کد مطلب: ۲۱۴۵۷۳

افزایش ۴.۴ درصدی تعداد مسافران دریایی

افزایش ۴.۴ درصدی تعداد مسافران دریایی

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: از ابتدای سال جاری تا 12 اسفند‌ماه در مجموع 18 میلیون و 731 هزار نفر سفر دریایی انجام شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 4.4 درصد افزایش نشان می‌دهد.

هادی حق‌شناس روز سه‌شنبه در سخنانی افزود: آمارها نشان می‌دهد تعداد مسافران دریایی از ابتدای فروردین تا 12 اسفند ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل 796 هزار نفر افزایش یافته است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی اظهار داشت: سال گذشته در این مدت 17 میلیون و 934 هزار نفر مسافر دریایی داشتیم و در این بخش تنها آمارهای سازمان بنادر و دریانوردی قابل استناد است و نباید آمارهای غیررسمی ملاک عمل قرار گیرد.

حق‌شناس با اشاره به اینکه بنادر شهیدحقانی، شهید باهنر، شهید ذاکری، پهل، لافت، هرمز و کیش از بنادر فعال در زمینه مسافر دریایی به شمار می‌روند، بیان کرد: به طور کلی در بنادر شمالی خط مسافری دریایی وجود ندارد و خطوط مسافری دریایی کشور در جنوب فعال است.

هر سال از 25 اسفند تا 15 فروردین ماه در ایام تعطیلات نوروزی سفرهای دریایی در بنادر جنوب کشور افزایش می‌یابد و سازمان بنادر و دریانوردی با برنامه‌ریزی مناسب بر عملکرد شناورهای مسافری نظارت می‌کند تا از هرگونه بروز سوانح دریایی جلوگیری کند.

منبع: ایرنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.