کد مطلب: ۴۵۱۰۴۷

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

اقتصاد ژاپن وارد رکود شد

اقتصاد ژاپن وارد رکود شد

تولید ناخالص داخلی ژاپن در سه‌ماهه ابتدایی سال ۲۰۲۰ در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته بیش از سه درصد کاهش یافت و به این ترتیب سومین اقتصاد بزرگ جهان وارد رکود شد.

شیوع قرنطینه، تعطیلی کارخانه و وضع محدودیت‌ها در سراسر جهان موجب شده نگرانی‌ها در مورد احتمال وقوع رکودی دیگر تشدید شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، درحالی‌که چین و ایالات متحده آمریکا همچنان در حال مبارزه با پیامدهای اقتصادی این بیماری هستند، روز دوشنبه اقتصاد ژاپن برای اولین بار از سال ۲۰۱۵، وارد رکود شد.

تولید ناخالص داخلی ژاپن در سه‌ماهه ابتدایی سال ۲۰۲۰ در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته بیش از سه درصد کاهش یافته است. در عین حال، رشد اقتصادی این کشور در ربع پایانی سال گذشته هم با افت شش درصدی مواجه شده بود.

ژاپن با تولید ناخالص داخلی پنج تریلیون دلار در سال ۲۰۱۹ جایگاه سوم پس از آمریکا و چین را به خود اختصاص داد.

برخلاف سایر کشورها با شیوع بیماری کووید-۱۹، ژاپن محدودیت‌هایی مانند قرنطینه وضع نکرد، اما وضعیت اضطراری ملی در سراسر کشور اعلام کرد که به‌شدت مشاغل و زنجیره‌های تامین را تحت تاثیر قرار داد.

هرچند ژاپن موفق شده نرخ ابتلا و مرگ‌ومیر در اثر ویروس کرونا را پایین نگه دارد، اما نتوانسته از عواقب اقتصادی آن جلوگیری کند.

علی‌رغم آنکه وضعیت اضطراری در ۴۷ استان ژاپن برداشته شده، اما تحلیلگران و کارشناسان اقتصادی پیش‌بینی می‌کنند که با توجه به افت فعالیت‌ کسب‌وکارها، اقتصاد ژاپن در سه‌ماهه دوم سال کوچک‌تر خواهد شد.

برخی از کارشناسان افت ۲۰ درصدی رشد اقتصادی را در بازه زمانی آوریل تا ژوئن در این کشور پیش‌بینی کرده‌اند.

نمودار زیر رشد اقتصادی ژاپن را از ابتدای سال ۲۰۱۹ تاکنون نشان می‌دهد:

اقتصاد ژاپن

رشد اقتصادی ژاپن تحت تاثیر شیوع کرونا بیش از سه درصد افت کرد.

منبع: statista

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.