کد مطلب: ۱۹۹۲۰۹

افزایش ۲۳ درصدی تقاضای تاسیس واحدهای صنعتی

افزایش ۲۳ درصدی تقاضای تاسیس واحدهای صنعتی

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: تقاضای تاسیس واحدهای صنعتی در ۹ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش ۲۳ درصدی یافته که نشان‌دهنده زنده بودن امید در مردم برای انجام کار و فعالیت است‌.

محمد شریعتمداری در نشست با فعالان معدنی و صنعتی شهرستان بافق با تبریک سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی افزود: ملت ایران در کنار رهبری پیامبر گونه حضرت امام خمینی (ره) یک نظام تا دندان مسلح را ساقط کرد و به جای آن یک نظام مردمی را بر مسند مسولیت‌های اجرایی کشور نشاند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، وی با بیان اینکه باید تلاش کرد تا کشور بهتر از قبل ساخته شود، تصریح کرد: از همه امکانات و توانایی‌ها در کنار اتحاد و همبستگی ملت باید استفاده کنیم و در مسیر استقلال، ازادی، جمهوری اسلامی با همه ابعاد آن به جلو برویم.

شریعتمداری با اشاره به اینکه فعالیت‌های صنعتی کشور با مشکلاتی مواجه است، گفت: بخشی از این مشکلات درون‌زا و برخی برون زا و ناشی از فعالیت دیگر دستگاه‌ها است که باید حل و فصل شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر اینکه توسعه فعالیت‌های صنعتی و معدنی نیازمند تامین مالی است، یادآور شد: بانک‌ها توانایی تامین مالی طرح‌ها و پروژه‌ها را ندارد و باید به دنبال راهکارهایی برای کفایت سرمایه و توانایی پرداخت مجموعه بانکها و ایجاد کنسرسیوم برای تامین مالی پروژه‌ها حرکت کنیم.

شریعتمداری با یادآوری اینکه اول انقلاب به غیر از مجموعه چغارد و ۵۰۰ هزار تن ظرفیت فولاد اصفهان فعالیت دیگری نداشتیم، گفت: آن ظرفیت ۵۰۰ هزار تن در حال حاضر به ۳۳ میلیون تن برای ظرفیت تولید فولاد خام رسیده است.

اکنون در جایگاه چهاردهم فولاد جهان قرار داریم و ۱۱۰ میلیون تن ظرفیت تولید زنجیره فولاد کشور با ۵۷ درصد پیشرفت فیزیکی مشغول فعالیت است.

شناسایی ۱۱۰ میلیون تن ظرفیت برای تاسیس واحدهای فولادی

وی با اعلام اینکه بیش از ۱۱۰ میلیون تن ظرفیت شناسایی شده برای تاسیس واحدهای فولادی است، افزود: اقبال به این فعالیت در کشور رو به افزایش است.

از سوی دیگر تقاضای تاسیس واحدهای صنعتی در ۹ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش ۲۳ درصدی یافته است و تقاضای تاسیس واحدهای صنعتی روند رو به رشدی دارد که نشان دهنده زنده بودن امید در مردم برای انجام کار و فعالیت است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر لزوم انجام اکتشافات عمقی در کشور، تصریح کرد: در زمینه تولید آهن اسفنجی با ۳۰ میلیون تن تولید در دنیا در رتبه اول قرار داریم که با بهره برداری از طرح‌های جدید بر این ظرفیت افزوده می‌شود.

در سال ۲۰۱۶ فقط یک درصد افزایش تولید در حوزه فولاد جهان وجود داشت، اما افزایش تولید فولاد کشور ۱۱ درصد بود. از سوی دیگر افزایش تولید فولاد جهان در سال ۲۰۱۷ حدود ۶ درصد بود که این میزان در کشور ۲۲ درصد بود.

شریعتمداری با تاکید بر لزوم حرکت به سمت فعالیت‌های صنعتی دانش‌بنیان، اضافه کرد: ارزش افزوده در این حوزه‌ها بیشتر خواهد بود. در فضای مجازی فعالیت‌های اقتصادی خوبی در حال شکل گرفتن است و به هم رسانی بازارها و پژوهش و تحقیق در فضای مجازی بازار ارزشمندی پیدا کرده است.

منبع: شاتا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.