کد مطلب: ۳۲۹۷۹۴

انتقال ۸۰۰ میلیارد یورو از دارایی بانک‌ها به فرانکفورت در برگزیت

انتقال ۸۰۰ میلیارد یورو از دارایی بانک‌ها به فرانکفورت در برگزیت

لابی فاینانس فرانکفورت اعلام کرد: در سال ۲۰۱۹ میلادی بین ۷۵۰ تا ۸۰۰ میلیارد یورو از دارایی بانکها از لندن به فرانکفورت انتقال داده خواهد شد.

لابی گروه فاینانس فرانکفورت اعلام کرد: بانک‌های حاضر در لندن تا مارس ۲۰۱۹ میلادی در آلمان مستقر خواهند شد.

به گزارش تجارت‌نیوز، در همین حال تقریبا ۳۰ بانک و شرکت مالی اولویت خود برای رفتن به فرانکفورت را تایید کرده‌اند؛ ضمن اینکه غول‌های بانکداری دیگری از قبیل جی پی مورگان، مورگان استنلی و گلمن ساچ در حال توسعه عملیات‌های بانکی خود در دیگر شهرهای اروپا از قبیل پاریس و دابلین هستند.

بانک‌های بریتانیایی مانند کردیت سوئیس، استاندارد چارترد، لیودز، سیتی گروپ و نومورا درحال برنامه‌ریزی برای استقرار و گسترش فعالیت‌های خود در فرانکفورت بعد از برگزیت هستند.

در همین حال «هوبرتس واس» مدیر عامل گروه لابی فاینانس فرانکفورت در اطلاعیه اعلام کرد که روی هم رفته انتظار می‌رود بین ۷۵۰ تا ۸۰۰ میلیارد یورو دارایی از لندن به فرانکفورت انتقال داده شود که بیشتر آنها در سه ماه نخست سال ۲۰۱۹ میلادی انجام خواهد گرفت.

همچنین شرکت‌ها در بریتانیا برای انجام کارهای اداری خود به منظور رفع موانع پیش رو در دوره برگزیت بعد از آنکه «تراز می» نخست وزیر بریتانیا پیش‌نویس برگزیت را در ماه جاری میلادی ارائه کرد، یورش آورده‌اند.

بر همین اساس، «واس» گفت: بانک‌ها با گزینه استقرار دوباره فقط امور ضروری خود یا استقرار کامل کسب‌وکار خود در فرانکفورت روبرو هستند.

بر پایه این گزارش، پیش از این بانک مرکزی انگلیس برآورد کرده بود تا بیست و نهم مارس ۲۰۱۹ میلادی در حدود ۵ هزار شغل شهری در بریتانیا از بین می‌رود؛ اما لابی فاینانس فرانکفورت بر این بارو است که این رقم بیشتر خواهد بود و تا ۱۰ هزار شغل به فرانکفورت انتقال داده می‌شود.

منبع: اسپوتنیک

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.