کد مطلب: ۲۵۶۶۲۱

امکان برقراری پرواز مستقیم بین ایران و ازبکستان

امکان برقراری پرواز مستقیم بین ایران و ازبکستان

خدایی با بیان اینکه امکان برقراری پروازهای مستقیم بین ایران و ازبکستان مثبت ارزیابی می‌شود، گفت: دو طرف توافق كردند در صورت تسهیل صدور ویزا، ایران و ازبکستان تبدیل به یک مقصد جذاب برای تجار و گردشگران شوند.

آرش خدایی قائم مقام سازمان هواپيمايی کشوری که همراه عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی کشور به جمهوری ازبکستان سفر کرده، اظهار کرد: در طی سه روز دیدار با مقامات هوانوردی و بازدید از زیرساخت‌های هوانوردی کشور ازبکستان، امکان برقراری پروازهای مستقیم بین دو کشور ایران و ازبکستان بسیار مثبت ارزیابی می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، وی درباره دیدار با مدیرعامل شرکت هواپیمایی ازبکستان گفت: پس از شنیدن مشکلات و خواسته‌های این شرکت، راهکارهای ممکن برای رفع موانع جزئی موجود مرور شد و البته هر دو طرف توافق داشتند که در صورت گسترش همکاری دوجانبه در سایر بخش‌های اقتصادی، صنعت حمل و نقل هوایی از آمادگی و منابع لازم برای پاسخگویی به تقاضاهای سفر برخوردار است.

قائم مقام سازمان هواپيمايی کشوری تصریح کرد: در دیدار با رئیس هواپیمایی کشوری ازبکستان نیز ضمن توافق بر ارائه برخی تسهیلات بر مبنای حسن نیت و اقدام متقابل، تقاضای سفر هوایی بین دو کشور تحلیل شد.

وی افزود: دو طرف ایرانی و ازبکی توافق داشتند که در صورت تسهیل صدور ویزا، ایران و ازبکستان تبدیل به یک مقصد جدید و جذاب برای تجار و گردشگران و آغاز و گسترش پروازهای برنامه‌ای بین دو کشور می‌شود که برخی جزئیات فنی برای آغاز پروازها بررسی شد و مقرر گردید پروازهای برنامه‌ای تا قبل از یک ماه دیگر آغاز شود.

خدایی بیان کرد: همچنین در این دیدار، دعوت رسمی رئیس سازمان هواپیمایی کشوری جمهوری اسلامی ایران مبنی بر دعوت رئیس و هیئت هواپیمایی کشوری ازبکستان برای شرکت در نمایشگاه هوایی کیش و ترغیب صنایع ازبکستانی به شرکت در این نمایشگاه به آنها ابلاغ شد.

وی افزود: در بازدیدهای انجام شده، ظرفیت زیرساخت‌های ناوبری هوایی و فرودگاهی شهرهای تاشکند، سمرقند و بخارا و ضوابط فنی و مالی اداری فرودگاه‌های این سه شهر برای پذیرا شدن پروازهای ایرانی بررسی شد و جمع‌بندی اولیه نشان می‌دهد که کشور ازبکستان از منظر ظرفیت‌های تجاری، گردشگری و هوانوردی یک انتخاب صحیح برای شرکت‌های هواپیمایی خواهد بود.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.