کد مطلب: ۴۷۰۵۸۳

اهمیت دکوراسیون چوبی در زندگی امروزی

اهمیت دکوراسیون چوبی در زندگی امروزی

برای طراحی دکوراسیون از سبک‌های مختلفی استفاده می‌شود اما سبک مدرن و کلاسیک جزو مهم‌ترین سبک‌ها هستند که بر اساس فضا و سایر اجزای محیط هر یک از این سبک‌ها قابلیت اجرایی شدن دارند.

شاید در گذشته خیلی به طراحی دکوراسیون و محیط پیرامون اهمیت زیادی داده نمی‌شد اما امروزه با پیشرفت تکنولوژی و اثبات تاثیرپذیری انسان از محیط کار و زندگی علم طراحی دکوراسیون جایگاه ویژ‌ای در طراحی داخلی خانه و محیط کاری پیدا کرده است. سبک‌های مختلفی برای طراحی دکوراسیون استفاده می‌شود اما سبک مدرن و کلاسیک جزو مهم‌ترین سبک‌ها هستند که بر اساس فضا و سایر اجزای محیط هر یک از این سبک‌ها قابلیت اجرایی شدن دارند.

اگر بخواهیم توضیح کوتاهی در مورد هر یک از این سبک‌ها ارائه کنیم، می‌توان گفت سبک مدرن به سادگی و استفاده از رنگ‌های گرم و طراحی فلت و صاف بیشتر گرایش دارد در صورتی‌که سبک کلاسیک غالبا بر اساس معماری سنتی و اصیل اجرا می‌شود و ماهیت پر کار و پیچیده‌تری نسبت به سبک مدرن دارد. البته نوعی از کابینت به اسم کابینت روکش چوب طبیعی هم وجود دارد که ویژگی‌های هر دو سبک مدرن و کلاسیک را دارد و بدلیل کم‌هزینه‌تر بودن فروش بسیار خوبی در سال‌های اخیر داشته و دارد.

کابینت مدرن یا کلاسیک؟

هر دو مدل کابینت بسیار زیبا و کاربردی هستند اما باید توجه داشته باشید که کابینت مدرن نسبت به کابینت طرح کلاسیک ارزان‌قیمت‌تر است. همچنین از نظر سرعت اجرا، کابینت سبک کلاسیک به‌دلیل اینکه بیشتر قسمت های آن توسط دست انجام می‌شود و بعد از پایان مرحله ساخت به رنگ‌آمیزی احتیاج دارد نسبت به کابینت مدرن دیرتر آماده می‌شود.

متریالی که در سبک مدرن بیشتر استفاده می‌شود MDF ملامینه و هایگلاس است اما متریال اصلی کابینت کلاسیک چوب و MDF خام می‌باشد.

5rtfgv

کابینت آشپزخانه کلاسیک

کابینت سبک کلاسیک همواره مورد توجه بسیاری از معماران و طراحان داخلی قرار دارد و در بیشتر موارد برای پروژه‌های لاکچری و لوکس مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای تولید این مدل کابینت آشپزخانه می‌توان از متریال مختلفی استفاده کرد. ایرانی یا خارجی بودن مواد اولیه و همچنین تمام چوب یا تمام ام‌دی‌اف بودن کابینت است که باعث اختلاف قیمت شدید میان انواع کابینت طرح کلاسیک می‌شود. کابینت ممبران جزو کابینت‌های ارزان قیمت بازار در میان کابینت‌های سبک کلاسیک قرار می‌گیرد به این دلیل که تماما از ورق ام‌دی‌اف و روکش pvc ساخته می‌شود و مانند کابینت تمام چوب از چوب طبیعی و رنگ درجه 1 در ساخت آنها استفاده نمی‌شود. قیمت کابینت کلاسیک در حال حاضر از حدود متری 4 میلیون تومان آغاز می‌شود و تا متری 15 میلیون تومان هم ارزش‌گذاری می‌شود.

