کد مطلب: ۳۸۶۹۷۶

نظرسنجی کیتکو ۵ جولای؛ امیدواری وال‌استریت و مین‌استریت به بهبود قیمت طلا

نظرسنجی کیتکو 5 جولای؛ امیدواری وال‌استریت و مین‌استریت به بهبود قیمت طلا

قیمت طلا روز گذشته به دنبال انتشار داده‌های مربوط به اشتغال در آمریکا با کاهش دو درصدی مواجه شد. بر اساس تازه‌ترین نظرسنجی هفتگی کیتکو که در پنجم جولای منتشر شده، اکثریت تحلیلگران حرفه‎ای وال‌استریت و سرمایه‌گذاران خرد مین‌استریت به بهبود قیمت جهانی طلا در هفته جاری امیدوار هستند.

قیمت جهانی طلا در معاملات روز گذشته دو درصد کاهش یافت و به هزار و 398 دلار به ازای هر اونس رسید. آمار منتشرشده در مورد فرصت‌های شغلی ایجادشده در آمریکا از مهم‌ترین دلایل این کاهش قیمت بود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بر اساس آمار اشتغال در آمریکا، این کشور موفق شده در ماه ژوئن در بخش غیرکشاورزی 224 هزار شغل ایجاد کند که رشد قابل توجهی در مقایسه با کاهش این رقم در ماه قبل از آن بوده است. انتشار این خبر احتمال کاهش نرخ بهره از سوی بانک مرکزی در ماه جاری را کاهش داد.

بر اساس تازه‌ترین نظرسنجی هفتگی کیتکو که در پنجم جولای منتشر شده، اکثریت تحلیلگران حرفه‎ای وال‌استریت و سرمایه‌گذاران خرد مین‌استریت به بهبود قیمت جهانی طلا در هفته جاری پس از انتشار این اخبر امیدوار هستند.

در تازه‌ترین نظرسنجی کیتکو ، 16 تحلیلگر حرفه‌ای وال‌استریت شرکت کردند که از میان آنها هشت نفر معادل 50 درصد، افزایش قیمت و چهار نفر معادل 25 درصد، کاهش قیمت طلا را پیش‌بینی کردند. همچنین چهار نفر معادل 25 درصد هیچ نظری در مورد آینده کوتاه‌مدت فلز زرد نداشتند.

از سوی دیگر، از میان 721 نفر سرمایه‌گذاران خرد که در این نظرسنجی شرکت کردند، 470 رای‌دهنده، معادل 65 درصد افزایش قیمت طلا و 144 نفر، معادل 20 درصد کاهش قیمت این فلز گرانبها را پیش‌بینی کردند. 107 رای‌دهنده یا 15 درصد نیز نظری در مورد روند قیمت طلا نداشتند.

در آخرین نظرسنجی انجام‌شده هفته گذشته اکثریت تحلیلگران وال‌استریت و سرمایه‌گذاران مین‌استریت در مورد روند صعودی قیمت طلا خوش‌بین بودند.

طی هفت هفته گذشته وال‌استریت و مین‌استریت هر دو روند صعودی قیمت جهانی طلا را پیش‌بینی کرده بودند که در پنج نوبت پیش‌بینی آنها درست بود.

فیل فلین، تحلیلگر ارشد در پرایس فیوچرز گروپ، در مورد قیمت طلا گفت: ما پیش‌بینی می‌کنیم که روند صعودی طلا ادامه یابد. اقتصاد جهانی نامطمئن همراه با داده‎‌های ضعیف اقتصادی و نگرانی‌ها از جنگ تجاری، روند صعودی طلا را حفظ خواهد کرد. از سوی دیگر احتمال به‌کارگیری محرک‌های اقتصادی و تضعیف ارزها وجود دارد که این مساله طلا را به گزینه‌ جذاب‌ و باارزش‌تری برای سرمایه‌گذاران تبدیل می‌کند.

او همچنین معتقد است، آمار قوی منتشرشده در مورد وضعیت اشتغال در آمریکا تغییری در سیاست‌های احتمالی بانک مرکزی در جهت کاهش نرخ بهره نخواهد داد.

او در این زمینه گفت: با انتشار داده‎های مربوط به فرصت‌های شغلی در آمریکا برخی گمان می‌کنند فدرال‌رزرو نرخ بهره را کاهش نخواهد داد. ولی من معتقدم این آمار رویکردها در مورد تضعیف وضعیت اقتصادی در جهان و نگرانی‌ها در این زمینه را تغییر نخواهد داد.

به گفته جیم ویکوف، تحلیلگر ارشد کیتکو، هم به ثبات و افزایش قیمت طلا در هفته جاری معتقد است.

شان لاسک، تحلیلگر ارشد موسسه والش‌تردینگ از جمله افرادی است که به کاهش قیمت طلا در این هفته معتقد است.

چارلی ندوس، تحلیلگر بازار طلا هم گفت: پس از انتشار آمار مربوط به فرصت‌های شغلی در آمریکا انتظار می‌رود قیمت طلا کاهش یابد و در سطح پایین‌ترین از متوسط 20 روزه و در حدود هزار و 383 دلار و 60 سنت به ازای هر اونس قرار بگیرد.

آدریان دی، مدیرعامل شرکت مدیریت دارایی آدریان دی معتقد است قیمت طلا در معاملات این هفته بدون تغییر باقی خواهد ماند؛ اما در بلندمدت به روند صعودی خود ادامه می‌دهد.

افشین نبوی، تحلیلگر ارشد اقتصادی موسسه سرمایه‌گذاری ام‌کی‌اس گفت: پیش‌بینی در این بازار کمی سخت است. اما قیمت طلا در کوتاه‌مدت در محدوده هزار و 380 تا هزار و 440 دلار خواهد بود.

جدیدترین اتفاقات مربوط به طلا را می‌توانید در سلسله اخبار قیمت جهانی طلا تجارت‌نیوز ملاحظه کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.