کد مطلب: ۵۷۳۱۵۴

انتقال سوخت از ایران به لبنان، پولی یا مجانی؟

انتقال سوخت از ایران به لبنان، پولی یا مجانی؟

سایت نزدیک به شورای عالی امنیت ملی اعلام کرده است که محموله‌های سوخت ارسالی به لبنان، توسط تجار شیعه لبنانی خریداری شده‌اند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، پیش از ظهر امروز - پنجشنبه - «سیدحسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله لبنان در سخنرانی خود به مناسبت یوم‌الله عاشورای حسینی با اعلام خبر حرکت کشتی‌های حامل سوخت از ایران به سمت لبنان، نسبت به هرگونه تعرض به آنها شدیدا هشدار داد.

بلافاصله پس از طرح این خبر از سوی دبیرکل حزب‌الله برخی افراد، رسانه‌ها و شبکه‌های معاند داخلی و خارجی با هدف تشویش اذهان عمومی داخل کشور نسبت به این موضوع، اقدام به شبهه‌افکنی پیرامون چگونگی پرداخت هزینه محموله‌های مذکور کردند.

«نورنیوز» سایت نزدیک به شورای عالی امنیت ملی گزارش داده است: محموله‌های ایرانی سوخت که سیدحسن نصرالله امروز بدان اشاره کرد، تماما از سوی گروهی از تجار شیعه لبنانی خریداری شده و از لحظه بارگیری به عنوان مایملک آنها محسوب می‌شود.

این رسانه می‌افزاید: البته واکنش منفی علیه اقدام ایران و حزب‌الله در تامین سوخت مورد نیاز مردم لبنان از سوی شخصیت‌های سیاسی لبنانی مخالف حزب‌الله مانند «سعد حریری» و «سمیر جعجع» که با رفتار و مواضع خود طی هفته‌ها و ماه‌های اخیر عامل اصلی بحران‌های شدید اقتصادی و اجتماعی در لبنان هستند با واکنش گسترده کاربران لبنانی مواجه شده است. از آن سو اما خبرنگاران و رسانه‌های صهیونیستی نیز عصبانی از این عبارت نصرالله که گفت: «کشتی‌های حامل سوخت ایران از زمان ارسال خاک لبنان قلمداد می‌شوند»، واکنش‌های زیادی در شبکه‌های اجتماعی از خود نشان داده و این اقدام حزب‌الله را شکستی دیگر برای اسرائیل و گسترش ابعاد معادله پاسخ‌گویی و بازدارندگی از سوی سیدحسن نصرالله عنوان کرده‌اند.

مخالفت سعد حریری

سعد الحریری در واکنش به این اظهارات در حساب کاربری خود در شبکه توئیتر نوشت: «آیا آنچه صبح امروز درباره رسیدن کشتی‌های ایرانی شنیدیم یک مژده خوشحال‌کننده برای لبنانی‌هاست یا یک اعلام جنگ خطرناک در خصوص وارد کردن لبنان به جنگ‌های داخلی و خارجی؟»

الحریری در ادامه ادعا کرد: «حزب‌الله می‌داند که بحران سوخت لبنان ناشی از قاچاق عامدانه [به سوریه] برای خدمت به نظام سوریه است. مؤثرترین حالت آن است به جای منت گذاشتن بر سر لبنانی‌ها با دریافت مازوت ایران، قاچاق متوقف شود».

رئیس جریان المسقبل همچنین مدعی شد: «حزب‌الله همچنین می‌‌داند که کشتی‌های حمایتی ایران با خود به لبنان خطرات و تحریم‌های بیشتر به همراه خواهند داشت همچون تحریم‌های ونزوئلا و برخی دیگر از کشورها».

وی همچنین با اشاره به بخش دوم اظهارات سید حسن نصرالله مدعی شد که تلقی کردن کشتی‌های ایران به مثابه خاک لبنان «اوج تضییع حاکمیت ملی» این کشور است. او این اظهارات را به مثابه تبدیل شدن لبنان به یکی از استان‌های ایران تلقی کرد.

منبع: اقتصاد نیوز

آخرین اخبار حوزه انرژی را از صفحه انرژی و کالای تجارت‌نیوز دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    الان چی شد؟…مجانی بود یا پولی؟

  • علی شیرازی

    اونا ک موافق این کار هستن مثل من . میگم ک دم ایران گرم شرایط سخت ایران ب هر کشور دوست همسایه یا مسلمانی کمک میکنه اونا ک مخالفن دشمن داخلی هستن ک درک و فهم تجزیه و تحلیل سیاسی اقتصادی ندارن و حرفهای بی بی سی و …..تکرار میکنن اونا جای اظهار نظر کاش میرفتن ب شغل شریف چوپانی تا مفید باشن

  • علی شیراز

    سلام زنده باد محور مقاومت زنده باد ایران ک در شرایط سخت ب انسانها کمک میکند و متاسفم برا اون هموطنی ک درک درستی ندارد و اظهار نظر میکند

  • محمد آزادی طلب

    بله مجانی نیست اما ارزان هست و خدا می داند چه قدر زیر قیمت به لبنان فروخته اند . این حرف من نیست حرف چند تن از مقامات لبنانی است که در دفاع از خرید سوخت از ایران سخن گفته اند به ارزان بودن آن اشاره کرده اند که در سایت های داخل این سخنان آنها را خواندم .

    • امیران

      ما به آمریکا بنزین میدادیم !!!!! چی زده داداش ، چراغی که به خانه رواست به مسجد حرامه ، هر چی گدا گشنه جمع شدن دور ایران

  • ناشناس

    حالا اگه بنزین مفتی به آمریکا و نوچه‌هاش داده میشد همین کسانی که متاسف هستند اون موقع مشوق بودند.

  • ایرانی

    معلوم نیست اینکه میگویند بنزین را خریده اند راست باشدیا دروغ فقط اینکه مطمئن باشید به قیمت لیتری ۳۰۰۰هزارتومان نداده اند ودر اینکه دولت ایران کمی به فکر خودمردم هم باشد العان چند سال است که سهمیه بنزین مثل یارانها هیچ تغیری نکرده با۶۰لیتربنزین چطور میشه زندگی کرداونقدرکه دل این دولت به حال کشورهای عربی میسوزد بحال مردم خودش نمیسوزه

  • ناشناس

    پایان تحریم و شروع قدرت حزب خدا بر حزب شیطان

  • ناشناس

    خدا خیرتان دهد ملت لبنان ازکمبود سوخت درنجند اخه

  • مهدی ایرانی

    زنده باد ایران دمتون گرم ، هرچی بیشتر آمریکا بسوزه صداش تو ایران در میاد خخخخ

  • ناشناس

    خودمون نون نداریم بخوریم

    • رحیم

      وقتی پولشو میدن چرا ناراحت باشیم؟!

    • ناشناس

      خدمون باید بریم بمیریم
      سیاست مهمتره!!!!