کد مطلب: ۳۶۲۹۰۲

اولین ریزش شاخص بورس در سال ۹۸

اولین ریزش شاخص بورس در سال 98

بورس تهران امروز معاملاتی با حجم نسبتا پایین را تجربه کرد اما ارزش معاملات نسبت به روزهای ابتدایی سال روند افزایشی را شاهد بود، در عین حال شاخص بورس برای اولین بار در سال جدید با کاهش رو به رو شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، امروز شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بورس اوراق بهادار تهران تا حدود ۴۵ دقیقه بعد از باز شدن بازار روند صعودی را سپری کرد و توانست از نیمه کانال ۱۸۶ هزار واحدی بالاتر رود اما از آن لحظه به بعد این شاخص با روند نزولی مواجه شد و نسبت به روز کاری گذشته ۷۶ واحد افت کرد.

اما در عین حال با رشد قیمت‌ها در سهم‌های کوچک‌تر شاخص کل هم وزن با ۲۸۳ واحد رشد مواجه شد و توانست تا تراز ۳۵ هزار و ۳۶۷ واحدی بالا رود. همچنین شاخص بازار اول و دوم نیز هر یک به ترتیب ۱۹۳ واحد و ۴۸۷ واحد افت داشتند.

بانک ملت امروز تاثیرگذارترین نماد در شاخص‌های بازار سرمایه بود به طوری که این نماد به تنهایی ۱۴۳ واحد شاخص‌های بازار را بالا کشید.

بعد از این نماد، ملی صنایع مس ایران، گسترش نفت و گاز پارسیان و معدنی و صنعتی گل گهر از تاثیرگذارترین نمادها بودند. معاملات هر یک از شرکت‌های یاد شده ۹۷، ۹۳ و ۶۴ واحد تاثیر کاهشی روی نماگرهای بازار داشتند.

سیمانی‌ها از جمله نمادهایی بودند که اکثرا با رشد قیمت مواجه شدند. نمادهایی که در این گروه رشد کردند عمدتا توانستند بیش از چهار درصد در قیمت پایانی، افزایش را تجربه کنند.

اما قیمت سهام خودرویی‌ها نیز امروز رشد کرد. نوسان قیمت سهام در این گروه عمدتا کمتر از سه درصد بود هرچند که تک سهم‌هایی نیز توانستند بیش از ۴ درصد افزایش قیمت داشته باشند.

در گروه دارویی لابراتوار داروسازی دکتر عبیدی همچنان با رشد قیمت مواجه شد و توانست جزو تاثیرگذاران این گروه بر شاخص باشد در عین حال تعداد زیادی از نمادهای دارویی امروز با کاهش قیمت مواجه شدند.

معدنی‌ها و فلزی‌ها نیز امروز عمدتا نوسان قیمت کمتر از دو درصد را تجربه کردند و بیشتر سهم‌ها در این گروه با کاهش قیمت مواجه شد.

همچنین در گروه نفت، کک و سوخت هسته‌ای بیشتر سهم‌ها با کاهش قیمت مواجه شدند این کاهش عمدتا بین نیم تا دو درصد بود. در گروه شیمیایی نیز وضعیت مشابهی حاکم بود اما در عین حال در این گروه تعداد بیشتری از سهم‌ها توانستند با رشد قیمت مواجه شوند.

ارزش معاملات بورس تهران امروز نسبت به روزهای ابتدایی سال مقداری رشد کرد و به ۶۶۰ میلیارد تومان رسید. همچنین حجم معاملات رقم ۲.۱ میلیارد سهم و اوراق مالی را تجربه کرد. تعداد معاملات این بازار نیز به ۲۱۴ هزار و ۱۱۷ نوبت رسید.

آیفکس نیز امروز با ۸ واحد کاهش رقم ۲۴۰۵ واحدی را تجربه کرد. ارزش معاملات فرابورس ایران به ۳۶۱ میلیارد تومان رسید و حجم معاملات عدد ۸۴۲ میلیارد سهم و اوراق مالی را تجربه کرد.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.