کد مطلب: ۴۱۲۳۲۲

افزایش ۳۱ درصدی تولید دارو در نیمه نخست امسال

افزایش 31 درصدی تولید دارو در نیمه نخست امسال

در نیمه نخست امسال تولید ۱۹ قلم از ۳۱ مورد کالای منتخب صنعتی نسبت به مدت مشابه در سال گذشته افزایش داشته و تولید داروی انسانی نیز ۳۰.۹ درصد بیشتر شده است.

در نیمه نخست امسال تولید ۱۹ قلم از ۳۱ مورد کالای منتخب صنعتی نسبت به مدت مشابه در سال گذشته افزایش داشته و تولید داروی انسانی نیز ۳۰.۹ درصد بیشتر شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، براساس جدیدترین آمار منتشر شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت؛ سیگار، داروی انسانی و سموم دفع آفات نباتی بیشترین افزایش تولید را به خود اختصاص داده‌اند، ‌به‌طوری‌که در نیمه اول امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته تولید این سه محصول به ترتیب ۳۴.۶، ۳۰.۹ و ۲۶.۶ افزایش داشته است. در شش ماهه نخست امسال ۲۶ میلیارد و ۴۴۰ میلیون نخ سیگار،‌ ۲۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون عدد داروی انسانی و ۱۹ هزار و ۸۰۰ تن سموم دفع آفات نباتی تولید شده است.

از طرف دیگر طبق آمارها بیشترین کاهش تولید مربوط به کامیون کشنده، کمباین و اتوبوس، مینی‌بوس، ون است که تولید آن‌ها در نیمه اول امسال ۶۶.۱، ۶۴.۵ و ۵۸.۶ درصد کاهش یافته است؛ به‌طوری که در شش ماهه نخست سال گذشته ۶۲۳۴ دستگاه کامیون کشنده،‌ ۵۳۳ دستگاه کمباین و ۲۱۹۳ دستگاه اتوبوس، مینی‌بوس، ون تولید شده، اما تولید این محصولات در شش ماهه اول امسال به ترتیب به ۲۱۱۳،‌ ۱۸۹ و ۹۰۷ دستگاه رسیده است.

تولید وانت نیز افزایش یافت

در این میان اما تولید تراکتور و وانت در گروه ماشین‌آلات افزایشی بوده، به‌طوری‌که در نیمه اول امسال ۹۰۶۳ دستگاه تراکتور و ۲۸ هزار و ۴۰۰ دستگاه وانت تولید شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ترتیب ۲۴.۳ و ۴.۶ درصد افزایش داشته است.

همچنین آمارها نشان می‌دهد که تولید لاستیک خودرو در این مدت ۱۱.۶ درصد کاهش داشته و از ۱۰۰ هزار و ۹۰۰ تن در نیمه اول سال گذشته به ۸۹ هزار و ۲۰۰ تن در شش ماهه اول امسال رسیده است.

61492326 61492328

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.