کد مطلب: ۴۵۷۱۴۲

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

کوپن سفر چه شد؟ / اقامت رایگان بیماران کرونایی در هتل به کجا رسید؟

کوپن سفر چه شد؟ / اقامت رایگان بیماران کرونایی در هتل به کجا رسید؟

وزارت بهداشت در نیمه اسفند ماه وعده پرداخت کوپن سفر و طرح اقامت بیماران کرونایی در هتل‌ها را داده بود، اما تاکنون نه از پرداخت کوپن و یارانه سفر خبری شده و نه از اقامت بیماران در هتل.

به گزارش تجارت‌نیوز ، نیمه اسفندماه و همزمان با شیوع گسترده ویروس کرونا، وزارت بهداشت از مردم خواست در خانه بمانند و سفرهای نوروزی خود را لغو کنند. اما در کنار این درخواست، این وزارتخانه اعلام کرده بود هم برای کمک به صنعت گردشگری و هم ایجاد نشاط و سلامت در جامعه دو طرح دارد.

طرح اول که وزیر بهداشت آن را رسانه‌ای کرد مساله پرداخت کوپن سفر بود. طرحی که ولی تیموری، معاون گردشگری و رئیس کمیته پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا در اماکن گردشگری هم آن را تایید کرده و گفته بود: کلیت این پیشنهاد مورد تایید قرار گرفته و وزیر بهداشت قول مساعد داده که کوپن سفر در دولت پیگیر و تصویب شود. او گفته بود این ایده هنوز پخته نشده اما تا زمانی که از این بحران عبور کنیم، طرح کامل را به نتیجه می‌رسانیم. وزیر بهداشت هم قول داد که بعد از تمام شدن بحران کرونا، کوپن تسهیلاتی به مردم داده شود تا سفر بروند. اما بعد از آن هیچ خبری از این طرح و ایده نشد.

وزارت بهداشت وعده دیگری هم برای جبران خسارت هتل‌ها و مراکز گردشگری مطرح کرده بود. ایده‌ای که بر اساس آن قرار بود هتل‌ها و اقامتگاه‌های گردشگری به نقاهت‌گاه‌ بیماران کرونایی تبدیل شود و هزینه این اقامت را هم دولت بپردازد.

به گفته معاون گردشگری وزارت بهداشت «وزارت بهداشت پس از آن که در جریان مشکلات مالی تاسیسات گردشگری قرار گرفت، اعلام آمادگی کرد با فضاهایی مثل هتل‌ها قرارداد ببندند تا از امکانات آنها برای نگهداری شفایافتگان ویروس کرونا پیش از رفتن به خانه، استفاده کنند.» او گفته بود: قرار شده ما به هتلداران و سایر تاسیاست گردشگری این موضوع را اطلاع‌رسانی کنیم و هزینه تمام اقدامات مراقبتی و بهداشتی و حتی ضدعفونی هتل‌ها را وزارت بهداشت پرداخت کند.

بیش از سه ماه از دو وعده این وزارتخانه گذشته اما این دو وعده اجرایی نشده است. احتمالا دلیل وزارت بهداشت برای عدم پرداخت کوپن سفر، شیوع موج دوم کرونا باشد که سبب می‌شود مردم همچنان سفرهای خود را کنسل کنند. اما مشخص نیست چرا وعده دوم گه اقامت بیماران بهبود یافته در مراکز گردشگری و هتل‌هاست اجرا نشده است.

احتمالا یکی از مهم‌ترین دلایل عدم اجرای این وعده، کمبود بودجه این وزارتخانه است. وزارتخانه‌ای که بیش از چهار ماه است با مشکلات بسیاری مواجه است و حتما اولویت‌های دیگری جز نگهداری بیماران بهبودیافته کرونا در هتل دارد. اما سوالی که مطرح می‌شود این است که چرا مدیران و مسئولان این وزارتخانه چنین وعده‌ای را طرح می‌کنند؟ وعده‌ای که خودشان می‌دانند توان اجرای آن را ندارند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    باسلام بخدا دل تون خوشه خداروشکر کنید که پول بیمارستان وهزینه داروودیگررونمی گیرند مریضی که خوب شده بره توخونش استراحت کنه هتل رفتن میخواد چکار حالا بنده خدا یه حرفی زده که مریض ها زود حالشون خوب بشه گاهی اوقات پدرمادرا به بچها شون میگن اگه بچه ی خوبی باشی می بریمت مسافرت یاجایزه می‌دیم بچه ها هم سعی میکنم خوب باشم عزیز اشااله که ببرن ولی خودتون کلاه تون روقاضی کنید تواین وضعیت که نصف مردم دارن بااین ویروس میمیرن خداوکیلی اون کسی که نجات پیداکرده همون هزینه هتل ومسافرت روبدم توخونش بخوره بخوابه خداروشکرکنه تازه ندن هم خداروشکرکنه که خوب شده بنظرمن اون هتل برای اون پزشکان وپ ستارایی که شبانه روزی زحمت میکشند باشه توروخدا بدین به اوناتا خستگی از تن شون بره بتونن بهتر خدمت کنن واقعا حق شونه که اونا روببرن ببخشید اولین باری بود که نظر دادم