کد مطلب: ۵۵۳۶۱۱

اهمیت خدمات دیجیتال برندینگ در رشد کارخانه‌های تولیدی

اهمیت خدمات دیجیتال برندینگ در رشد کارخانه‌های تولیدی

دیجیتال برندینگ، یکی از شاخه‌های دیجیتال مارکتینگ است که به برندسازی با استفاده از ابزار دیجیتال می‌پردازد.

به جرأت می‌توان گفت یکی از مهمترین مسائل برای حل و فصل مشکلات اقتصادی کشور، ارائه راه حل‌هایی برای رشد و توسعه کارخانه‌های تولیدی بزرگ است. رشد و توسعه تولیدات ملی نه تنها باعث افزایش موجودی کالا و کاهش تورم در بازار شده، بلکه منجر به کاهش نیاز به ارز و وابستگی به کالاهای خارجی نیز می‌شود. هدف اصلی این مقاله، پرداختن به اهمیت خدمات دیجیتال برندینگ در رشد و توسعه کسب و کار کارخانجات بزرگ تولیدی است. برای دریافت اطلاعات دقیق در این حوزه، از تجربه و تخصص دو تن از کارشناسان ارشد حوزه دیجیتال مارکتینگ: جناب آقای مهندس امین رزاق خواه، مدیریت مجموعه ایران وب‌لایف به عنوان یکی از مطرح‌ترین آژانس‌های تبلیغاتی در تهران و جناب آقای مهدی نیکونام، کارشناس ارشد بازاریابی و سرپرست تیم سئو این شرکت بهره گرفته‌ایم.

آژانس دیجیتال مارکتینگ ایران وب لایف ، طی ۷ سال فعالیت خود در این حوزه، افتخار همکاری با برندهای مطرحی همچون شرکت پرداخت الکترونیک پاسارگاد، گروه کارخانجات پاکسان، کارخانجات اکسیر کادووس، مجموعه داروسازی دکتر عبیدی و بسیاری از مالکین کسب و کارهای کوچک و بزرگ را دارد. گستره فعالیت ایران وب‌لایف که از جمله آن می‌توان به طراحی سایت، بهینه‌سازی موتورهای جستجو، مدیریت و طراحی شبکه‌های اجتماعی، عکاسی و خدمات تبلیغاتی اشاره کرد، برای طیف وسیعی از مجتمع‌های تولیدی میتواند کارساز باشد.

طبق سخنان رهبر معظم انقلاب "رونق تولید کلید حل بسیاری از مشکلات است. در سایه عزم جهادی و بکارگیری جوانان متخصص، موانع رونق تولید قابل رفع است که اگر این هدف محقق شود، مسائلی نظیر اشتغال، کاهش تورم، رفاه مردم و صادرات، شتاب خوبی خواهد گرفت." بدون شک تصمیماتی که تاکنون برای رشد مجموعه‌های بزرگ انتخاب و اجرایی شده‌اند، برای رونق تولید ملی کافی نبوده و لازم است راهکاری نو، با استفاده از روش‌های مدرن و روز دنیا انتخاب شود. در عصر حاضر، استفاده از خدمات دیجیتال مارکتینگ و دیجیتال برندینگ به عنوان مطرح‌ترین نوع بازاریابی در سراسر دنیا مورد استفاده قرار می‌گیرند. پیشرفت و تکامل سریع رسانه‌های دیجیتال، فرصت‌ها و راه‌های جدیدی را برای تبلیغات و بازاریابی ایجاد کرده و باعث رشد تصاعدی بازاریابی دیجیتالی شده است. دیجیتال برندینگ ، یکی از شاخه‌های دیجیتال مارکتینگ است که به برندسازی با استفاده از ابزار دیجیتال می‌پردازد.

تفاوت دیجیتال مارکتینگ و دیجیتال برندینگ

IMG 20210616 092922

اگرچه گاهی اوقات و البته به غلط، اصطلاحات بازاریابی دیجیتال و برندسازی دیجیتال به جای یکدیگر استفاده می‌شوند؛ اما این دو اصطلاح کاملاً با یکدیگر متفاوت هستند. بازاریابی دیجیتال بیشتر معرفی کردن و تبلیغ یک محصول یا خدمت خاص، بر اساس کیفیت آن است، در حالی که در برندسازی، این نام تجاری شرکت است که ارزش‌های اساسی یک مجموعه را نشان می‌دهد. برندسازی دیجیتال با هدف افزایش آگاهی مخاطبین نسبت به یک برند، با استفاده از فضای دیجیتال و در بستر وب انجام می‌شود. بازاریابی دیجیتال شاید تنها برای یک بار روی خریدار اثرگذار باشد؛ اما برند سازی در ایجاد روابط مادام‌العمر بین مشاغل و مشتریان، بهترین روش است. نام تجاری، مدت‌ها پس از حذف یا جایگزینی هر کالایی، جایگاه خود را حفظ خواهد کرد. این همان دلیلی است که مشتریان وقتی دوباره به خدمات شما نیاز دارند، به آن فکر می کند. همه موارد ذکر شده دلایلی هستند که ثابت می‌کنند برندسازی یک استراتژی بلندمدت بازاریابی است.

