کد مطلب: ۱۳۴۷۴۹

امضای قراداد تسلیحاتی میان آمریکا و عربستان سعودی

امضای قراداد تسلیحاتی میان آمریکا و عربستان سعودی

روز شنبه دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا، در نخستین روز از سفر خود به عربستان سعودی، یک قرارداد تسلیحاتی به ارزش 110 میلیارد دلار با این کشور امضا کرد.

به نقل از رویترز، دیروز دونالد ترامپ در نخستین روز از سفر خود به عربستان سعودی، یک توافق تسلیحاتی به ارزش 110 میلیارد دلار با این کشور امضا کرد. این قرارداد شامل فروش تسلیحات نظامی و خدمات پشتیبانی است.

وزیر امور خارجه ایالات متحده رکس تیلرسون، مهم‌ترین دستاورد اولین سفر خارجی ترامپ را قرادادهای منعقد‌شده میان دو کشور دانست و ارزش مجموع این سرمایه‌گذاری‌ها را 350 میلیارد دلار اعلام کرد.

دونالد ترامپ در مصاحبه‌هایش با خبرنگاران، دیدار خود از عربستان سعودی را فوق‌العاده خواند و ضمن تشکر از سعودی‌ها، از سرمایه‌گذاری‌های میلیارد دلاری و فراهم کردن شغل در آمریکا ابراز خرسندی کرد.

امضای قراداد تسلیحاتی میان آمریکا و عربستان سعودی

وزیر امور خارجه عربستان سعودی هم، دیدار پادشاه عربستان با ترامپ را نقطه عطفی در روابط میان ایالات متحده آمریکا و متحدان خلیج فارس خواند.

گفتنی است، انعقاد این قرارداد تسلیحاتی با انتخاب حسن روحانی به عنوان رئیس‌جمهور ایران مصادف شد.

تیلرسون با متهم کردن ایران به ترویج افراطی‌گرایی در منطقه گفت: رئیس‌جمهور ایران باید آزمایش‌ موشک‌های بالستیک را متوقف کند.

او همچنین اظهار داشت، هیچ برنامه‌ای برای گفتگو با همتای ایرانی خود ندارد، اما در آینده و در یک زمان مناسب انجام این گفتگو محتمل است.

ترامپ و ملک سلمان همچنین، در نشست دیروز خود از اقدامات مورد نیاز برای جلوگیری از نفوذِ به تعبیر خودشان «بدخواهانه» ایران در منطقه سخن گفتند.

این در حالی است که آشفتگی‌های سیاسی در واشنگتن، سفر رئیس‌جمهور را تحت‌الشعاع قرار داده است. این روزها عناوین مهم رسانه‌های آمریکا، اخراج رئیس اف‌بی‌آی و صحبت از دست داشتن روسیه در انتخابات و پیروزی دونالد ترامپ است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.