کد مطلب: ۵۳۵۵۹۰

در گفتگو با مشاور رییس سازمان در امور بین‌الملل مطرح شد:

جزئیات اقامت در ایران با خرید سهام

جزئیات اقامت در ایران با خرید سهام

در جلسه هفته گذشته ریئس سازمان بورس با هیات دولت ده پیشنهاد در جهت حمایت از سهامداران خرد، حمایت از بازار و توسعه بسترهای سرمایه‌گذاری داده شد که سه مورد از این پیشنهادها تصویب و به مرحله اجرایی رسیده‌اند و ۷ مورد مابقی نیز با هماهنگی اقتصادی سران سه قوه اجرایی می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز : در جلسه هفته گذشته رئیس سازمان بورس با هیات دولت ۱۰ پیشنهاد در جهت حمایت از سهامداران خرد، حمایت از بازار و توسعه بسترهای سرمایه‌گذاری داده شد که سه مورد از این پیشنهادها تصویب و به مرحله اجرا رسیده‌اند و ۷ مورد مابقی نیز با هماهنگی اقتصادی سران سه قوه اجرایی می‌شود.

بهادر بیژنی، جانشین رئیس سازمان در امور بین‌الملل و سرمایه‌گذاری خارجی درباره شرایط کسب اقامت ایران با خرید سهام به تجارت‌نیوز گفت: به سرمایه‌گذاران خارجی که مبلغ ۲۵۰ هزار دلار (یا معادل آن ارزهای دیگر مورد قبول بانک مرکزی) را با خرید سهام یا دیگر محصولات در بازار سرمایه سرمایه‌گذاری کنند مجوز اقامت پنج ساله تعلق می‌گیرد.

این افراد می‌توانند حداکثر تا پنج نفر از اعضای خانواده خود ( همسر، فرزندان پسر زیر ۱۸ سال، فرزند دختر مجرد، پدر و مادر) را تحت اقامت خود به ایران بیاورند. و اگر بخواهند اقامت عضو بیشتری علاوه بر این ۵ نفر را داشته باشند باید به ازای هر نفر ۵۰ هزار دلار بیشتر در بازار سرمایه‌گذاری کنند. وی در این مورد افزود: طول دوره سرمایه‌گذاری و اقامت ۵ ساله و قابل تمدید است.

بیژنی در بخش دیگری بیان کرد: بسیاری از افراد با انگیزه کسب مجوزهای فیپا(FIPA) که از سوی سازمان سرمایه‌گذاری‌ و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران صادر می‌شود تمایل به کسب اقامت ایران را دارند تا سرمایه خود را به نوعی بیمه کنند و از خطرات احتمالی مصادره دور نگه دارن و از مزایی که دولت ایران در اختیارشان قرار می‌دهد استفاده کنند.

وی در این باره تاکید کرد: الزامی در خرید سهام نیست و هر فرد می‌تواند محصولات دیگر( اوراق، صندوق‌های سرمایه‌‎گذاری و..) بازار سرمایه را خریداری کند.

آخرین اخبار بازار سرمایه را درصفحه بورس تجارت‌نیوز بخوانید

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • محمد

    به جهنم بورس ایران خوش امدید
    حتما به این خیال باشید شاید

  • تقی

    مبلغ ۲۰۰ میلیون صندوق رو دولت بابت خرید سرمایه گذاری ها هزینه خواهد کرد و بعد از مدتی وای به حال خریداران سهام صندوقهای سرمایه گذاری

  • ناشناس

    یادم از قدیم می گفتند هر چه بگندد نمکش بزنند وای به روزی که بگندد نمک

  • ناشناس

    به نظر من جناب عالی ایران راباکدام کشور دیگری اشتباه گرفته

  • ناشناس

    تمام مسولین ما همشون نمونه همین هستن

  • ناشناس

    شما هم وطن خودتان را به بدبختی کشیدید همین امروز کفپارس ۶۸ درصد توی ضرر بودم دوباره با ضرر ۲۹ درصدی باز شد یعنی درعمل باید چیزی رویش بزارم وبدم دیگه هیچ چیز ندارم دیدن فرمایید از نماد فوق

  • ناشناس

    سهامداران را به خاک سیاه نشودند کسی دیگه سراغ بورس نمیره حالا میخواهند از این روش هم درآمدزایی بکنند واقعا جای تاسف دارد ما به دولت وام دادیم از ورشکستگی نجاتش دادیم لااقل پولی که سرمایه گذاری کردیم را بهمون برگردانند اون سودی هم که اینقدر تعریف کردند و مردم را به بازار سرمایه دعوت کردند پیشکش خودشون .دیگه برای من هیچ دولتی در این مملکت قابل اعتماد نیست

  • ناشناس

    اقامت ایران را بگیرند که : پولشان خورده شود یا بی ارزش ، بجای هر10 سال 5 سالی یکبار گذرنامه بگیرند و تازه خروجی هم بدهند . آخه کدام احمقی این کار را میکند؟

  • ناشناس

    من میخوام تابعیتم رو با یکی از این خارجیهای خنگ که میخواد بیاد بورس عوض کنم . آقای مسئول کسی هست من تابعیت ایرانیم رو بهش بندازم؟

  • جمال بهرامی

    خدا وکیلی رو دارند
    با این اوضاع اقتصادی و اعتبار جهانی، همچین طرحی می دهند