تاثیر دیجیتال برندینگ بر رشد و توسعه کسب و کارهای بزرگ

IMG 20210616 092957

نام تجاری یا برند، گامی حیاتی در موفقیت هر کسب و کار کوچک و بزرگ است. به همین دلیل، مهم است که پیش از شروع، یک استراتژی مناسب برای انتخاب و ثبت برند داشته باشید. برند شما، پیامی است که به آن اعتقاد داشته و می‌خواهید آن را به مشتریان خود انتقال دهید. طبق تحقیقات انجام شده، تمامی شرکت‌های تولیدی موفق و بزرگ دنیا، اصول مشترکی را در جهت موفقیت و پیشرفت کسب و کار رعایت کرده‌اند که برندسازی یکی از مهمترین آنها بوده است.

ارزش و اهمیت برندسازی دیجیتال به ارتباط موثر شما با مشتریان برمی‌گردد. در واقع هدف از برندسازی، تبدیل مشتریان بالقوه شما به مشتریان واقعی است و اینکه چگونه می‌توانیم به آنها بگوییم چه کسانی هستیم، چه چیزهایی ما را متفاوت می‌کند و چه چیزی باعث پیشرفت ما می‌شود.

زمانی که یک کاربر، با بازدید از وب‌سایت یا شبکه اجتماعی، تجارت ما را بشناسد و درک کند، تصمیم خرید به شدت افزایش می‌یابد. برای مثال؛ هنگامی که از وب سایت یک برند معروف مانند برند Apple بازدید می‌کنید، فوراً می‌دانید که نوع خدمات و همچنین ارزش این برند چیست.

بر همین اساس است که برندسازی دیجیتال و بهینه‌سازی نرخ تبدیل (Conversion Rate Optimization) همپوشانی بسیار بالایی با یکدیگر دارند. طبق تعریف سایت تحلیلی MOZ، بهینه‌سازی نرخ تبدیل "روند سیستماتیک افزایش درصد بازدید کنندگان وب‌سایت که اقدام مطلوبی را انجام می‌دهند" توصیف می‌شود. اما این مفهوم چه ارتباطی با برندسازی دیجیتال دارد؟ برندسازی دیجیتال با هدف افزایش احتمال تبدیل یک کاربر به یک مشتری، انجام می‌شود. در واقع وقتی یک کاربر از تجارت شما آگاهی پیدا می‌کند، فرصت تبدیل او به مشتری، بیشتر می‌شود.

در سال‌های گذشته به منظور برندسازی، بیشتر از روش‌های سنتی تبلیغات مثل بنرهای چاپی و بیلبوردهای تبلیغاتی استفاده می‌شد؛ اما خوشبختانه امروزه با وجود پیشرفت روزافزون دنیای دیجیتال، معرفی برند با استفاده از ابزارهای دیجیتال، با سهولت بیشتری امکان‌پذیر است. رسانه‌های دیجیتال، بهترین ابزار برای انتقال این پیام و معرفی برند هستند که با استفاده از آنها، برند می‌تواند به ابزاری قدرتمند برای برقراری ارتباط با مشتریان تبدیل شود.

ابزارهای مورد استفاده در دیجیتال برندینگ

IMG 20210616 093031

همان طور که پیشتر گفته شد در برندسازی دیجیتال، از ابزارهای دیجیتال مانند وب‌سایت، شبکه‌های اجتماعی، ایمیل و هر چه که در بستر وب باشد، استفاده می‌شود. پیش از انتخاب رسانه مناسب برای برندسازی، ابتدا باید پیام انتقالی خود را انتخاب کنید. توجه داشته باشید که این پیام باید تعریف دقیقی از نوع فعالیت و ارزش تجاری شما باشد.

پس از انتخاب پیام آنچه اهمیت دارد، طراحی لوگو مناسب و پس از آن داشتن یک وب‌سایت حرفه‌ای و تخصصی است. برای موفقیت در برندسازی از تاثیر SEO یا بهینه‌سازی موتور جستجو غافل نشوید. سئو وب‌سایت کمک می‌کند تا وب‌سایت شما، هنگام سرچ یک عبارت کلیدی مرتبط توسط کاربران، رتبه‌های برتر گوگل را به خود اختصاص دهد. با توجه به اینکه در حال حاضر، درصد بسیاری از افراد جامعه برای یافتن خدمات و محصولات مورد نیاز خود از جستجو در فضای اینترنت استفاده می‌کنند، خدمات سئو به یکی از مهمترین اقدامات برای برندسازی دیجیتال تبدیل شده است. سئو شامل تحلیل و بررسی رقبا و ارائه استراتژی، تولید محتوای یونیک و حرفه‌ای، ایجاد رپورتاژ آگهی در وب‌سایت‌ها و خبرگزاری‌های معتبر، لینک‌سازی‌های اصولی و … می‌باشد که انجام تمامی این موارد به مرور زمان، سبب رشد رتبه وب‌سایت در نتایج سرچ گوگل خواهد شد.

به عنوان سخن پایانی لازم است توجه داشته باشید که انجام خدمات دیجیتال برندینگ نیاز به تخصص و تجربه بسیار بالایی دارد و بهتر است برای شروع با کارشناسان این حوزه مشورت نمائید. خوشبختانه با وجود آژانس‌های تبلیغاتی، نیازی به نگرانی نیست و شما می‌توانید با دریافت خدمات مشاوره از کارشناسان این مجموعه‌ها، موفقیت کسب و کار خود را تضمین کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.