کد مطلب: ۸۶۱

افزایش ۳ درصدی نرخ سود روزشمار بانك آینده

بانك های خصوصی و تا حدودی دولتی توانسته اند با افزایش نرخ سود روشمار و بلند مدت خود در سال 92،نقدینگی خوبی از بازار جمع كردند،امسال نیز بانكها سعی دارند در بهار نرخ سود های خود را تغییر دهند تا بیشتر به مزاق سپرده گذاران خوش بیاید. بانكهاي خصوصي در سال 92 خود را در

بانك های خصوصی و تا حدودی دولتی توانسته اند با افزایش نرخ سود روشمار و بلند مدت خود در سال 92،نقدینگی خوبی از بازار جمع كردند،امسال نیز بانكها سعی دارند در بهار نرخ سود های خود را تغییر دهند تا بیشتر به مزاق سپرده گذاران خوش بیاید.

بانكهاي خصوصي در سال 92 خود را در كورس رقابت با موسسات اعتباري ديدند و براي همين نرخ سود روزشمار و بلند مدت را تغيير دادند.

اوايل سال گذشته نرخ سود روزشمار اكثر بانكها حول و حوش 14 تا 18 درصد بود،اما موسسات همان زمان نرخ سود 20 تا 23 درصد سود مي پرداختند.براي همين بود كه موسساتي چون كوثر كه اواخر سال 92 موفق به دريافت مجوز رسمي از بانك مركزي شد،منابع خود را از هشت بانك بالاتر برد.

سال گذشته تعدادي از بانكهاي خصوصي نرخ سود 20 درصد براي سپرده روزشمار تعيين كردند اما امسال اين نرخ سود در اكثر بانكها به بالاي 20 درصد رسيده است.

به عنوان مثال بانك آينده در سال 93 نرخ سود روزشمار خود را كه 20 درصد بود به 23 درصد افزايش داده است.

احتمال اينكه نرخ سود ها در خرداد امسال تغيير كند و حتي بانكهاي دولتي نرخ سود خود را بالا ببرند دور از ذهن نيست.

افزايش نرخ سود توسط موسسات و بانكهاي خصوصي باعث شده تا بسياري از مردم اقدام به سپرده گذاري در شبكه بانكي كنند و همين موضوع ترازنامه مالي بانكها را مثبت تر كرده است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.