کمد دیواری کلاسیک یا مدرن؟

علاوه بر کابینت آشپزخانه یکی از بخش‌های مهمی که می توانید در طراحی و اجرای دکوراسیون آن از سبک کلاسیک بهره ببرید کمد دیواری‌ها و سرویس خواب هستند. کمد دیواری سبک کلاسیک معمولا با کمدهای معمولی تفاوت‌هایی دارند برای مثال درب کمد دیواری سبک کلاسیک اغلب با استفاده از ورق MDF و روکش چوب طبیعی ساخته می‌شود همچنین کمد کلاسیک دقیقا مانند کابینت کلاسیک چوبی قسمتی به نام تاج دارد که معمولا به صورت سه پله یا چند پله طراحی و اجرا می‌شود. می‌توان در قسمت‌های کناری کمد دیواری از ستون، سر ستون و روکوب برجسته و منبت‌کاری شده استفاده کرد. تفاوت دیگری که کمد دیواری‌های مدرن با سبک کلاسیک دارند این است که در سبک مدرن با استفاده از ام‌دی‌اف رنگی دیگر نیازی به رنگ‌آمیزی نخواهید داشت اما در سبک کلاسیک معمولا کمد یا کابینت نیاز به رنگ‌آمیزی دارد که این پروسه هم هزینه‌بر و هم بسیار حساس است اما مزیت استفاده از رنگ این است که دست شما به عنوان کارفرما در انتخاب رنگ کاملا باز است و همچنین زیبایی کار رنگ‌آمیزی شده و کلاسیک بسیار بیشتر از کابینت‌های مدرن و ساده است.

6tgv 1

تاثیر شگفت‌انگیز قرنیز و دیوارکوب در طراحی داخلی

برای داشتن دکوراسیونی زیبا و مجلل چه مدرن و چه کلاسیک گاهی اوقات اضافه کردن قسمتی هر چند کوچک و ناچیز به محیط می‌تواند تاثیر بسیار زیادی روی زیبایی منزل بگذارد. استفاده از قرنیز چوبی در قسمت پایینی دیوار و نزدیک به زمین مخصوصا قرنیزهای رنگ روشن و یا رنگ چوب می‌تواند به صورت قابل توجهی زیبایی محیط خانه را چند برابر کند همچنین استفاده از چوب در سقف و یا قاب دور پنجره سایر اجزای محیط می‌تواند تاثیر زیادی در زیبایی طراحی دکوراسیون داخلی منزل شما داشته باشد. همچنین استفاده از درب تمام چوب در قسمت ورودی خانه و حتی اتاق خواب‌ها از خصوصیات مهم خانه‌های لوکس است پس برای داشتن دکوراسیونی به سبک کلاسیک مهم‌ترین کار استفاده از وسایل چوبی و به‌کارگیری اجزاء مختلف محیط بر اساس هارمونی و تضاد رنگ‌هاست.

سخن پایانی

شرکت‌های زیادی در زمینه طراحی دکوراسیون و تولید کابینت آشپزخانه فعالیت دارند. تعدادی از این شرکت‌ها کلیه مراحل طراحی، تولید و نصب کابینت و محصولات چوبی را به تنهایی و با تکیه بر تنوان پرسنل خود انجام می‌دهند و تعداد زیادی از شرکت‌ها تنها فاز طراحی را انجام می‌دهند و بقیه مراحل را به کارگاه‌های تولیدی می‌سپارند. در واقع این شرکت‌ها بیشتر نقش نظارتی دارند و کار کردن با چنین شرکت‌هایی هم هزینه بیشتری خواهد داشت و هم به‌دلیل عدم هماهنگی لازم میان شرکت طراح و تولیدکننده محصولات چوبی ممکن است پروژه به تعویق افتاده و یا از کیفیت لازم برخوردار نباشد. پیشنهاد ما به سازندگان و کارفرمایان عزیز این است که کارهای چوبی پروژه خود را به شرکت‌های باسابقه که صفر تا صد کار را به‌طور کامل انجام می‌دهند و اصطلاحا برون‌سپاری ندارند، واگذار نمایند تا کار با هماهنگی بیشتر و با کیفیت مطلوب‌تر انجام شود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.