کد مطلب: ۱۰۶۸

انصراف از یارانه هزینه های دولت را کاهش می دهد/کاهش دوباره قیمت ها، نیمه دوم سال

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت:از آنجا که انصراف از دریافت یارانه نقدی نه تنها سبب پیشرفت و آبادانی کشور می شود بلکه هزینه های دولت را کاهش می دهد، دولت باید در فاز دوم هدفمندی به بخش تولید و افزایش توان ملی توجه بیشتری داشته باشد. ارسلان فتحی پور گفت: دولت یازدهم تاکنون

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت:از آنجا که انصراف از دریافت یارانه نقدی نه تنها سبب پیشرفت و آبادانی کشور می شود بلکه هزینه های دولت را کاهش می دهد، دولت باید در فاز دوم هدفمندی به بخش تولید و افزایش توان ملی توجه بیشتری داشته باشد.

ارسلان فتحی پور گفت: دولت یازدهم تاکنون در کنترل تورم موفق عمل کرده به گونه ای که نرخ تورم 40 درصدی در پایان سال گذشته به حدود 34 درصد رسید.

وی تصریح کرد: در جریان افزایش قیمت ها در فاز دوم هدفمندی، مدیریت دولت باید به گونه ای باشد که ثبات اقتصادی کنونی حفظ شود و قیمت کالاهای اساسی یکباره افزایش نیابد تا آرامش اقتصادی کشور حفظ شود.

نماینده مردم کلیبر و هوراند در مجلس با بیان آنکه دولت یازدهم اجرای فاز دوم هدفمندی را با دعوت به انصراف از یارانه، به صورت شفاف اجرا می کند، ادامه داد: این کار سبب می شود تا یارانه به دست نیازمندان واقعی برسد ضمن آنکه درآمد های حاصل از انصراف یارانه بگیران نیز می تواند به دولت در تامین هزینه ها و کسری احتمالی بودجه کمک کند.

وی خاطرنشان کرد: بهبود وضعیت بهداشت، افزایش اشتغال و آبادانی و پیشرفت جامعه در گرو تامین منابع مالی است بنابراین انصراف از دریافت یارانه موجب کاهش هزینه های دولت و رونق اقتصادی می شود.

فتحی پور خاطرنشان کرد: دولت قبل با 28 هزار میلیارد تومان درآمد، 42 هزار میلیارد تومان یارانه می داد که کمبود منابع و استقراض از سیستم بانکی کشور سبب شد، ثبات اقتصادی از بین رفته و کشور به سمت رکود اقتصادی برود.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه هم اکنون کشور در حال رکود تورمی است، اظهار داشت: برای خروج از این حالت علاوه بر مدیریت دولت و همت همگانی مردم، باید به سیاست های اقتصاد مقاومتی و تدوین برنامه ششم در چارچوب این سیاست ها عمل کرد.

فتحی پور راهکار کنترل تورم در فاز دوم هدفمندی را کنترل نقدینگی در جامعه ذکر کرد و گفت: دولت یازدهم افزایش نقدینگی در جامعه را مدیریت کرده است و ادامه این روند در فاز دوم هدفمندی ضمن آنکه مانع از افزایش قیمت ها خواهد شد با مدیریت صحیح دولت در6 ماهه دوم سال 93 شاهد کاهش قیمت ها نیز خواهیم بود.

وی با تاکید بر ضرورت اصلاح مصرف در میان مردم نیز گفت: قیمت پایین حامل های انرژی در کشور سبب افزایش بی رویه مصرف شده که در این راستا برای موفقیت در اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها، توجه به فرهنگ سازی مصرف براساس نیاز واقعی و درست ضروری است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.