خبر مهم:

کد مطلب: ۴۲۹۵۵۶

نوبخت:

الان زمان مذاکره نیست

الان زمان مذاکره نیست

رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه آخر این ماه عیدی و پاداش کارکنان دولت را به همراه حقوق بهمن پرداخت خواهیم کرد، گفت: آنهایی که فکر می‌کنند با مذاکره مشکل حل می‌شود، ما یکبار مذاکره کردیم. الان زمان مذاکره نیست، زمان ایستادگی است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، محمدباقر نوبخت معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور پیش از ظهر امروز ۲۱ بهمن‌ماه در هفتمین جلسه شورای توسعه و برنامه‌ریزی استان گلستان اظهار کرد: دومین سال یک تحریم بی سابقه را در تاریخ معاصر ایران پشت سر می‌گذاریم. تحریمی که علاوه بر فروش نفت، ما را از نظر غذا و دارو هم تحریم کرد.

وی بیان کرد: در ۱۰ ماهه اول امسال درآمدهای عمومی کشور نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۱۷ درصد افزایش داشته است.

نوبخت گفت: سردار سلیمانی علاوه بر مباحث نظامی، در زمینه های تأمین غذا و دارو نیز برای کشور در این شرایط تحریم تلاش می‌کرد. دشمن می‌دانست که از کجا به ما ضربه وارد کند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به اینکه با توجه به محدودیت منابع، با اولویت هزینه می‌کنیم، تصریح کرد: در ۱۰ ماهه امسال نسبت به سال گذشته، ۳۴ درصد بیشتر برای پرسنل هزینه کردیم. در صندوق‌های بازنشستگی نیز ۳۲ درصد بیشتر هزینه کردیم. البته در پرداختی‌ها نسبت به تورم عقب‌تر هستیم.

وی خاطرنشان کرد: همه پاداش‌های بازنشستگی امسال را قبل از نیمه دوم سال پرداخت کردیم. البته ۴۰۰ میلیارد تومان برای دانشگاه علوم پزشکی مانده بود که دو سه هفته قبل پرداخت شد.

نوبخت بیان کرد: آخر این ماه عیدی و پاداش کارکنان دولت را به همراه حقوق بهمن پرداخت خواهیم کرد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به فشار اقتصادی علیه کشور، خاطرنشان کرد: در طول تاریخ زورگویی هایی را نسبت به ملت ها داشتیم و آن ملت هایی سرافراز ماندند که توانستند مقاومت کنند. آنهایی که فکر می کنند با مذاکره مشکل حل می شود، ما یکبار مذاکره کردیم. الان زمان مذاکره نیست، زمان ایستادگی است.

وی گفت: قطعه اول آزادراه تهران - شمال تکمیل شده و تا پایان امسال به بهره برداری خواهد رسید.

دو پروژه بزرگ عمرانی تا پایان سال افتتاح می‌شود

محمدباقر نوبخت همچنین در حاشیه جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه گلستان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: برای آبگیری سد نرماب نیاز به جابه جایی برخی روستاها و استملاک برخی اراضی است که قبل از این سفر ۳۰ میلیارد تومان به استان برای این امر پرداخت شد.

وی افزود: امروز عملیات اجرایی زهکشی ۵۰ هزار هکتار از اراضی گلستان آغاز خواهد شد. این کار باعث افزایش بهره وری و کاهش استفاده از منابع آبی می شود و در مدیریت سیلاب نیز تاثیرگذار خواهد بود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه تصریح کرد: با این دو اقدام، استان را از برخی از سیلاب ها که می تواند در آینده رخ دهد، مصون می‌کند.

نوبخت به پروژه راه آهن اینچه برون-گرمسار هم اشاره کرد و گفت: طبق قراردادی که با طرف روسی داشتیم، امیدواریم در آینده با بر طرف شدن مشکلاتی که به خاطر تحریم پیش آمده، در آینده به شبکه سراسری متصل شود.

وی خاطرنشان کرد: در این سفر مقرر شد که با همکاری مشترک سازمان برنامه و بودجه، بنیاد مسکن و کمیته امداد، ۳۰۰۰ واحد مسکونی برای افراد کم درآمد استان ساخته شود.

نوبخت درخصوص جبران خسارت‌های سیل، گفت: تا الان آنچه که تعهد دولت بوده، تخصیص داده شده و هر زمان هم که نیاز به تخصیص باشد، آن را هم آماده پرداخت داریم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه در خصوص آزادراه تهران-شمال، گفت: قطعه اول این آزادراه بعد از ۲۵ سال به اتمام رسیده و فقط مترصد یک روزی هستیم که با حضور جناب آقای رئیس جمهور افتتاح شود. این پروژه و همچنین پروژه آزادراه همت به کرج، قبل از پایان سال به بهره برداری می رسد.

نوبخت ادامه داد: با افتتاح قطعه اول آزادراه تهران-شمال، یک ساعت تا یک ساعت و نیم زمان تردد در مسیر فعلی تهران به چالوس را کوتاه تر خواهد کرد.

وی گفت: همزمان عملیات اجرایی قطعه دوم آزادراه تهران شمال نیز آغاز شده و امیدواریم تا سال آینده این قطعه را نیز به بهره برداری برسانیم.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.