کد مطلب: ۳۰۲۹۴۸

اقدام برای اخراج سفیر فلسطین از آمریکا یکی از پازل‌های تحقق طرح معامله قرن است

اقدام برای اخراج سفیر فلسطین از آمریکا یکی از پازل‌های تحقق طرح معامله قرن است

یک کارشناس مسایل فلسطین با بیان این که اخراج سفیر فلسطین از آمریکا در چارچوب طرح معامله قرن انجام شده، گفت: آمریکایی‌ها می خواهند بر اساس دیدگاه‌های لابی صهیونیستی و مطالباتی که اسرائیلی‌ها دنبال می‌کنند ، در مساله فلسطین عمل کنند.

مهدی شکیبایی با اشاره به اخراج سفیر فلسطین و خانواده‌اش از آمریکا ، گفت‌: حرکتی که به دستور ترامپ انجام شد باید در چارچوب طرح معامله قرن آن را تعریف کرد. درواقع یکی از پازل‌هایی است که برای تحقق طرح معامله قرن توسط آمریکا صورت گرفته است.

به گزارش تجارت‌نیوز،شکیبایی تصریح کرد: آمریکایی‌ها تاکنون چندین گام بر داشته‌اند تا به هدف اصلی خود از معامله قرن برسند. گر چه تاکنون هیچ دولتی در آمریکا نتوانسته اقدام عملی در مساله فلسطین انجام دهد، اکنون ترامپ می‌خواهد بر اساس دیدگاه‌های لابی صهیونیستی آن را حل و فصل کند. در واقع ترامپ مطالبات اسرائیلی‌ها را دنبال می‌کند.

این کارشناس مسائل فلسطین همچنین، بیان‌ کرد: اعلام قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی، انتقال سفارت از تل آویو به قدس و همچنین قطع کمک به سازمان آنروا و … از جمله گام‌های عملی است که تاکنون آمریکایی‌ها در راستای دستیابی به هدف خود از طرح معامله قرن انجام داده‌اند.

شکیبایی افزود: مهم این است که به این سوال پاسخ داده شود که ترامپ با این اقدامات آیا می‌تواند مساله فلسطین را حل کند یا خیر، حداقل طی سه دهه اخیر و طرح‌هایی که در مساله فلسطین ارائه شده است، نشان می‌دهد که آمریکایی‌ها نمی‌توانند این مساله را حل کنند.

وی ادامه‌ داد: بنابراین شاهد هستیم که آنها تشکیلات خودگردان را که تا به امروز همسو با سیاست‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی بوده حتی مورد مشورت خود قرار ندادند و دفتر این تشکیلات در واشنگتن را هم تعطیل کردند و از سوی دیگر بخش اعظم فلسطینی‌ها در این طرح مورد مشورت قرار نگرفتند و همه این موضوعات نشان می‌دهد که آمریکایی‌ها با شکست مواجه می‌شوند.

این کارشناس مسائل فلسطین در مورد بازنویسی طرح ملی فلسطین هم که اخیرا مطرح شده است، گفت‌: فلسطینی‌ها در کشمکش میان دو جریان عمده قرار دارند و بیش از هر زمان دیگری فلسطینی‌ها به گرفتن حقوق خود نزدیک شدند. طرح معامله قرن هم که مطرح شده به دنبال این است تا دو جریان عمده فلسطینی را از یکدیگر دور کرده و متفرق کنند ، زیرا آنها می دانند با توجه به موقعیت جریان مقاومت و نزدیکی این جریانات به یکدیگر موجودیت رژیم صهیونیستی به خطر می‌افتد.

وی در پایان اظهار کرد: در سایه چنین اختلافاتی رسیدن به یک وحدت و اتحاد برای فلسطینی‌ها بسیار سخت است، خصوصا این که دنیای اسلام و جهان عرب نسبت به مساله «فلسطین» متفرق هستند، اما واقعیت این است که تنها چیزی که فلسطینی‌ها را به نتیجه‌ می رساند وحدت است.

منبع:ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.