پول گرفت، همون خودرو رو نداد، قیمتش رو دو برابر کرد، به خاطر یه تومن خودرو تو رهن خودروساز میمونه و… بهتر نیست حالا که بلدش نیستیم بازار رو انگولک نکنیم بزاریم راه خودش رو بره؟ تکلیف مردم هم مشخصه خودشون میدونن باید کلاهشون رو سفت بچسبن به اعتبار کشور به این خودروسازها اعتماد نکنن.

  • ناشناس

    تنها راه این هست که همه با هم با عدم تکمیل وجه ، شرکت معظم سایپا متوجه عمق فاجعه گرانی قیمت کنیم ( اگر هم که مایه دار هستید و پول اضافه دارید که بسمه ا… پرداخت کنید)

  • ناشناس

    متاسفانه قیمتهافراتراز انتظاراعلام شده واین نشانه بی توجهی وبی احترامی به حقوق خریداران است امکان تکمیل وجه نیست شایدفرجی بشه

  • سعید

    من ساینااس ثبت نام کردم کشاورزم درامد ثابت ندارم از کجا بیارم تکمیل وجه کنم از کجا این همه پول بیارم سایپا چی فکر کرده

  • مهدی

    چرا انقدربیحساب وکتاب محصولات رو گرون میکنن،چرا دولت کاری نمیکنه ،ایا بازرسی وجودنداره که اول سال یه ماشین یه قیمت باشه واخرسال سه برابر بشه،کجای دنیا اینطوره .

  • ناشناس

    من سایناsنوشتم ۸۰میلیون۴۰تومن واریزکردم موند ۴۰تومن الان بجای۴۰میلیون باید۱۰۲میلیون واریزکنم اخه من کارگرچه جوری یایدجورکنم این پولو

  • ناشناس

    سلام ما پارسال خودرو ساینا sثبت نام کردیم 40میلیون دادیم اون موقع 80میلیون بود.40تومن دیگه میموند.فرض برا این گذاشته بودیم فوقش 10میلیون گرون کنن.مهر 1400تحویل میدن.الان قیمت ساینا اس از 80تومن رسیده به ۱۴۵میلیون.بخدا همسرم کارمند،نمیتونیم تکمیل وجه کنیم.آخه چجوری انقد گرون میکنن؟من که هرشب دارم نفرینشون میکنم.کاش ثبت نام نمیکردیم.

  • ناشناس

    کوییک سال ۹۹ ۸۰ میلیون بود ما۴۰ میلیون واریز کردیم حالا شده ۱۵۰ میلیون این چه وعظی است چرا هیچ کس نمی رسد این ۴۰ میلیون ما ارزشش را از دست داده در حالی که ما نصف قیمت خودرو را پرداخت کردیم اگر گران شده باید نصف قیمت محاسبه شود نه اینکه پول ما با شش درصد ولی پول شما با دلار

  • ناشناس

    ساینا اس برای مرداد ۹۹ افزایش قیمت ندارد

  • ناشناس

    خلایق هرچه لایق